Joo, tuttua on, jos ihminen valehtelee vähän päästä, niin kyllä se on sairautta jollain tapaa. Olin juuri reilun puoli vuotta ihmisen kanssa, joka valehteli suurinpiirtein koko ajan. Kertoi mm. saaneensa työpaikan ja jopa lähti aamulla olevinaan töihin, mutta sain selville ettei tämä minun kumppani koskaan ole ollutkaan työpaikassa missä sanoi olevansa.Oikeastaan, mistä hän ei valehdellut, että tarvii rahaa lainaan, ´kun omat on juotu`.Ja vaikka hän jäi kiinni valheista ja lupasi, että ei enää valehtele, niin kas kummaa, sama tahti jatkui.Joten tulin siihen tulokseen, että ihminen, joka uskoo itsekkin puheisiinsa, jotka eivät ole totta, ei lopeta valehtelemista. Ja muut kuullemma valehtelee ja puhuvat pahaa. Yleensä näillä ihmisillä ei ole omassa elämässä kaikki kunnossa. Kun kysyin kumppanilta syytä valehtelemiseen, vastaus oli, että näyttäsi paremmalta minun silmissäni.Mutta hän vaan ei itse tajunnut, että valehtelu ei kuulu ihmisten normaaliin kanssakäymiseen.Surullista on , että tälläisen ihmisen kansa yhteiselo ei suju, vaikka muuten olis kiva tyyppi.Ja jos ihminen on melkein 50 v, niin aika vaikea uskoa, että tilanne muuttuisi,parempi lähteä eri teille, ennekuin oma mielenterveys menee, kun ei tiedä mikä on totta ja mikä ei.