Patologinen lihava TAI patologisesti lihava. Mitä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _poNtso_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Minulla on bmi yli 70.

Höpöhöpö.

Kyllä vaan.... ikää 29v, painoa 225kg ja pituutta 178cm.
Kuva, tai en usko :)

No en varmasti laita kuvaa, mutta tuo on valitettavasti ihan totta. Tuon painoinen olin silloinkin, kun synnäriltä lähdin.

Mutta mitäpä sitä kiistelemään, oma asiasi jos et usko...

Minulla on bmi yli 70.

Höpöhöpö.

No en varmasti laita kuvaa, mutta tuo on valitettavasti ihan totta. Tuon painoinen olin silloinkin, kun synnäriltä lähdin.

Mikä sun vaatekoko on? Strategiset mitat? :)

Minulla on bmi yli 70.

Höpöhöpö.

Vaatekoko on 58/60, mutta usein ei sekään ole sopiva.

Sinä se et hevillä luovuta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Se tarkoittaa sitä, että on hiiiiiiirveän lihava. Nyt puhutaan siis jo mielettömästä ylipainosta.

No olipas korrektisti ilmaistuna tämäkin asia...idiootti!

No miten sitten? Tukevahko? Pyöreähkö?

Tottahan se on että tuolla BMIllä todellakin on VALTAVASTI ylipainoinen! ei enää mikään pikkasen pyöree.

Minulla on bmi yli 70.

Höpöhöpö.

Vaatekoko on 58/60, mutta usein ei sekään ole sopiva.

Sinä se et hevillä luovuta :)

En pahalla, epäilen vaan että sä olet ruipelo teinipoika, joka ei tiedä mitään oikeasti isoista naisista :) Enpä ole ikinä Suomessa edes 200-kiloiseen naiseen törmännyt, ja olen yleensä aika hyvä arvioimaan :)

http://isotkoot.com on muuten kiva sivu, tervetuloa joukkoon jos kiinnostaa :)

Itsehän kävin kaksi viikkoa takaperin omalla lääkärillä tk:ssa ja hän oli vastaan, eikä siis laittanut lähetettä. Tk lääkärin mukaan minun painoni ei ole ollut yli viittä vuotta samoissa lukemissa. Väärä ajattelutapa! :/ Kaksi viikkoa mietin asiaa ja päätin mennä yksityiselle lääkärille ja sain lähetteen häneltä. Nyt vain odotellaan sairaalasta kutsua "haastatteluun".
On ravintoterapeutin ja psykologin käyntiä ja mahatähystys ym.. :)
Mielenkiinnolla ja todella innolla odotan jos minut vaikka huolittaisiin..

Voimia sulle ap. Painonpudotus ei ole helppoa, mä tiedän kokemuksesta. Mulla on reilusti ylipainoa, mutta ei aivan noin paljoa kuin sulla. Mutta siis tiedän, että se laihduttaminen ei ole helppoa.

Leikkaus on aina iso juttu ja toivon, että kaikki menee sun kohdalla hyvin. =) :hug: Mulla ittellä on tulossa heinäkuun alussa iso leikkaus ja toivon, että toipumisen jälkeen mun elämä helpottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Oletko kokeillut vähähiilihydraattista ruokavaliota? Eli karppausta?

Olen. Sh valvonnassa. Ei sovi minulle. Unentarve lisääntyy enkä millään meinaa jaksaa 8h työpäivää, sekä mielialani heittelee.
Toki sillä saimme pudotettua 6kiloa 8viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen. Sh valvonnassa. Ei sovi minulle. Unentarve lisääntyy enkä millään meinaa jaksaa 8h työpäivää, sekä mielialani heittelee.

Aika outoa... vaikutusten pitäisi olla päinvastaiset. Millä tavoin karppailit?

Niin ja äitini on laihduttanut 30kiloa 6vuoden aikana. Onko meillä sitten jokin kromosomihäiriö kun laihdutus vaikeaa ja vaikka kuinka katsoo syömiset ja pitää ruokapäiväkirjaa jne..

Mutta pasta 4min lautasella ja 40v vatsalla.

äitini on ollut painavimmillaan 120kiloa, nyt siis painaa 89kiloa, 6vuoden pudotuksen jälkeen. eikä koskaan ole lääkärissä käynyt painon takia vaan sinnittelee yksin. itse siis painan 156kg ja 56 kokoa joskus jopa 58.

Aika outoa... vaikutusten pitäisi olla päinvastaiset. Millä tavoin karppailit?

Atkinsin dieetti oli kyseessä. Kävin kerran päivässä lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Voimia sulle ap. Painonpudotus ei ole helppoa, mä tiedän kokemuksesta. Mulla on reilusti ylipainoa, mutta ei aivan noin paljoa kuin sulla. Mutta siis tiedän, että se laihduttaminen ei ole helppoa.

Leikkaus on aina iso juttu ja toivon, että kaikki menee sun kohdalla hyvin. =) :hug: Mulla ittellä on tulossa heinäkuun alussa iso leikkaus ja toivon, että toipumisen jälkeen mun elämä helpottuu.

Kiitos!
Tsemppiä sinulle leikkaukseen ja parempaa elämää toivotan!
*halii takas* :)

Atkinsin dieetti oli kyseessä. Kävin kerran päivässä lääkärissä.

Ok. Kyllä sillä pitäisi painonkin pudota ja olon olla aika mainio. Kokeilitko ollenkaan alakarppausta tai hyväkarppausta? Mä olen ollut aika lailla hyväkarppi (löysämielinenkin jopa) koko ajan, ja paino putoaa hitaasti, mutta varmasti. Onko tämä tuttu sivusto: http://karppaus.info/ ? Siellä on mahdottomasti tietoa ja asiaa.

Tiedätkö että kun on kamppaillut ylipainon kanssa jo 10v, ei jaksa enää innostua uudesta karppausmuodosta. :(
Aina kun olen saanut painoa pois se tyssää ja taas jatkuu matka ylöspäin. Yks lääkäri väitti että mun keho kuluttaa vain 500kcal, johon en tosin usko yhtään!

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Tiedätkö että kun on kamppaillut ylipainon kanssa jo 10v, ei jaksa enää innostua uudesta karppausmuodosta. :(
Aina kun olen saanut painoa pois se tyssää ja taas jatkuu matka ylöspäin. Yks lääkäri väitti että mun keho kuluttaa vain 500kcal, johon en tosin usko yhtään!

Eihän tuo pidä millään paikkaansa. Mistähän ko. lääkäri on tuon lukeman vetäissyt? Perusaineenvaihduntasi voit laskea itsekin netissä monessa paikassa, esim. http://karppaus.info/laske/bmr.php tai http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=56a413a5a149c17d5ebc9e3eb2419988 Tosin jokainen netistä löytyvä laskuri antaa vähän toisistaan poikkeavan tuloksen - enkä tiedä miksi, mutta niistä saat ainakin suuntaa siitä paljonko sun pitäisi syödä ettet liho etkä laihdu.

Tallu-, minun kokemus on että nuo antaa yleensä todella outoja lukemia, jos on paljon ylipainoa. Minullekin Kalorilaskuri (ja muutama muu) ehdotti reilusti päälle 3000 kcal:n vuorokausikulutusta... mikä on oman kokemukseni mukaan ihan höpönpöpöä. Oman kokemuksen mukaan minun painoni pysyy samassa jos syön jotain väliltä 2200-2500 kcal päivässä, olettaen että liikun joka toinen päivä...

Tallu-, minun kokemus on että nuo antaa yleensä todella outoja lukemia, jos on paljon ylipainoa. Minullekin Kalorilaskuri (ja muutama muu) ehdotti reilusti päälle 3000 kcal:n vuorokausikulutusta... mikä on oman kokemukseni mukaan ihan höpönpöpöä. Oman kokemuksen mukaan minun painoni pysyy samassa jos syön jotain väliltä 2200-2500 kcal päivässä, olettaen että liikun joka toinen päivä...

Mä sain noista omaksi tulokseksi n. 2000-2200 kcal/vrk. Varmaan aika oikea, vaikka mullakin on ylipainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Se tarkoittaa sitä, että on hiiiiiiirveän lihava. Nyt puhutaan siis jo mielettömästä ylipainosta.

No olipas korrektisti ilmaistuna tämäkin asia...idiootti!

Hei ei tämä muhun kolahda. Tiedän olevani läski, lihava, obeesi, sairaanloisen ylipainoinen, pontso jnejne..

Siellä joku elämäänsä kyllästynyt päätti vain aukoa tuntemattomalle lihavalle ihmiselle päätään.. :)

En kyllä aukonut päätäni. Kerroin vaan miten asia on. Ei kantsi kysyä, jos ei halua totuuden mukaista vastausta.
Mulla ei oo lihavia ihmisiä vastaan mitään. Ettäs näin.
Hyvää juhannusta :wave:

Mä sain noista omaksi tulokseksi n. 2000-2200 kcal/vrk. Varmaan aika oikea, vaikka mullakin on ylipainoa.

Huimia lukemia teillä. Itse saan syödä vähän alle 1500 kcal, joten ihmekö tuo että paino kertynyt vuosikymmenien saatossa.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Eihän tuo pidä millään paikkaansa. Mistähän ko. lääkäri on tuon lukeman vetäissyt? Perusaineenvaihduntasi voit laskea itsekin netissä monessa paikassa. Tosin jokainen netistä löytyvä laskuri antaa vähän toisistaan poikkeavan tuloksen - enkä tiedä miksi, mutta niistä saat ainakin suuntaa siitä paljonko sun pitäisi syödä ettet liho etkä laihdu.

Kokeilinpa huvikseni noita laskureita ja kylläpä tuli todella poikkeavat tulokset! Karppisivun laskurilla tuli 1487,30 ja tolla toisella 2619.72 :O