patit kainalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
minulla on ollut patti kainalossa muutaman viikon, eilen huomasin että niitä onkin jo kaksi vierekkäin. Patit näkyvät ulospäin kun kohotan käsivarren ylöspäin.
Ainakin toinen on lujasti kiinni kainalon ihossa, kun patin yrittää ottaa varovasti sormien väliin, niin iho jää kuopalle patin kohdalta.
Patit hieman aristavat, eivät muljua. Kauanko näiden häipymistä uskaltaa odotella? Täällä saa huonosti aikoja tk-lääkärille, useimmiten tuntuu, että vaivaa kun vaivaa käsketään vain itse seurata. Yksityiselle ei olisi oikein varaa mennä.

en tiä onko samaa, mut mun patit on hävinneet ku en ole käyttäny dödöä puoleen vuoteen. mulle oli vähitellen vuosien varrella kertyny useita. kutina katosi myös!

En osaa sanoa noihin patteihin juuta enkä jaata, mutta mä pääsin nopeasti tk:ssa lääkärille kun mun rinnassa oli patteja (harmittomia nestekystia, ilmeni ultrassa) vaikka täälläkin on todella vaikea saada aikoja muuten.

Yritän pitää itseni rauhallisena noiden pattien suhteen. Menen jouluviikolla nuorimmaisen lapseni kanssa korvakontrolliin, olisiko silloin mahdollista ns. ohimennen niitä lääkärille näyttää vai kuuluuko minun tilata itselleni oma aika? Olen joutunut viime aikoina usein lasteni vuoksi ravaamaan terv.keskuksessa ja joka kerta on tullut tunne, että tämä sama tyyppi täällä taas.

Mulla on ollut noita varmaan 15 vuotta. Ovat tukkeutuneita rauhasia ja välillä häipyvät, välillä tulee uusia.

Toki kannattaa käydä tarkistuttamassa, mutta en sinuna olisi lainkaan huolissani. Tai ainakaan ne eivät ole minulta 15 vuoteen henkeä vieneet...

Mulla ainakin noin oireili hikirauhaset joskus, ihan vaaraton vaiva. Mutta kannattaa nyt kuitenkin käydä näyttämässä vaikkei kauhean todennäköistä olekaan, että tuohon nyt olisit akuutisti kuolemassa...

Yhteistyössä