päteviä lääkäreitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
teini käy lääkärissä, saa amoksisilliini-reseptin, muuten hyvä mutta teinillä penisilliini-allergia, ja amoksisilliini ei käy.
No lääke vaihtoon, apteekista soitetaan lääkärille, määrätään Zinnat nimistä lääkettä. Muuten hyvä, mutta ko. lääke kuuluu kefalosporiineihin, jotka, yllätys yllätys eivät sovi penisilliini allergisille, jos ollut allerginen reaktio penisilliinille (tottahan toki on ollut koska penisilliini allergia on) ko valmisteen käytössä tulee olla erittäin varovainen...lääkäri ei ilmeisesti tarkistanut lääkkeen sopivuutta pharmaca fennicasta.
Ja taas apteekkiin...saapa nähdä sanooko kolmas kerta toden...

Joillekin, esim minulle ja sisarelleni käy amoksisilliini vaikka olemme molemmat vahvasti penisiliinille allergisia. Samoin kefalosporiini käy. Onko edes kokeiltu teillä?

Jenkeissä sain jotain antibioottia, joka sukua ab:ille, joille olen allerginen. Saimme lekurilta epipenin matkaan ja otin ekan annoksen sairaalan parkkipaikalla, epipeni tanassa. :D Ei käynyt kuinkaan.

[QUOTE="hmm";22402971]Joillekin, esim minulle ja sisarelleni käy amoksisilliini vaikka olemme molemmat vahvasti penisiliinille allergisia. Samoin kefalosporiini käy. Onko edes kokeiltu teillä?[/QUOTE]

asiaahan toki kysyttiin lääkäriltä, ja amoksisilliini meni vaihtoon...mutta nyt kuulemma tuota Zinnatia pitää kumminkin kokeilla, perheessä 2 muuta joille ei sovi penisilliini, amoksisilliini eikä kefalosporiini...no pianhan sen näkee miten käy

Ite allerginen kefalosporineille ja penisil. kans. Amoksinia sain kerran ja pak.selosteessa luki että voi saada reaktion jos on allerginen kefalosp. Kävin vaihtamas toiseen. Mulla ollu niin rajut reaktiot etten riskiä ota.

Zinnat ei välttämättä aiheuta reaktiota vaikka penisiliinille oliski allerginen. Ellei ole saanut reaktiota kefalosporiinista. Itsellä tulee penisilliinistä urtikariaa ja hengenahdistusta mutta kefalosporiini ei ole aiheuttanut mitään reaktiota.

[QUOTE="Saara";22403112]Zinnat ei välttämättä aiheuta reaktiota vaikka penisiliinille oliski allerginen. Ellei ole saanut reaktiota kefalosporiinista. Itsellä tulee penisilliinistä urtikariaa ja hengenahdistusta mutta kefalosporiini ei ole aiheuttanut mitään reaktiota.[/QUOTE]

no meillä 2 muuta jotka ovat penisilliini-allergisia ovat saaneet reaktion myös kefalosporiinista, kolmannelle ei aiemmin ole oma lääkäri kefalosporiinia määrännyt varmuuden vuoksi, mutta nyt oli päivystävä, jonka mielestä on täysin turvallista kokeilla sitä...toivottavasti on oikeassa

Kefalosporiinit yleisesti sopivat penisilliiniallergiselle, niitä vältetään vain jos on saanu penisilliinistä anafylaktisen reaktion.

ei kyllä voi sanoa että yleisesti sopivat kun pelkästään omassa perheessäni on kaksi penisilliini allergista jotka ovat allergisia myös kefalosporiinille, ja tuttavapiirissänikin löytyy neljä...

Aikast yleisesti kyllä määrätään tuota kefalosporiinia penisilliinille allergisille. Itse olen allerginen sekä penisilliinille että amoksisilliinille mutta pystyn kefalosporiinia syömään vaikkakin vatsa on kuralla kuurin ajan.

teini käy lääkärissä, saa amoksisilliini-reseptin, muuten hyvä mutta teinillä penisilliini-allergia, ja amoksisilliini ei käy.
No lääke vaihtoon, apteekista soitetaan lääkärille, määrätään Zinnat nimistä lääkettä. Muuten hyvä, mutta ko. lääke kuuluu kefalosporiineihin, jotka, yllätys yllätys eivät sovi penisilliini allergisille, jos ollut allerginen reaktio penisilliinille (tottahan toki on ollut koska penisilliini allergia on) ko valmisteen käytössä tulee olla erittäin varovainen...lääkäri ei ilmeisesti tarkistanut lääkkeen sopivuutta pharmaca fennicasta.

Itse olen penisilliinille allerginen,mutta sekä amoksisilliini, kefexin että tuo Zinnat on sopineet.

Alle 5% pen. allergisista reagoivat kefalosporiineille. Jos kaikille jotka allergioista kertovat aina suoraan laitettaisiin joku fluorokinoloni niin resistenssitilanne olisi ihan mahdoton. Se, jos mikä on taitovirhe.

Hieman ontui kirjoituksesi. Ensinnäkin voit olla allerginen penisiniilille, mutta amoxsilliini käy tai sitten olet allerginen molemmille kuten minä. Samoin kaikki vastaavat johdannaiset eivät käy. Se, että olet saanut käännettyä asian erittäin varovaiseksi ei pidä paikkaansa kefalexiinin kanssa. Teillä 0 - 5 % mahdollisuus ristiallergiaan. Suurin osa eri antibioottien allergioista ei pidä paikkaansa, vaan esim. ilmaantunut ihottuma on virustaudin aiheuttama ja lääkäri on määrännyt antibiootin varmuuden vuoksi. Kyseinen ihottuma olisi ilmaantunut ilman antibioottiakin. Itsekin jännitän tällä hetkellä, koska otin juuri kefexin tabletin ja olen allerginen penisiniliinille, kuten aiemmin jo totesin. Mennyt yli puoli tuntia nyt lääkkeen otosta ja ei oireita, joten koko ajan aika puolellaan, että ei tule reaktiota. Vanha kirjoitus, mutta oli pakko kommentoida, kun olit aika dramaattinen lääkäriä kohtaan. Voisin sinulle todella pitkän kirjoituksen kirjoittaa faktoja, koska kuten varmaankin jo arvaat, että olen itsekin lääkäri.

Hieman ontui kirjoituksesi. Ensinnäkin voit olla allerginen penisiniilille, mutta amoxsilliini käy tai sitten olet allerginen molemmille kuten minä. Samoin kaikki vastaavat johdannaiset eivät käy. Se, että olet saanut käännettyä asian erittäin varovaiseksi ei pidä paikkaansa kefalexiinin kanssa. Teillä 0 - 5 % mahdollisuus ristiallergiaan. Suurin osa eri antibioottien allergioista ei pidä paikkaansa, vaan esim. ilmaantunut ihottuma on virustaudin aiheuttama ja lääkäri on määrännyt antibiootin varmuuden vuoksi. Kyseinen ihottuma olisi ilmaantunut ilman antibioottiakin. Itsekin jännitän tällä hetkellä, koska otin juuri kefexin tabletin ja olen allerginen penisiniliinille, kuten aiemmin jo totesin. Mennyt yli puoli tuntia nyt lääkkeen otosta ja ei oireita, joten koko ajan aika puolellaan, että ei tule reaktiota. Vanha kirjoitus, mutta oli pakko kommentoida, kun olit aika dramaattinen lääkäriä kohtaan. Voisin sinulle todella pitkän kirjoituksen kirjoittaa faktoja, koska kuten varmaankin jo arvaat, että olen itsekin lääkäri.
Crohnintautiset ovat juuri usein käyttäneet sitä ennen diagnoosia.

Yhteistyössä