Passin uusimisesta (miehellä)

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
kun miehen passi oli mennyt vanhaksi ja nyt uusii sen, niin pitääkö tosiaan penkoa sotilaspassi jostakin vai näkeekö ne sen, että mies on käynyt armeijan?

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Soita teidän "lupatoimistoon" ja kysy.
Minä kaivelin miehen sotilaspassin hänelle mukaan, mutta muistaakseni sanoi ettei sitä kyselty. En kyllä vanno että muistan oikein.
joo. Olen yrittänyt kaivella sitä passia täällä, mutta on teilla tietämättömillä...huoh!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Soita teidän "lupatoimistoon" ja kysy.
Minä kaivelin miehen sotilaspassin hänelle mukaan, mutta muistaakseni sanoi ettei sitä kyselty. En kyllä vanno että muistan oikein.
joo. Olen yrittänyt kaivella sitä passia täällä, mutta on teilla tietämättömillä...huoh!
Piilossa se oli meilläkin, omani kyllä löysin mutta miehen s.passia etsiskelin muutaman päivän :whistle:

Meilläkin mieheltä kysyttiin sotilaspassia tossa marraskuussa, kun hän uutta passia haki. Mutta muistaakseni se kysyttiin vaan tietyn ikäisiltä....

Muoks: kävin katsomassa poliisin sivuilta ja sotilaspassi (tai siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus) kysytään vaan 18-30v. miehiltä :)

Gluteus maximus
Eikö nykyajan tietokonejärjestelmissä nyt tuollaista tietoa löydy...siis, että ne jotka on käyneet armeijan niin löytyisi jostain järjestelmästä suoraa. Ihan kummallista tämmöinen aataminaikainen systeemi :p

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Eikö nykyajan tietokonejärjestelmissä nyt tuollaista tietoa löydy...siis, että ne jotka on käyneet armeijan niin löytyisi jostain järjestelmästä suoraa. Ihan kummallista tämmöinen aataminaikainen systeemi :p
Se on aika uskomatonta.
Kuitenkin puolustusvoimilla on tieto siitäkin että minä ja mieheni ollaan naimisissa.. Tieto kulkee yksisuuntaisesti :whistle:

8 §
Asevelvollisen passihakemus

Asevelvollisen on passia hakiessaan esitettävä selvitys siitä, ettei passin myöntämiselle ole 14 §:n 5 momentissa tai 15 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitettua estettä. Todistus, jolla asevelvollinen voi osoittaa esteettömyyden passin saamiselle, voi olla:

1) sotilaspassi;

2) rauhan ajan palveluksesta vapautetulle annettu kutsuntatodistus tai muu vastaava päätös;

3) kokonaan asepalveluksesta vapautetulle annettu kutsuntatodistus;

4) sotilasviranomaisen antama esteettömyystodistus; tai

5) siviilipalvelustodistus.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060671

vierailija
Hei!

Passilain mukaan voimme myöntää eteettömyyttä sen vuoden loppuun kun täytät 28 v. Poliisi voi halutessaan soittaa ja varmistaa tiedot meiltä. Voimme toki myös kirjoittee sinulle esteettömyyslausunnonkin.

Ystävällisin terveisin

Siviilipalveluskeskus, kirjaamo

Yhteistyössä