Passin hakemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pypylleröinen harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pypylleröinen harmaana

Vieras
Pitääkö passihakemusta viedessä jo maksaa passi, vaiko vasta, kun hakee sen valmiin passin? En nyt muista, miten se meni 5 vuotta sitten, ja pitäis hankkia uus passi... Tietäisin ottaa rahan mukaan jo sillon, jos pitää heti maksaa...

Viikko sit maanantaina hain passin ja makso 54e ja vanha passi olisi pitänyt olla mukana ku mulla ei ole kuin ajokortti ja se ei tietty käy henkkareista. Sain sitten ajokortilla, kelakortilla ja pankkikortilla todistettua olevani se ihminen kenen passia haen :) Yksi valokuva mukaan ja käteistä rahaa tai ihan tavallinen pankkikortti eli sellainen missä lukee pankkikortti tai bankkort,muut ei käy paitsi Kymenlaaksossa voi maksaa myös luotolla tmv.
hain Lahdesta ja sain valmiin passin jo torstaina
Jos ei ole passilla kiire niin kannattaa varata aika. Lahdessa sai ainkin jonottaa 1h40min sinne lupa-asioiden puolelle,mut valmiit asiakirjat sai 10 min.

Viimeksi muokattu:
No voi sen maksaa vasta sittenkin, kun hakee valmista passia. Ja mitää tulee tohon henkilöllisyyden todistamiseen, niin omalla kohdallani mitkään muut asiakirjat ei olisi käyneet henkkareiksi kuin edellinen passi. Tätä kun en muistanut ottaa mukaan niin seurasi about 10-15 kysymystä vanhempieni syntymäajoista, entisistä osoitteistani ymv. joilla varmennettiin, että olen juuri se kuka väitän olevani.

No voi sen maksaa vasta sittenkin, kun hakee valmista passia. Ja mitää tulee tohon henkilöllisyyden todistamiseen, niin omalla kohdallani mitkään muut asiakirjat ei olisi käyneet henkkareiksi kuin edellinen passi. Tätä kun en muistanut ottaa mukaan niin seurasi about 10-15 kysymystä vanhempieni syntymäajoista, entisistä osoitteistani ymv. joilla varmennettiin, että olen juuri se kuka väitän olevani.

Ei ole aikoihin voinut maksaa vasta noudettaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen harmaana;26122970:
aa, hyvä kattoa toi linkki vasta nyt ;) Mistähän mä oon saanut päähäni, että siinä oli toimitusaika n.4vk...? :D

Hain juuri tyttärelle uuden passin, se kesti vajaan viikon. Ilmoittavat passin tulosta tekstiviestillä.

Yhteistyössä