Passin hakeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pitäisi saada passi. Mulla ei ole ikinä ollut sitä, koska en ole koskaan matkustanut muualle kuin ruotsiin (ajokortti käy sinne...)

Ilmeisesti taisi tulla vieläkin kalliimpi tästä passista... Katsoin poliisin sivuilta hintoja, ja siellä on, että jos ei ole passia / henkilökorttia, tehdään joku tunnistaminen. Pitääköhän tämä paikkaansa, että multa vielä velotetaan sen passin ja passikuvien lisäksi vielä yli 40 euroa? Eli melkein 100 euroa menee tähän passiin? Kivaa... :)

Mulle tehtiin se tunnistaminen pari kuukautta sitten. Ei se mitään extraa kyllä maksanut. Ja vastasin muutenkin ihan väärin pariin kysymykseen, silti sain passin. :D mulla oli kyllä vanhentunut henkilökortti. Luulen, että se ajokorttikin jeesaa asiaa, eli ota mukaan.

Mulle tehtiin se tunnistaminen pari kuukautta sitten. Ei se mitään extraa kyllä maksanut. Ja vastasin muutenkin ihan väärin pariin kysymykseen, silti sain passin. :D mulla oli kyllä vanhentunut henkilökortti. Luulen, että se ajokorttikin jeesaa asiaa, eli ota mukaan.
No hyvä, kiitos... Lueskelin vain, että myös vanhentunut henkilökortti kävisi, mutta nimenomaan ajokortti ei. No, saa nähdä, toivotaan parasta..

Ota mukaan kaikenlaisia henkilöllisyyttä selventäviä asiakirjoja mitä vaan löytyy - ainakin se ajokortti! Palauttele myös mieleen esim. osoitteita, joissa olet joskus ennen asunut...

Ota se ajokortti mukaan. Kyselevät siellä sitten kaikenlaisia kysymyksiä, mihin löytyy vastaukset heidän tiedostoistaan. Kuten vanhoja osoitteita, kuka on asunut siellä samaan aikaan jne. Älä turhaan stressaa.

Ota se ajokortti mukaan. Kyselevät siellä sitten kaikenlaisia kysymyksiä, mihin löytyy vastaukset heidän tiedostoistaan. Kuten vanhoja osoitteita, kuka on asunut siellä samaan aikaan jne. Älä turhaan stressaa.
Ei mua stressaa sinänsä toi tunnistautuminen, vaan mua stressaa se, että maksaako se, että multa kysytään pari kysymystä? Kun tuolla poliisin sivuilla oli palveluhinnastoissa tunnistautuminen jotakin 40 euroa....

Kiitos kuitenkin kannustuksesta :)

Yhteistyössä