Passiasioista tietävät. Auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papuski

Jäsen
11.12.2004
217
0
16
Eli ollaan lähdössä reissuun lokakuussa. Onko totta, että myös 1 vuotias tarvitsee oman passin? Pääsenkös minä enää vanhalla passilla (joka on voimassa 2011 asti), jossa on edellinen sukunimeni? Vai voiko eu-maissa matkustaa vain esim. ajokortin turvin?

Lapselle pitää hankkia oma passi ja et sinä itse voi matkustaa vanhalla passilla jossa tiedot ei pidä paikkaansa. Häämatkatkin on jo riski, saattaa tulla ongelmia jos tarkistelevat tietoja kovin tarkkaan.

jos lapsesi ei ole sinun tai miehesi passilla niin tarvitsee oman passin. Ajokortti ei ole se "virallinen henkilötodistus" mikä schengenissä käy.
sinulla on hyvin aikaa hankkia uusi passi, mieluummin niin kuin vanhalla nimellä, hankaluuksia voi tulla esim hotelliin kirjautuessa ja jo ihan lentokoneeseen noustessa kun lippusi onkin eri nimellä ja passi tarvitaan jo siinä ulkomaille lähteissä

On tietoa. Juuri tänään hain oman ja lapsen passin. Oman siksi, kun sukunimi vaihtui. 1 vuotias tarvitsee oman passin ja et voi käyttää passia vanhalla sukunimellä. Kaikkiin maihin ei kai tarvi passia, sitä en tiedä. Passin saamiseen menee n.viikko ja maksaa 46e kpl.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
On tietoa. Juuri tänään hain oman ja lapsen passin. Oman siksi, kun sukunimi vaihtui. 1 vuotias tarvitsee oman passin ja et voi käyttää passia vanhalla sukunimellä. Kaikkiin maihin ei kai tarvi passia, sitä en tiedä. Passin saamiseen menee n.viikko ja maksaa 46e kpl.

No tuon hinnan takia tässä hätäilinkin, kun pitää kerralla rysäyttää 5 passihakemusta
:headwall:

Kalliiksi tulee :/ Mekin ollaan lähdössä lokakuussa reissuun ja siksi noita passeja hain. Mä olen kironnut noiden rokotusten hintoja, vaikka meitä ei ole kun kolme ja ihan a-hepatiittirokotuksista kysymys. Kallista on reissaaminen...

Kalliiksi tulee :/ Mekin ollaan lähdössä lokakuussa reissuun ja siksi noita passeja hain. Mä olen kironnut noiden rokotusten hintoja, vaikka meitä ei ole kun kolme ja ihan a-hepatiittirokotuksista kysymys. Kallista on reissaaminen...

no passi on sitten viideksi vuodeski ja tehosteen jälkeen a-hepatiittirokote ainakin 20 vuodeksi.

Mihis päin suuntaatte? Neuvolasta kyselin noita rokotuksiakin...kyllähän niilläkin hintaa tuntuu olevan.

Meillä hankittiin tänä kesänä oma passi 2,5-vuotiaalle, vaikka käytiin vain Tanskassa asti. Mutta eihän sillä muutakaan virallista henkkaria ollut, ja lentokentällä ne vissisti tarkastetaan.

Itselläni sen sijaan oli "vain" virallinen henkilökortti. Se on muistaakseni pidempään voimassa kuin passi. Hinta tietysti eri. Kysäisepä poliisiasemalta kumpaa suosittelevat!

Nii ja se vielä, että jos olet vasta mennyt naimisiin ja häämatka on vanhalla nimellä varattu, menet hyvin vielä vanhalla passilla. Itse olin hankkimassa häämatkalle uutta, mutta poliisipa kehotti matkustamaan vanhalla ;)

Yhteistyössä