Paskin joululahja TYÖNANTAJALTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieraana";29348747]Onko nää sun mielestä huonoja lahjoja? Vai pitäiskö tää lukea niin, ettet oo huono lahjaa työnantajalta saanutkaan?[/QUOTE]

tohon ei mitään - suklaa&kahvi -väliin ei mahdu mitään että en sitte vissiin ole paskaa lahjaa saanu

toi oli kummiski lähinnä paskinta

Mää en oo ikinä tajunnu miks työnantajan pitäis antaa joululahja, eihän työntekijätkään anna sille työnantajalle lahjaa. Eikä oikein sekään käy mun mielestä perusteluks että työntekijälle pitää antaa joululahja kun se tekee ne työt millä firma pyörii, mutta ihan yhtälailla ei sillä työntekijällä olis ilman sitä työnantajaa töitä ollenkaan, eli molemmat tarvii toisiaan.

Samat sanat. Mutta hyvä työnantaja myös talouden salliessa muistaa tekijöitään. Työntekijöiden ei tulisi kuitenkaan olettaa että aina automaattisesti heille KUULUU jokin mahtava lahja. faijani firmassa hyvinä aikoina maksoivat työntekijöille joulubonuksena puolen kuun liksat. Huonoina aikoina ei voinut bonuksia antaa, vaan saivat jotin pienimuotoisempaa. Jumankauta sitä kitinää ja valitusta ja purnausta. En käsitä. Toinen vaihtoehto ois ollu maksaa bonukset ja antaa jollekin kenkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Työläinen;29348411:
Äänestätkö kokoomusta?

Oon kyllä myös sitä mieltä, ettei jouluksi tartte työnantajalta mitään. Meidän työpaikalla on joulusin kahvia ja kakkua. En tarttis sitäkään. Oon muuten punasesta suvusta. Mikäs kiakkovieras se siellä kommentoi? ;)

Teille jotka ette juo viiniä: miksi ette tee siitä vaikka burgundinpataa, kukkoa viinissä tai vaikka kinkulle kastikkeen ? Kypsentäessä / keittäessä alkoholi höyrystyy pois. Kinkun kastikeesta tulee hyvä kun laittaa vähä kinkun siivilöytyä lientä, punkkua ja kermaa ja suurustaa sen

Pari vuotta sit olin siivousfirmassa töissä ja työnantaja kysyi onko jotain allergioita. Sanoin mm. että kukista hyasintti lentää samantien ulos koska pojalla on astma ja menee henki ahtaalle. Seuraavana päivänä antoi kuinkas ollakkaan, sen hyasintin. Kiitin kohteliaasti ja sanoin että jätän sen toimistolle koska poika ei voi olla samassa asunnossa sen kanssa.

[QUOTE="beata";29351655]Teille jotka ette juo viiniä: miksi ette tee siitä vaikka burgundinpataa, kukkoa viinissä tai vaikka kinkulle kastikkeen ? Kypsentäessä / keittäessä alkoholi höyrystyy pois. Kinkun kastikeesta tulee hyvä kun laittaa vähä kinkun siivilöytyä lientä, punkkua ja kermaa ja suurustaa sen[/QUOTE]

Mä en juo viiniä mutta olen silti riemuinnut jos olen jostain punkkupullon saanut. Juurikin tuon burgundinpadan takia. :)

Mielenkiinnolla luin tätä keskustelua. Mutta ajatelkaapas jos yritys laittaa jokaisen työntekijän joululahjaan esim. 20 euroa, niin se tekee 100 hengen yrityksessä jo 2000 euroa! jne.Okei, on olemassa niitä hyviä työntekijöitä ja sitten niitä ei niin hyviä, mutta jokaiselle on tasapuolisuuden merkeissä annettava samalahja, vaikka jotkut olisivat ansainneet paaaljon paljon parempaa...

[QUOTE="Nuppu";29352642]Mielenkiinnolla luin tätä keskustelua. Mutta ajatelkaapas jos yritys laittaa jokaisen työntekijän joululahjaan esim. 20 euroa, niin se tekee 100 hengen yrityksessä jo 2000 euroa! jne.Okei, on olemassa niitä hyviä työntekijöitä ja sitten niitä ei niin hyviä, mutta jokaiselle on tasapuolisuuden merkeissä annettava samalahja, vaikka jotkut olisivat ansainneet paaaljon paljon parempaa...[/QUOTE]

Mitä sitten. Todella köyhä firma on, jos ei 20 hengen henkilöstömääräällä ole varaa laittaa lahjoihin 20€/nuppi.

Ihme että on varaa maksaa palkat..

• Tykkää
Reactions: Julmis
[QUOTE="Nuppu";29352642]mutta jokaiselle on tasapuolisuuden merkeissä annettava samalahja, vaikka jotkut olisivat ansainneet paaaljon paljon parempaa...[/QUOTE]
Tää onkin minusta ongelmallista. Mun mielestä Suomessa pitäis voida kannustaa hyvää työntekijää ihan erikseen.

[QUOTE="Nuppu";29352642]Mielenkiinnolla luin tätä keskustelua. Mutta ajatelkaapas jos yritys laittaa jokaisen työntekijän joululahjaan esim. 20 euroa, niin se tekee 100 hengen yrityksessä jo 2000 euroa! jne.Okei, on olemassa niitä hyviä työntekijöitä ja sitten niitä ei niin hyviä, mutta jokaiselle on tasapuolisuuden merkeissä annettava samalahja, vaikka jotkut olisivat ansainneet paaaljon paljon parempaa...[/QUOTE]

Niin? Onko sinusta 2000 euroa työnantajalle jotenkin iso raha?

Mää en oo ikinä tajunnu miks työnantajan pitäis antaa joululahja, eihän työntekijätkään anna sille työnantajalle lahjaa. Eikä oikein sekään käy mun mielestä perusteluks että työntekijälle pitää antaa joululahja kun se tekee ne työt millä firma pyörii, mutta ihan yhtälailla ei sillä työntekijällä olis ilman sitä työnantajaa töitä ollenkaan, eli molemmat tarvii toisiaan.

Samaa mieltä. Tosin meillä lahjotaan puolin ja toisin. Työntekijät saa noin satasen lahjan ja luvan 400 e kulttuurielämykseen firman piikkiin mutta omalla ajalla. Työnantaja (yksityinen, luonnollisesti) saa tyypillisesti noin satasen lahjan yhteisesti koko henkilökunnalta.

Me saatiin työpaikalta Nespresson Umilk -kapseli kahvinkeittimet. Arvoa niillä 170€/kpl ja firmassa 300 työntekijää. Ei paha lahja ollenkaan ;)) + vielä 40€:n lahjakortti valitsemiinsa kapseleihin!

• Tykkää
Reactions: Julmis
[QUOTE="heh";29352692]Niin? Onko sinusta 2000 euroa työnantajalle jotenkin iso raha?[/QUOTE]

Meidän firmalle työntekijöiden lahjat kustansi +50 000€, kun jokaiselle oli ostettu nespresson kapseli -kahvinkeitin. hintaa n.170€/klp ja työntekijöitä +300. Joten ei, 2000€ ei tunnu missään ;)

Saiskin jotain! Ei edes kiitoksen sanaa pomolta, vaikka olen juossut hikipäässä ja joustanut AINA kun on pyydetty! Kun olin yhdellä koululla viime keväällä, sain opettajilta pahaa valkoviiniä, jäi juomatta.

Yhteistyössä