Paskin joululahja TYÖNANTAJALTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hihhei

Vieras
Eli mikä on ollut huonoin joululahja jonka olet saanut työnantajalta (potkuja/lomautuksia ei lasketa vaan ihan lahjaksi tarkoitetut)?

Itsellä kahden kärjessä:
- työntekijöille lahjaksi pääsy elokuvanäytökseen Helsingissä. Sääli vaan että itse (ja suurin osa ko. työnantajan muistakin työntekijöistä ymmärtääkseni) asuin ja työskentelin noin 300 km päässä Helsingistä. En sitten viitsinyt sen vuoksi lähteä ajamaan...

-littaantunut 200 g kokoinen jouluteepaketti ja neljä suklaakonvehtia...

Ja molemmissa on kyse rahakkaista firmoista eli asennekysymys miten työntekijää arvostetaan... :/

Luvattiin yläkertaan että tehdään pari milliä voittoa, no, tehtiinkin tuplasti.
Saatiin siitä sitten jokainen joululahjaksi pienen konjakkimarmeladin, pari suklaakarkkia ja ahvenfileitä.
No mutta kyllähän siinä sitten leppyi kun sai vuokrafirmalta vielä vuokrafirman logolla varustetun buffin!

Jeejee!

Mainospipo missä luki k.o. firman nimi kissankokoisilla kirjaimilla. Eikä sekään ollut mikään pikkupulju vaan iso ja rikas firma jossa oli useita satoja työntekijöitä.

[QUOTE="Noh";29347212]Luvattiin yläkertaan että tehdään pari milliä voittoa, no, tehtiinkin tuplasti.
Saatiin siitä sitten jokainen joululahjaksi pienen konjakkimarmeladin, pari suklaakarkkia ja ahvenfileitä.
No mutta kyllähän siinä sitten leppyi kun sai vuokrafirmalta vielä vuokrafirman logolla varustetun buffin!

Jeejee![/QUOTE]
Niin ja kyseessä oli yksi ainakin euroopan suurimmista lafkoista.

Siis viini- ja konjakkipullothan yleensä ottaen on hyviä lahjoja! Paitsi jos on niin laadutonta kuraa ettei sitä kukaan juo... En mäkään juo esimerkiks viiniä, mutta pullon voi lahjottaa eteenpäin ja tehdä jonku toisen iloseks, tai sitte tarjota sitä vieraille. Mä en ymmärrä ihan sitäkään, että kasvissyöjät vinkuu että en mä syö lihaa jos työnantaja antaa kinkun, tai itkee että enhän mä juo alkoholia jos saa viinipullon. Varmaan aika harvassa firmassa ja hommassa lahjat hommataan yksitellen per työntekijä, vaan kaikille on sama lahja. Jos ei ite käytä, voi lahjottaa eteenpäin, myydä, tai vaihtaa jonkun kans.

• Tykkää
Reactions: krut
[QUOTE="Hömelö";29347279]Siis viini- ja konjakkipullothan yleensä ottaen on hyviä lahjoja! Paitsi jos on niin laadutonta kuraa ettei sitä kukaan juo... En mäkään juo esimerkiks viiniä, mutta pullon voi lahjottaa eteenpäin ja tehdä jonku toisen iloseks, tai sitte tarjota sitä vieraille. Mä en ymmärrä ihan sitäkään, että kasvissyöjät vinkuu että en mä syö lihaa jos työnantaja antaa kinkun, tai itkee että enhän mä juo alkoholia jos saa viinipullon. Varmaan aika harvassa firmassa ja hommassa lahjat hommataan yksitellen per työntekijä, vaan kaikille on sama lahja. Jos ei ite käytä, voi lahjottaa eteenpäin, myydä, tai vaihtaa jonkun kans.[/QUOTE]
Hei. eipäs yllytetä rikokseen! :D

Meidän töissä ei joululahjoja jaella, mikä on aivan ok. Mutta itse kasvoin rakennusalan insinöörin tyttärenä ja voin sanoa, että paskin lahja työnantajalta perheen kannalta on viinapullo (vaikka se olisikin laadukasta). Isäni sai aina niitä pulloja kellarin hyllyn täyteen jos jonkinlaisilta yhteistyökumppaneilta ja aliurakoitsijoilta jne.. Ennemmin vaikka joulukori, jos jotakin haluaa antaa.

Meidän töissä ei joululahjoja jaella, mikä on aivan ok. Mutta itse kasvoin rakennusalan insinöörin tyttärenä ja voin sanoa, että paskin lahja työnantajalta perheen kannalta on viinapullo (vaikka se olisikin laadukasta). Isäni sai aina niitä pulloja kellarin hyllyn täyteen jos jonkinlaisilta yhteistyökumppaneilta ja aliurakoitsijoilta jne.. Ennemmin vaikka joulukori, jos jotakin haluaa antaa.

Ne on äijiä. Ei äijät mitään hedelmäkoreja ostele! Mieti nyt mitä siitäkin seurais, jos raksalla alettais antaa suklaarasioita ja piparia jouluna. Tosi homoa.
Viinapullo ja thats it.

Muistan kyllä, että omalle isälleni kerääntyi niitä pulloja kymmenkunta hyllylle... mutta mä en kyllä koskaan ajatellutkaan, että sen yhteistyökumppaneitten pitäisi muistaa mua jouluisin.

Yhteistyössä