Paskavaippoja viimeiset kaks vuotta, MITTA TÄYNNÄ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totaalisen uupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totaalisen uupunut

Vieras
mulla on -08 syntyneet kaksoset ja 2010 syntynyt vauva, Viimeiset kaksi vuotta olen vaihtanut keskimäärin 10 vaippaa päivässä ja maaliskuusta asti +5 vaippaa. useimmat paskavaippoja.

EN JAKSA ENÄÄ EI HUVITA EI KIINNOSTA!!! vituttaa suoraan sanottuna kun mietin sitä helvetinmoista rahamäärää mikä niihin on kulunu...

Pieni laskutoimitus : 10 x 365 = 3650
3650 x 2 = 7300 vaippaa

+
5 x 180(päivää) = 900vaippaa

Ja kaikki tämä on tullut maksamaan : (Liberovaipat Megapack 56kpl)

7300+900= 8200
8200 vaippaa jaettuna 56 = 146,43 libero megapackia jonka pkt hinta S-kaupassa on 13.95

= 2042,70 EUROA

Voi jumaliste..

Ja noi isommat lapset ei edes yritä opetella potalle. Kaks kertaa vahingos on tullu.... Järki menee...

Toivottomille potattomille on kuulemma tarhaan meno tehnyt hyvää, on ollut se pienoinen sosiaalinen paine opetella :whistle:

Ei mutta tosissaan en voi kuin tarjota sympatiat. Aika karmea rahasumma, ilostuttaa että meillä on jaksettu kestoilla (mikä ei kaksosten kanssa olisi varmasti tullut mieleenkään).

mikset käytä kestoja oisit pessy varmaan 8200 vaippaa kertaa kaks niitähän pitää vaihtaa paljon useemmin....

ja kyllä ne mussukat kuivaksi oppii viimeistään n.4-5 v tsemppiä!

No ei niinkään se rahasumma vaan se että päivässä ei muuta ehdi ku paskavaippoja... ja onhan toi kauhea raha summa.

Kestojakin harkitsin mutta rajallisten tilojen ja viitsimättömyyden takia en sitte ruvennut... tarhaan ovat menossa tammikuussa... Plaah...

No ei niinkään se rahasumma vaan se että päivässä ei muuta ehdi ku paskavaippoja... ja onhan toi kauhea raha summa.

Kestojakin harkitsin mutta rajallisten tilojen ja viitsimättömyyden takia en sitte ruvennut... tarhaan ovat menossa tammikuussa... Plaah...

Yrität vaan hokea mantraa "ei tää enää kauaa kestä". Jos edes joskus helpottais :) :hug:

huh. mutta käytä kestoja ja tuota, en mäkään olis jaksanut edes potattaa jos noin monta pientä. Jaksoin kun oli yksi alle 2v kerrallaan niin oppivatkin sitten tosi pienenä vaipattomaksi. molemmat alle 2v olivat täysin päiväkuivia ja 2v koknaan vaipat pois.
en ole laskenut paljonko tuli maksamaan.
Esikoisella käytimme vaan kalliita merkkejä, pampersia ja liberoa.
Kuopukselle päädyimme kokeilemaan halvempiakin ja ihan olivat hyviä. Ehkä kehitystä oli tapahtunut parissa vuodesa vaippojen osalta, tai sitten vauvoissa on eroa. esikoinen pissasi läpi muumit ja halpisvaipat. Tyttöjäö molemmat.

Mun mielestä tuo on itse asiassa melko pieni summa siitä, että lapsella on kuiva ja ohut vaippa päällä, eikä mikään märkä möykky haarovälissä, kesto siis. Ja myös siitä, että ei tarvitse pestä ja pyykätä, ei tarvitse haistella kotonaan paskankäryä, joita kestoista tulee. Ei tarvitse kokeilla ja sovitella, miettiä imuja, kutoa villapöksyjä... Ei tarvitse stressata ohivuodoista ja vaihdella koko vaatekertaa kymmentä kertaa päivässä. Että siihen nähden mielestäni ihan ok rahasumma. Paljon turhemmastakin olen maksanut.

[QUOTE="www";22042230]15 vaippaa päivässä etkä muuta ehdi???[/QUOTE]

ookko kokeillu?

Kaikki päivän työt keskeytyy paskavaipan vaihtoon. ulosmentäes joltain tulee paskat ja joudutaan kaikki vaatteen riisumaan ja kaks muuta odottaa jne jne jne....

Olen väsynyt, uupunut, loppu, off... jne. nyt tuntuu ylitsepääsemättömältä toi vaippatouhu. Vauva nyt menee mutta ku nuotten kaks vuotiaitten paska on niin oikeeta ihmisp*SKAA jotta hyi... taidan olla liian väsy kun ei meinaa saada nukuttuakaan... :/

[QUOTE="vieras";22042250]Mun mielestä tuo on itse asiassa melko pieni summa siitä, että lapsella on kuiva ja ohut vaippa päällä, eikä mikään märkä möykky haarovälissä, kesto siis. Ja myös siitä, että ei tarvitse pestä ja pyykätä, ei tarvitse haistella kotonaan paskankäryä, joita kestoista tulee. Ei tarvitse kokeilla ja sovitella, miettiä imuja, kutoa villapöksyjä... Ei tarvitse stressata ohivuodoista ja vaihdella koko vaatekertaa kymmentä kertaa päivässä. Että siihen nähden mielestäni ihan ok rahasumma. Paljon turhemmastakin olen maksanut.[/QUOTE]

Aika outo käsitys sulla kestoista. Ei meillä vaan tuollaista ole ollut vaikka on kaksi kestoilla vaipatettu :) Täytyy omalta kohdalta sanoa että aika paljon turhempaa rahanmenoa en keksi kuin muovijäte jota kuljetetaan kasapäin kaatopaikalle odottamaan satojen vuosien "maatumista". Ihan yhtälailla koskee rättejä lapsen kuin naisen jalkovälissä ;) Mutta ei se silti sano ettäkö kaikkien pitäisi kestoilla tai ettenkö itse koskaan kyseisiä kammotuksia käyttäisi lapsilla tai itselläni, keksisin vain järkevämpiäkin sijoituskohteita :)

joo rahallisesti ajatellen kokeiltiin kans halvempia vaihtoehtoja mutta kaikista tulu yli ohi ja läpi... En sitten viitti enää vaihtaa merkkiä... Liberon housuvaipat on vaan kaikista käytännöllisemmät meillä...

näköjään toi nimimerkkikin on joka kerta eri... :)

KYSYMYS:

Osaako joku sanoa että kulkeeko toi kuivaksi opettelu käsikädes puhumisen kans.. Meillä noi ipanat ei nimittäin vielä puhu...

Aika outo käsitys sulla kestoista. Ei meillä vaan tuollaista ole ollut vaikka on kaksi kestoilla vaipatettu :) Täytyy omalta kohdalta sanoa että aika paljon turhempaa rahanmenoa en keksi kuin muovijäte jota kuljetetaan kasapäin kaatopaikalle odottamaan satojen vuosien "maatumista". Ihan yhtälailla koskee rättejä lapsen kuin naisen jalkovälissä ;) Mutta ei se silti sano ettäkö kaikkien pitäisi kestoilla tai ettenkö itse koskaan kyseisiä kammotuksia käyttäisi lapsilla tai itselläni, keksisin vain järkevämpiäkin sijoituskohteita :)

No niinpä, ei todellakaan vastaa sitä todellisuutta kestoista, mitä minä tai kestoilevat ystävät ovat eläneet... Itseasiassa yksi mun kertistelevä ystäväni totesi puolijärkyttyneenä, että heillä vessan kertisroskis haisee todellakin pahemmalle ja koko vessaan, vaikka kävisi joka ilta tyhjentämässä, toisinkuin meillä kestojen pyykkikori - vaikka kuvitteli justiinsa toisinpäin. Tietty, jos haluaa kääriä ne kertiksetkin yltäpäältä vielä muoviin kapselointivekottimella, niin sitten ei varmaan niin haiskahda.

Mutta ap:n tekstiin sitten, tuntuu että sulla on todellakin kädetä jo nyt aivan hitsisti täynnä hommaa. Vaikka kestot ei loppujen lopuksi olekaan niin hankalia kuin monet luulee, niin kyllä niihin silti aikaa uppoaa, lähinnä ripusteluun ja täyttelemiseen ja kaappiin "viikkaamiseen". Eli ei varmaan ap:lle se paras vaihtoehto tässä tilanteessa, uskoisin.

Onko isommilla lapsilla vatsa usein löysällä vai miten ihmeessä sitä tavaraa tulee tuota vauhtia...?

Eiköhän puhumisen oppiminen liity enemmänkin kaksosuuteen. Eikös ole niin, että kaksoset saattavat kehittää jopa jonkun oman keskinäisen kielensä, jolla kommunikoivat? Ovat niin symbioosissa tavallaan, että riittää kun ymmärtävät toisiaan. Toinen mikä vaikuttaa on keskosuus. Onko ennenaikaisesti syntyneet kuten kaksoset yleensä? Suosittelen joka tapauksessa välillä muuta seuraa, hoito on oikein hyvä, niin oppivat muidenkin kanssa kommunikoimaan.

Vaipparallin kanssa ei voi muuta todeta kuin :hug: ja anteeksi, mutta on pakko kysyä oliko vauva ihan suunniteltu?

Heillä ei vatsa oikeastaan ole löysällä, normaalia kakkaa se on mutta usein tulee. Ovat hoikkia ja Hyperaktiivisia ja syövät paljon/hyvin.

Ne syntyi kuukauden etuajas, eli ei kauhean paljoa mutta molemmilla oli näitä keskosten pikkuongelmia) reikä sydämessä, huonoa syömistä-->nenämahaletkut, keltaisuus, väsymys jne...)

juuri sen lisähomman takia niitä kestoja sitten en ottanutkaan, nytkin on kova työ saada puhtaat vaatteet kaappiin ja olemassaolevat pyykit pestyä...

Vauva ei järin suunniteltu ollut, toivottu kuitenkin. Kaksoset tehtiin Tays:ssa ja synnytyksen jälkeen käytin pillereitä(SÄÄNNÖLLISESTI JOKA PÄIVÄ) kunnes normitarkastuksessa lääkäri totesi minun olevan raskausviikolla 14...ja esikoiset silloin n puoli vuotiaita....

Heillä ei vatsa oikeastaan ole löysällä, normaalia kakkaa se on mutta usein tulee. Ovat hoikkia ja Hyperaktiivisia ja syövät paljon/hyvin.

Ne syntyi kuukauden etuajas, eli ei kauhean paljoa mutta molemmilla oli näitä keskosten pikkuongelmia) reikä sydämessä, huonoa syömistä-->nenämahaletkut, keltaisuus, väsymys jne...)

juuri sen lisähomman takia niitä kestoja sitten en ottanutkaan, nytkin on kova työ saada puhtaat vaatteet kaappiin ja olemassaolevat pyykit pestyä...

Vauva ei järin suunniteltu ollut, toivottu kuitenkin. Kaksoset tehtiin Tays:ssa ja synnytyksen jälkeen käytin pillereitä(SÄÄNNÖLLISESTI JOKA PÄIVÄ) kunnes normitarkastuksessa lääkäri totesi minun olevan raskausviikolla 14...ja esikoiset silloin n 7kk ikäisiä....

:hug: Sä taidat olla aika väsynyt? Auttaako sua kukaan toinen aikuinen missään ja koska oot viimeksi nukkunut kunnolla? On hyvä tulla tänne purkamaan paineita, vaikka vastaukset onkin monenkirjavia.

Meillä on 9 vuoden ajan ollut 1-2 vaippaikäistä ja kyllä tässä vielä pari vuotta tulee vaippailtua.

Eli ne lapset oli siis 7 kk ku sain tietää olevani raskaana...

On tossa toi mies mutta sen työ on sellanen et se on pois aamut ja illat, eikä päivälläkään ehdi kauheasti autella...Ketään ei ole joka vois auttaa, ystävillä on joko pieniä lapsia, eivät jaksa tai ehdi, ja miehen vanhemmat on kuollu jo ja omat vanhemmat työelämässä ja asuvat 100km päässä... Huoh... Seinät kaatuu, nytkin pitäis olla jo varmaan nukkumassa mutta uni ei tuu. Kaiken lisäksi tässä on sairasteltu, nuhaa kuumetta kuumekouristuksia, korvatulehduksia, korvien putkitusta ja kitarisojen poistoa x 2, vauvan kouristuskohtaus jne... Kaikki 1,5 kk ajalla sattunut nämä... hehe

Voi sinua, :hug: yritä käydä lepäämään. Minunkin pitää jo käydä, aamulla hulabaloo alkaa taas. Mut muista minut jos on hätä joskus. Jos asutte lähellä niin kyllä meille vielä väkeä mahtuis, menisit vaikka yläkertaan nukkuu ja minä menisin lasten kanssa ulos? Jos rekisteröidyt niin viestillä tavottaa.

Yhteistyössä