Paskat, yökylässä olevalla tytöllä kutittaa peppua, mä en jaksa!!

• Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti
"Heta"
Voi ei :( Jos lapsi ei ollut kertonut omille vanhemmilleen että kutittaa ja sen vuoksi pääsi yökylään? Peskää nyt kovasti käsiä ja muutenkin koitatte olla hygieenisiä mut tietysti silleen hienovaraisesti ettei pikku vieras tunne itseään ihan spitaaliseksi.

"a.p"
Sanoi ettei ole kertonut vanhemmilleen. Kyseessä tyttö 9 v, kävi pesulla mutta en kyllä ala mitään tarkistelee. Että mua harmittaa... :( Tämän perheen toisella lapsella oli sama tilanne kerran meillä ollessa... äitinsä pyysi antamaan Pyrviniä hälle ja sitä sattui meillä onneksi olemaan. Pitää alkaa varovaisemmaksi noiden yövieraiden suhteen... :(

"hii"
Uskon että harmittaa. Mä varmaan vastaavassa tilanteessa pesisin huomenna lapsen lähdettyä kämpän vähän paremmin ja sitten yrittäisin unohtaa asian. Jos tyttö kerran on sun lapsen kaveri, niin ne madot kyllä leviää tai on jo levinnyt teillekin kun leikkii samoilla leluilla.

Kannattaa muistuttaa sun omia lapsia että jos kutittaa niiin ilmoittaa sulle heti. :)

"a.p"
[QUOTE="muu";25494003]:( Ymmärrän harmituksesi.. Mullakin niin sapettas.. Mikshän ei oo kertonu vanhemmille..[/QUOTE]

en tiiä miks ei oo kertonu... :( liekkö niin ettei oo uskaltanu.

piiukka
No olipas avoin 9- vuotias kun kertoi kaverin äidille , että peppua kutittaa muttei omalle äidilleen. No, sen ikäinen jo osaa kätensä pestä ja olla kaivelematta jos kieltää...

"a.p"
[QUOTE="hii";25494013]Uskon että harmittaa. Mä varmaan vastaavassa tilanteessa pesisin huomenna lapsen lähdettyä kämpän vähän paremmin ja sitten yrittäisin unohtaa asian. Jos tyttö kerran on sun lapsen kaveri, niin ne madot kyllä leviää tai on jo levinnyt teillekin kun leikkii samoilla leluilla.

Kannattaa muistuttaa sun omia lapsia että jos kutittaa niiin ilmoittaa sulle heti. :)[/QUOTE]

ne halus mun tytön kanssa viel nukkua vierekkäin... suututtaa ku annoin niien nukkua niin. Kyllä pakko huomenna siivoilla. Ahdistaa, tähän tilanteeseen ne matoja halua. Mieskin kiehuu.. Tyttö on hereillä vieläkin, sanoo että kutittaa niin ettei voi nukahtaa. Laittoi rasvaa juuri jos helpottais...

No minkäs sille mahtaa, ei kukaan tahallaan matoja hanki. Salaateista talvella, kouluruokailusta, kesällä mullasta. Meillä aina kotona matolääkitys, sillä hoidan koko perheen, jos tarhasta tulee ilmoitus että, matoja jollain ollut. Kolmella pojalla aikoinaan oli, yöllä vasta kutisee, päivällä ei huomaa, teipin palan voi peppuun laittaa, sillä selviää. Tyttö 2.5v, ei ole vielä ollut, ilmoitusta kyllä hoitopaikasta tullut niin madoista, täistä kuin satiaisistakin, sitten vaan tehotarkastus ja varmuudeksi kuuri, pinnat desifektioliuoksella, vaatteet saunaan tai pakkaseen, sitten 60 kympissä pesu. Eipä näille mitään voi. Toki turha työ harmittaa, mutta ota positiivisena, kerralla kunnon siivos,petivaatteet helppo pakkasessa tuulettaa, lääkitys auttaa heti, ja toinen varmistuskuuri perään, siinä se, ei edes tarvitse oireita odotella, koska kuurista ei mitään haittavaikutuksia ole. Harvemmin edes aikuisille tlee, vatsahapot pitää siitä huolen, itse kyllä otan, miehelle pistän konjakin, itse kun en alkoholia käytä, veljistä yksi vielä kotona, sille kuuri jos meillä matoilmoitus tarhasta. Tsemppiä!

"tjaa"
[QUOTE="hmm";25494040]miten yhdeksänvuotias kehtaa kaverinsa vanhemmille informoida pyllykutinasta muttei omille vanhemmilleen?[/QUOTE]

Ehkä nimenomaan yhdeksänvuotias. Tuolla oli aiemmin juttua tänään, miten se on just vaikea ikä monelle, ehkä siksi kun alkaa ymmärrys lisääntyä. Jos luottamuksessa vanhempiin on häikkää, niin ei koe voivansa niille puhua. Mutta ei ole enää arka pikkukoululainenkaan.

Olisin hyvinkin saattanut toimia noin siinä iässä.

Mutta kenelle tässä nyt ollaan vihaisia ja mistä? Lapselleko?

Yhteistyössä