Paskat! minä meen lakkoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myy

Vieras
Mua ketuttaa nyt. Mä en halua tehdä enää mitään, haluan lomaa!

Mutta minkäs teet, vielä olis vaikka mitä hommia rästissä ennenku voi heittää aivot narikkaan.

Toinen aivoonoton aihe on miehen lomat. Eli pitäs olla lomalla, mutta niin vaan pomo soitti töihin. Persehommaa tämä nykynen työpaikkakulttuuri, kun kaikki tehot otetaan työntekijöistä irti ja jos alat sanomaan, että eikös ne lomat kuulus saada pitää lomakauden aikana ja vaikka yhtäjaksosesti, niin sitten olet se hankala työntekijä. Sitten kun mietitään kuka tekee mitäkin töitä ja kuka on lomautettuna....

Koita tässä sitten järkätä päivähoidot ja työt. Pitäs varmaan lopettaa epätyypilliset työsuhteet, opiskelu ja yrittäjänä olo ja suosiosta mennä johonkin vaikka hanttihommaankin kunhan lomat juoksis ja kuukausipalkka! ******kele!

totta on kyllä tuo, että melkein sen yrittäjäriskin joutuu työntekijä usein ottamaan. Ei se kyllä palkkiossa tunnu, vaikka tietenkin sitten pitäisi, jos näin on.

Juu, ei ole kenenkään pakko suostua tietenkään mutta... seuraukset tiedämmekin, jos työ ei maistu. Aina on joku jolle maistuu ja joka ei lomaa tarvitse ollenkaan.

Se on nykysin pelin henki, että työntekijällähän on oikeuksia ja liitto takana jne, mutta jos meinaat paikkas pitää niin olis parempi joustaa. Elinikäinen oppiminen ja joustava työnteko vaikuttavat valitettavan usein tulevan vaan työntekijän selkänahasta. Tarkottavat siis sitä, että taivutaan vaikka mihin ja ollaan valmiita opettelemaan vaikka mitä. Tuntuu että pitää olla niin tuhattaituri ja hallita kaikki maan ja taivaan välillä sekä olla valmis joustamaan ihan mitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Siivooja:
Itse olen hanttihommis, eikä lomat niin itsestäänselviä (voidaan soitella töistä) ja palkoiskin usein puutteita...

Okei, ei siis kannata hanttihommiinkaan vaihtaa. :)

Ottaa vaan niin aivoon, kun ei voi ikinä suunnitella asioita etukäteen kunnolla kun kummankin työt menee miten menee. Ei aikataulullisesti tai rahallisesti.

Nyt vaan on niin virta lopussa ja pitäs vaan tehokkaana vielä olla ainakin tämä viikko ja osa ensiviikkoakin.

Yhteistyössä