paskat isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä ei kyllä isovanhemmat tuu vastaan lasten hoitamisessa yhtään,luvataan,luvataan mut sit ei voi tai ei muista ym.

tai sit jos harvoin ottaa ni aina silloin kun mies on töissä joten ei sit kummiskaan pääse kaksin mihkään eli ihan yhtä tyhjän kanssa. Tekis mieli avautua ja antaa kuulua oikein kunnolla.Tekeeköhän ne tän tahalleen?

Olen miettinyt vakavasti ulkopuolista lastenhoito apua,olishan se kiva päästä joskus kaksin johonkin ja jutella muustakin kun tänään ruokana,tai se teki sitä toi tätä..ym...

[QUOTE="vieras";24322442]Meillä ei kyllä isovanhemmat tuu vastaan lasten hoitamisessa yhtään,luvataan,luvataan mut sit ei voi tai ei muista ym.

tai sit jos harvoin ottaa ni aina silloin kun mies on töissä joten ei sit kummiskaan pääse kaksin mihkään eli ihan yhtä tyhjän kanssa. Tekis mieli avautua ja antaa kuulua oikein kunnolla.Tekeeköhän ne tän tahalleen?

Olen miettinyt vakavasti ulkopuolista lastenhoito apua,olishan se kiva päästä joskus kaksin johonkin ja jutella muustakin kun tänään ruokana,tai se teki sitä toi tätä..ym...[/QUOTE]

Kylläpä on paska tytär tai poika kun olettaa että heidän omat vanhemmat hoitaa heidän jälkikasvusakin

Eiköhän ne isovanhemmat ole lastenhoitotyönsä jo tehnyt kun omat kakarat on maailmalle lentänyt??? Mä olen kyllä lapseni ihan itse hoitanut ja jos on tarvetta ollut niin olen palkannut hoitajan. Isovanhemmat ottavat lapset silloin kun he itse pyytävät, ei ole niiden homma.

Oma äitini ilmoitti jo kauan ennenkuin meillä oli lapsia, että mummulla on sitten lastenlasten kylään tullessa vaalea nahkasohva ja migreeni. En ole koskaan pyytänyt äitiäni hoitamaan lapsiani eikä hän ole koskaan tarjoutunut. Jos ihminen on sitä mieltä, että on omat lapsensa hoitanut eikä hänen enää tarvitse vaivautua, niin eipä sitten. Siskoni joskus äidiltä lastenhoitoapua pyytää, mutta harvoin siihen on suostuttu.

Ulkopuolinen lastenhoitoapu on oikein hyvä vaihtoehto, kun omista verkostoista ei vaan hoitohommiin ole. Jos on kaipuu kahdenkeskiseen aikaan, niin kyllä sitä pitää sitten vaan ottaa jostain :)

Mä just ihmettelin omassa ketjussa, sitä et oma äitini on muuttunut päinvastaiseksi mitä aikaisemmin on ollut. Ei sinäänsä haittaa, mutta lasten puolesta harmittaa.

[QUOTE="harmaa";24322468]Kylläpä on paska tytär tai poika kun olettaa että heidän omat vanhemmat hoitaa heidän jälkikasvusakin[/QUOTE]Juuri näin. Ensin on hätä ja kiire päästä paskantamaan se kakara tai useampi ulos jalkovälistä ja sitten ollaan huutamassa apua ja ihmeissään kun sitä joutuukin hoitamaan vuorokaudet ympäri! Joiltakin ihmisiltä pitäisi kieltää lisääntyminen kokonaan valtavan uhkasakon uhalla.

Mä ajattelen niin, että häviäjiä tässä yhtälössä ovat ehdottomasti nää isovanhemmat, jotka eivät opi tuntemaan omia lastenlapsiaan. Ja valitettavasti on todettava, että ei varmaankaan heidän ikääntyessään tee lastenlapsien juuri mieli käydä heitä tervehtimässä...

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Sama juttu. Saattaa kyllä pyydettäessä hoitaa, mutta koskaan ei itsenäisesti osoita mitään mielenkiintoa lapsia kohtaan. Kadehdin semmoisia perheitä, joilla isovanhemmat on vahvasti arjessa mukana. Edes sillä, että kiinnostusta löytyy...

Mä just tein oman aloituksen saman tyyppisestä aiheesta. Meillä tilanne on muuttunut viime aikoina. Ennen tarjottiin apua, mutta enää ei ilmeisesti lapset kiinnosta. Kuopuksen kohdalla olenkin totaalisesti yksinhuoltaja, mutta asennoidun siihen, että jos apua hoitamiseen tarvitsen hommaan sen jostain muualta, kun mummilasta.

Joo,siis kyllä meillä ottaa jos oiein ruinaa..enpä ole 1.5vuoteen kysynytkään lastenhoitoapua..luulis et olis kiva auttaa ja ottaa muksut hoitoon,

Et enpä nyt tiedä olenko kovin "itsekäs" jo tahdon joskus huilata mieheni kanssa .

pakkohan se on turvautua ulkopuoliseen apuun jos sitä lähiomaisilta saa
Toivottavasti en itse jos joskus minusta tulee isovanhenpi käyttädy/ajattele noin.
meinaan kyllä tarjota auttavankäden...

Sillon kun poika oli ihan pieni 0-2v mieheni vanhemmat eivät halunneet hoitaa (ei sillä, että minä olisin halunnut heidän hoitavankaan) mutta nyt kun poika on 4 kaikki isovanhemmat ottavat poikaa mielellään hoitoon ja haluavat olla hänen kanssaan. Lapsellamme oli käytännössä katsoen 3 ensimmäistä vuotta 4 vanhempaa, koska asuimme minun vanhempien luona. Poika rakastaa olla kaikissa mummuloissa, eikä millään koskaan haluaisi sieltä lähteä. Olen onnellinen myös siitä, että mieheni nuoremmat sisarukset hoitavat poikaa. Oma siskoni on luvannut alkaa hoitamaan poikaa, kun hän on "omatoiminen" :).

Hoitaminen ei saa olla velvollisuus. Sillä vanhemmat ovat jo omansa kasvattaneet, mutta on lapsen kannalta suuri rikkaus, että hänellä on useita turvallisia aikuisia ympärillä, jotka hänestä välittävät.

Tyylejä on monia ja toisilla isovanhemmat hoitavat lähes enemmän kuin omat vanhemmat. Välimatkojen ja omien vanhempien iänkin takia en ole edes pyytänyt vielä kertaakaan lapsenhoitoapua. Lapsi on reilu 3v. Joskus myöhemmin, kun lapsi on vielä vähän isompi, voi olla yksinään isovanhempien luona ehkä päivän tai pari. Nykysin käydään isovanhemmilla kylässä vain koko perheellä.

Yhteistyössä