Paska olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Allu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Allu-

Aktiivinen jäsen
03.09.2009
1 212
1
36
Tuli miehen kanssa riideltyä.. Ei siis mitään fyysistä, mutta tuli huudettua ja meuhkattua toisillemme. Lapsi sitten oli ihan paniikissa ja hysteerinen kun ei ymmärtänyt, että miksi huudettiin toisillemme. Lapselle ei siis huudettu, mutta en tiedä luuliko raukka parka, että hänelle ollaan vihasia. :'( Yritin sitten selittää, ettei hänelle olla vihasia ja riita on jo ohi mutta ei suostunut edes tulee mun syliin.. :(

Nyt hän lähti mummolaan vähäks aikaa kun oli jo eilen sovittu, että tänään menee sinne muutamaks tunniks. Nyt on niin paska olo ja paha mieli ettei tosikaan... Ja lapsella varmaan vielä pahempi olla... :'(

Ei tarvi tulla vittuilee tähän ketjuun, kunhan vaan purkasin mieltä...

Kurja tilanne, mutta kuten vaikuttaisi niin positiivista asiassa on se, että tuo riitely ei teillä kuulu jokapäiväiseen elämään ja lapsi ei sitä joudu päivästä toiseen seuraamaan. Lapsen elämään kuuluu myös riidat ja muut negatiiviset asiat, mutta toki olisi mukavampaa jos hän ei pääsisi kovia riitatilanteita ainakaan näkemään ku onhan se tosi pelottavaa..

Ei meillä jatkuvasti riidellä. Joskus tulee sanomista, mutta harvemmin se huudoks yltyy. Ja uskon kyllä, että se on lapsesta tosi pelottavaa kun aikuiset huutaa :( Kun se on vielä siinä iässä, että helposti luulee, että hänelle ollaan vihasia...

Varmaan melko monessa perheessä tulee joskus riideltyä lastenkin nähden ja joidenkin kasvatusalan ihmisten mielessä se on normaaleissa määrissä jopa ok, kunhan riidat sovitaan ja lapsi näkee sen mallin.
Jos on perhe jossa ei ikinä riidellä (kuten minulla lapsena) niin se ei ole kauhean realistinen kuva maailmasta. Syyt riitelemättömyyteen ovat mulle hiljalleen selvinneet enkä todellakaan aio elää samanlaisena tuppisuuna kuin äitini.

Yhteistyössä