paska ja voimaton äiti ilmottautuu...

siis meillä tosiaan pari viikkoa sitten oli tilanne, että ukko kävi taas päälle ja soitin poliisit. siitä lähtien on ukko ollut pois, tai kävi pari kertaa hakemassa tavaroitaan ja moikkaamassa jälkikasvua..kävin eilen perheneuvolassa, jossa oli sossun tyypit mukana. sanoivat, että isän nyt parempi pysyä vaan poissa ja tavata lasta sitten valvotusti sossun tiloissa.

no, tuo mun esikoinen kun on astetta vaativampi tapaus jo muutenkin, ja tässä nyt ollut nämä hyökytykset viime ajoilta, niin nythän hän on ihan poissa tolaltaan. mulla ittellä alkaa vasta pikkuhiljaa tässä hahmottumaan mitä on tapahtunut ja miten ollaan viimeset vuodet pelossa eletty. olo on stressaantunut ja pinna minimissään, ehkäpä lievästä masennuksestakin voi puhua...

mulla ei vaan nyt tunnu että voimat riittäs ton esikoisen vauhkoomiseen :ashamed: siis järjellä tiedän, että tapahtuneiden takiahan hän niin riehuu ja on hankala, mutta tosiaan toi mun pinna on nyt vaan niin lopussa. ei jaksas vääntää kaikesta mahdollisesta ja ottaa tota uhmaa vastaan :ashamed:

ja omatunto soimaa, miten olen voinut antaa sen ukon olla elämässä näinkin pitkään, miksen ole voinut suojella mun lapsia jne...ja miksen nyt sitten jaksais niittä sitä mitä kylvin, olla nyt sitten sinä tukena mun pojalle, mitä hän tarvii :'(

anteeksi pitkä sepustus...
 
juu
no tuota. sinuna ajattelisin että nyt olet voiton puolella ja olet pelastanut lapsesi. moni ei koskaan tee tuota mitä sinä vaan roikkuu vaan siinä paskassa kiinni kun ei muuta uskalla tai osaa.
olet vaan itsestäsi ylpeä ja et ymmärrä liikaa lastasi tai hyväksy kaikkea. olet vaan jämäkk ja rauhallinen etkä selittele huonoa käytöstä sillä huonolla isällä tai millään. monta lasta teillä on ?
 
:hug: Hei kuule. Saa tunteakin olonsa joskus vähän voimattomaksi ja väsyneeksi. Tilanteessasi se on enemmän kuin inhimillistä. Sulla on valtavan pitkä matka vielä edessä, mutta sen sanon, että pahimpien itsesyytösten edessä sinun on muistettava tämä:
Sinä olet suojellut itseästi ja lapsiasi!
Sinä olet se, joka teki päätöksen katkaista kierteen!
Sinä olit niin vahva kaikesta pelosta ja voimattomuuden tunteista huolimatta, että pistit stopin väkivallalle!
Tämä tekee sinusta vahvemman kuin uskotkaan!

:hug: Malttia, voimia ja haleja!
 
juu
Erotilanteessa tunnetaan syyllisyttä ja lapset päästetään usein hyppimäään silmille, syyllisyyden tai voimattomuuden takia, ja kun erosta kerrotaan koulussa/päiväkodissa, sielläkin katsotaan huonoa käytöstä läpi sormien ja kierre on valmis. lapsi tottuu, että saa pompottaa ja tehdä mitä haluaa, ja aina ymmärretään.
 
No ensinäkin sä olet toiminut juuri normaalisti :hug:
Tuolle ilmiölle on nimi, läheisriippuvuus tai kanssa sairastuminen. Kun elää jonkun voimakkaan ilmiön lähellä, eikä pysty käsittelemään sitä, sairastuu. Se on normaali reaktio epänormaaliin tapahtumaan.
Toisaalta kun elää sellaisen ilmiön lähellä, alkaa pitää normaaleja asioita epänormaaleina ja epänormaaleja normaaleina. Tuollainen ilmiö voi siis olla päihteet, väkivalta, narsismi, tiukka uskonnollisuus tms.
Lapsi kyllä toipuu pikkuhiljaa, kuten sinäkin, mutta lapsen toipumiseen kuuluu oleellisesti taantumus. Kun lapsi huomaa, että tilanne kotona helpottuu, hän alkaa uskaltaa oireilla paremmin. Niin kauan kun tilanne on päällä, lapsi koittaa suojella vanhempiaan olemalla kiltti. Toki on olemassa myös ongelmalapisa, jotka koittavat vetää huomion pois ongelmasta aiheuttamalla paljon vääntöä, mutta heidänkin oireilunsa saattaa muuttua vielä rajummaksi, kun he huomaavat, että sille on nyt eritavalla tilaa, kun ongelma henkilö on poistunut perhekuviosta tai alkanut joitaa ongelmaa, niin että perheeseen on tullut 2 käytettävissä olevaa vanhempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no tuota. sinuna ajattelisin että nyt olet voiton puolella ja olet pelastanut lapsesi. moni ei koskaan tee tuota mitä sinä vaan roikkuu vaan siinä paskassa kiinni kun ei muuta uskalla tai osaa.
olet vaan itsestäsi ylpeä ja et ymmärrä liikaa lastasi tai hyväksy kaikkea. olet vaan jämäkk ja rauhallinen etkä selittele huonoa käytöstä sillä huonolla isällä tai millään. monta lasta teillä on ?
2 lasta on. tuo esikoinen on aikasemmasta suhteesta, mutta oli alta 2vuotias kun tähän exääni tutustuin.ja pitkälti piti tätä isänään. yleensä ne tilanteet oli silloin, kun lapset ei olleet paikalla, mutta tokihan nuo lapset ymmärtää ilmapiiristäkin paljon. mä idiootti ajattelin vaan, etteivät ymmärtäs. nyt kun sitten perheneuvolassa juteltiin, niin sanoivat, että nää pojan ongelmatkin voi paljolti olla myös oirehdintaa tuosta. oli se isku sydämeen kuulla, mutta tottahan tuo lienee.

luojan kiitos meillä käy nyt perhetyöntekijä, saa siitä vähän apua tähän arkeen. ja sossun tyypit painottivat, että heidän kauttaan järjestyy kyllä nopeasti kriisiapua mullekkin, jos tuntuu että keskusteluapua tarttisin.
jännä tuo ihmisen psyyke, kun tosiaan ekat päivät meni kuin jossain usvassa vaan, ei keskittynyt muuhun kuin lasten kanssa evakossa oloon, kotiin paluuseen ja ihan käytännön juttuihin. nyt vasta alkaa tutisuttamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
nyt olet voiton puolella ja olet pelastanut lapsesi. moni ei koskaan tee tuota mitä sinä vaan roikkuu vaan siinä paskassa kiinni kun ei muuta uskalla tai osaa.
Jenkeissä on tutkittu ns. läheisriippuvaisten tai aikuistenlasten, mitä ilmausta haluaakin käyttää, suhteita ja todettu, että 60% pysyy yhdessä hionnalla millä hyvänsä. Mitenkään tavaton hinta ei ole se, että toinen vanhemmista umpikujassa lopulta surmaa. joko koko perheen tai jonkun.
 
Piimä
Taitaa lapsi hakea nyt ylimääräistä huomiota sinulta ja lääkkeeksi otat lattialla leikkipainia sen kans ja sitten paljon sylittelyä ja silittelyä, + muista kertoa rakastavasi lasta muutenkin usein.
Meillä tuo 2,6v. on ruvennu hakemaan huomiota kakkaamalla housuun vaikka tuo yks vielä retajaa olosuhteiden pakosta maisemissa. Tunnelmat on aika kylmät ja likka aistii sen hyvin.
 

Yhteistyössä