PAS yksityisellä kesätauon aikana

Hei!

Ollaan julkisella puolella lapsettomuushoidossa. Pakkasessa on vielä jäljellä 2 alkiota, joista yritetään tehdä PAS. Onko kokemuksia, voiko julkiselta puolelta tehdä piipahduksen yksityiselle julkisen kesätauon aikana? Ajatuksissa on tehdä PAS yksityisellä ja palata sitten takaisin julkisen puolen hoteisiin syksyllä. Mietin tässä, että onkohan yksityisellä klinikalla tehdyllä PAS käynnillä vaikutusta julkisella puolella tehtävien hoitojen määrään?

Hei lumienkeli2007
Itse olen hoidossa yksityisellä. Ainakin siellä klinikalla on myös kesätauko, josta syystä meilläkin hoidot jatkuvat vasta syksyllä. Mutta klinikoiden tauoissa on varmasti eroja.. mutta meillä ei siis uuteen hoitoon lähdettykään eikä ohjattukaan, kun vasta kesätauon jälkeen..
Ja ei kait PASsien määrää niin lasketakaan, Ivfhoitojahan "kunta tarjoaa 3" näin ainakin meille on kokoajan toitoteltu, passeja tehdään niin monta kun on mahdollista. Mutta, kuten sanoin, näissä on varmasti paljonkin eroja miten toimitaan.

Kiitos vastauksestasi Kris. Otin yhteyttä yksityiseen klinikkaan ja he ovat suljettuna Heinäkuun. Päädyimme mieheni kanssa ratkaisuun, että otamme lapsettomuusajatuksissamme kesälomaa ja jatkamme hoitoja syksyllä. Saa tosin nähdä kuinka lapsettomuusajatusten lomille laitto onnistuu.. Jokatapauksessa tällä aikataululla on hyvänä puolena se, että voi vielä pitää hengissä sitä pientä toivonkipinää, että jospa syksyllä ei tarvitsisikaan alkaa hormoonirumbaa uudestaan vaan toivottu lopputulos tulisi jäljellä olevasta PAS:ista. Aurinkoista kesää!

Hei lumienkeli2007. Tiedän että odottaminen on tosi vaikeaa ja toivoisi kaiken asian eteen tapahtuvan hetkessä. Tauot ja odottaminen ovat tuskallista, mutta itse olen vähän sillä kannalla, että myös se hoitopaikka, jossa on hoidossa tietää ehkä parhaiten mitä on jo yritetty ja mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi toisin. Ja jos kesken kaiken vaihtaa hoitopaikkaa ja taas uusi lääkäri ja taho alkaa selvitellä asiakkaan juttuja, niin voi mennä ihan metsään. Että ehkä kuitenkin kannattaa yrittää malttaa, ja odotella tosiaan syksyyn. Meidän hoitopaikassa on useimmiten aina sama lääkäri ja jos sattumalta jonkun luentomatkojen tms. juttujen takia onkin ollut eräs toinen lääkäri on mieleni aina vähän epävarma, että meneeköhän nämä nyt oikein, mitä hän suunnittelee.. ja usein tämä ´minua hoitava lääkäri onkin takaisin tullessaan muuttanut tämän toisen suunnittelemaa hoitoa (lääkemäärät ja punktiopäivät..) Että luottaisin kuitenkin ehkä sinuna siihen sinua vakkaristi hoitavaan tahoon. =) Hyvää kesää ja nautiskelkaa auringon paisteesta!

Yhteistyössä