PAS vaihe vaiheelta,kokemuksia?

heips odotelen tällä hetkellä ensimäisen ivf hoitoni tuloksia,pp 4, olisin silti kiinnostunut jo tietämään hieman Pas:ista joka odottais sitten tammik.jos tämä menee puihin.miten siis pas:issa edetään,onko sulatettuja alkioita mahd.viljellä vielä sulatuksen jälkeen ennen siirtoa? olisi kiva kuulla myös onnistumisista! =) kiitokset teille jotka viitsitte vastata ja paljon tsemppiä piinailuun! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2006 klo 10:46 ninni78 kirjoitti:
heips odotelen tällä hetkellä ensimäisen ivf hoitoni tuloksia,pp 4, olisin silti kiinnostunut jo tietämään hieman Pas:ista joka odottais sitten tammik.jos tämä menee puihin.miten siis pas:issa edetään,onko sulatettuja alkioita mahd.viljellä vielä sulatuksen jälkeen ennen siirtoa? olisi kiva kuulla myös onnistumisista! =) kiitokset teille jotka viitsitte vastata ja paljon tsemppiä piinailuun! :flower:
MOI!

PAS:ssa alkio/alkiot sulatetaan päivää ennen siirtoa, joten siirtovaiheessa yleensä 8-soluisia. Eli ehtivät jakaantua vielä kerran.
Mulla on tehty kaksi PAS:a, molemmat lääkkeellisiä.
(Lääkkeellisessä aloitetaan estrogeeni 2kp eteenpäin kohdun limakalvoa kasvattamaan. Tämä yleensä silloin jos ei luonnollista kiertoa ole.)
Toisesta PAS:sta plussasin. Nämä tehtiin peräkkäisiin kiertoihin.

PAS;ssa kohdun limakalvon paksuudella on merkitystä, sen mukaan katsotaan siirtopäivä. Yleensä kp 10 ultraääni ja sitten päätetään siirrosta. Siirto ei ole tuoresiirtoa kummempi tapahtuma.
Siirron jälkeen ei ole rajoituksia koska munasarjat eivät ole nyt suurentuneet niinkuin IVF:n jälkeen.
Keltarauhastukihoito aloitetaan samalla tavalla kuin tuoresiirrossakin.
Todella helppo toimenpide verrattuna koko IVF-prosessiin.

Anni rv 10+4 :heart: <br><br>
 
Tungenpa minäkin kysymykseni tähän pinoon: Eli minä kierronpäivänä siirto yleensä tehdään?
Mä täällä jännään, että osuuko siirtopäivä just joulun välipäiville kun klinikka on kiinni.. Se olis just mun tuuria..

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 12:47 himppu kirjoitti:
Tungenpa minäkin kysymykseni tähän pinoon: Eli minä kierronpäivänä siirto yleensä tehdään?
Mä täällä jännään, että osuuko siirtopäivä just joulun välipäiville kun klinikka on kiinni.. Se olis just mun tuuria..
Jos Sinulla on säännöllinen kierto (28pv), siirto tehdään kun ovulaatiotesti näyttää plussaa. Ultralla ( kp 10-12 ) katsotaan milloin aloitat ovistestit.
Kun ovulaatiotesti on positiivinen hoitaja varaa ajan siirtoon.

Lääkkeellisessä siirrossa ovulaatiolla tai kiertopäivällä ei ole merkitystä. Siinä lääkkeillä kasvatetaan limakalvoa ja vain limakalvon paksuuden perusteella päätetään siirtopäivä. Mulla esim eka PAS oli kp 21 ja toka kp 12. Lääkkeellinen siirto tehdään jos oma kierto on epäsäännöllinen.
 
Lisäänpä minäkin muutaman tiedon murusen...

Joskus voidaan PAS alkioita kasvattaa myös kauemmin kuin yksi päivä sulatuksen jälkeen. Minulle on nyt suunniteltu, että jos seuraavat pari siirtoa epäonnistuvat, alkioille tehdään pidempi viljely jolloin nähdään paremmin miten jakautuminen lähtee käyntiin.
Meillä alkiot ovat menettäneet soluja pakastuksen yhteydessä ja siksi tuota pidempää viljelyä suunniteltiin.
 
Lääkkeellinen siirto tehdään jos oma kierto on epäsäännöllinen.

Tässä taitaa olla poikkeavia käytäntöjä paikoittain. Mulla on säännöllistäkin säännöllisempi kierto, ja siltä PAS tehdään lääkkeillä, eli Zumenonilla kasvatetaan limakalvoa. Tosin mulla on sen ohuuden kanssa ollut ongelmaa aikaisemmin.
 
Heippa!
Meillä on kaksi ivf.ää takana ja ensimmäisen kerran saatiin kaksi
alkiota pakkaseen. Tuoresiirrosta tuli nega.
Pas pitäisi olla tammikuussa heti seuraavaan kiertoon. Nyt pelottaa, kuinka alkiot selviää sulatuksesta. Tietääkö kukaan mitään prosentteja,
kuinka usein sulatukset onnistuvat? Tälläkin palstalla saa lukea niin usein, että sulatuksessa kaikki alkiot ovat kuolleet. Vaikuttaakohan alkion luokitus siihen, miten ne selviävät sulatuksesta?

 
Jostakin (en vain muista mistä, olisikohan ollut Organonin lapsettomuusesitteestä), että n. 70% selviäisi sulatuksesta.

Mä putosin korkealta juuri joulun alla, kun ekan IVF:stä kolmesta pakkaseen saadusta alkiosta yksikään ei selvinnyt sulatuksesta. Olivat luokitusta kaksi, mutta se luokitteluhan on kai hyvin paikkakohtaista.
 

Yhteistyössä