PAS+saunomiskielto?!?!

Olen kaksi päivää selannut nettiä etsiskellen tietoa alkionsiirron yhteydessä annetusta 3:n päivän saunomiskiellosta. Meillä siis 1 IVF:n 2 PAS 6pv blastokystillä ja lääkäri TAYSissa suositteli vuodelepoa ja sitten juuri tuon saunomiskiellon.
Olen miettiny, luuliko hän hairahduksissaan että olen ollut punktiossa...?

Toinen kyssäri koskee blastokystan kiinnittymistä. Jos luonnossa alkio siirtyy muurain-tai blastokystivaiheessa kohtuun ja on valmis kiinnittymään, kiinnittymispäivän ollessa silloin tuo 6des päivä, onko passissa sitten päivät 7-9? Itselläni ollut pp1 ja tänään pp2 järjettömiä viiltelyjä koko alavatsalla. Lugeista ei voi johtua sillä niitä olen käyttänyt jo pari viikkoa ilman näitä oireita.
 
Kuulostaa erikoiselta. Punktion yhteydessähän tuo saunomiskielto ja lepäilykehotus tosiaan tulevat, eli ehkä lääkärillä pikku moka tuossa... Jos sä kerran olit ihan hyvässä kunnossa passiin tullessa? Sinuna kysyisin suoraan klinikalta niin saat varmistuksen.

Olen kuullut että blastoilla kiinnittyminen voi olla hieman myöhempään kuin nuoremmilla alkioilla, eli ehkäpä nuo viiltelyt on just sitä!! toisaalta, mulla on tullut lugeista viiltelyä juuri kiinnittymisen aikoihin (vaikka olin käyttänyt niitä jo viikon siinä vaiheessa). Lugethan aiheuttaa vatsakipuja, ja ne voivat alkaa vasta monen päivän käytön jälkeen. Mut toivottavasti sulla merkitsisi jotain ihan muuta. :)))
 

Yhteistyössä