PAS joulu/tammikuu

Löytyy!

Moi Kaneli-07!

Meillä on 2.IVF/ICSI 1.PAS luonnolliseen kiertoon tulossa, toivottavasti jos kaikki osuu nappiin, joulukuun alussa. Odotan tätiä kylään parin viikon kuluttua. Sitten kaikki on siitä kiinni että mihin päivään ovis bongataan.

Missä vaiheessa teidän hoidot menee?

Olen kirjoitellut vähän siellä marras/joulukuu pinossakin.

Amelia
 
Hei!
Sopiiko juttuseuraan liittyä?
Mulla on sama tilanne kuin Amelialla eli ensimmäinen PAS on toivon mukaan joulukuussa. Olen kirjoitellu myös marras-joulukuun -pinossa, mutta PAS-pino on mukava juttu. Meillä on takana vasta 1. IVF ja nyt olisi edessä ensimmäinen PAS. Kaikki kokemukset ja vinkit kokeneemmilta otetaan siis vastaan suurella kiitollisuudella =) Mitä muuten luulette tuosta aikataulusta? Mulla on 20.11. IVF:n jälkitarkastus ja jatkohoidon suunnittelu. Voidaankohan PAS tehdä jo joulukuun kierrossa, jolloin edellisestä alkionsiirrosta tulisi kuluneeksi n. 7 viikkoa?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heips Amelia-03, kaitlin ja Mithril! Tervetuloa kaikki joukkoon mukaan! =)

Omaa taustaa, eka IVF oli lokakuussa ja eka PAS pitäisi onnistua tod näk joulukuussa tai viimeistään tammikuussa.
Lähettivät klinikalta respetit Zumenonista ja Lugeista kun kuukautiset seuraavan kerran alkaa. Eli PAS on täysin uusi juttu täälläkin ja kaikkki kokemukset ja vinkit otetaan täälläkin vastaan kiitollisuudella =)

Lueskelin netistä minkälaisiin hävikkiin sulatuksessa pitäisi varautua, niin 60-70 % alkioista pitäisi selvitä sulatuksesta.
Miten teidän alkiot on pakastettu, montako on oljessa? Montako alkiota olette ajatelleet siirtää? Itse tuumiin, että tälläkertaa 2 :)

Kuulumisiin ja mukavaa viikonloppua!
:wave:
 
Mithril: Meidän klinikalla on ainakin sellainen käytäntö että pitää olla yksi kierto välissä hoidon jälkeen, sitten PAS.

Meillä on 2. hoitojen eka PAS tulossa. 1 PAS tehtiin silloin ekan hoidon jälkeen. Silloin kahta alkiota sulatettiin ja yksi jäi eloon joka sitten siirrettiin. Se ilmeisesti kiinnittyi mutta ei jaksanut pitkään. Muistaakseni Hcg arvo oli 4. Ja sitten viikon päästä 0. Pakkasesta loppui sitten huurunenät ja aloitettiin rumba uudestaan. Nyt tällä kertaa saatiin sitten 5 alkiota eri olkeen pakastettu. Ollaan nyt miehen kanssa päätetty ettei enää tämän jälkeen lähdetä hoitoihin.
Tulipas sekaavaa tekstiä...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Koitetaan nauttia elämästä vaikka raskasta onkin.

:hug:
Amelia
 
Hei, sopiiko liittyä seuraan??
Olen kirjoitellut tuohon loka-marras ivf-pinoon, mutta itsekin siis ekaan PASsiin menossa ihan kohtapuoliin. Klinikoilla tuntuu olevan hiukan eri käytänteitä, niinkun lääkäreillä yleensäkin kaikissa asioissa, kukin toimii parhaaksi näkemällään tavalla.. eli meidän klinikalla, mulle tehtiin punktio 12.9 ja sitten siirto 14.9 ja nyt sitten olen menossa ens vkolla ultraan, jossa päätetään PAS ajankohta, eli ajankohta on varmaan sitten ens vkon lopulla tai seur. vkolla. Näin ollen on siis kahdet menkat ollu niinkun tässä välillä. Ja lääkäri sanoi, että yks norm. kierto on hyvä olla välillä, jonka jälkeen voidaan tehdä pas. Mulla on kanssa lääkkeiksi määrätty zumenon, jonka olen jo siis aloittanut ja sitten ultrassa katotaan, koska alkaa lugesteron ja sitten eikun sulatusta ja siirtoa..
 
Heippa kaikille vielä, tuon epämääräisen sepustuksen lisäksi tuli vielä mieleen kaikenlaista..
Siis sulatellaan, niitä mitä JÄI pakkaseen. Sinne saatiin siis vain KAKSI alkiota. Ja tiedä häntä, sitten miten sulatuksessa käy. Enkä edes tiedä onko ne samassa paketissa, vai erikseen. Eli että pitääkö ne molemmat sulattaa vai ei?? Ja lisäksi ne pakkaseen asti päässeet, eivät olleet niitä parhaimpia. Ne siirrettiin jo tuoreeltaan, -tuloksetta. Rakkulavaiheessa punktiossa saatiin toistakymmentä munarakkulaa, mutta niistä siis jäi kehityskelpoisiksi näin vähän.. Enpä sitten tiedä miten edetään, että siirtävätkö ne pakkasesta molemmat, vai yhden -mikäli siis molemmat tai edes yksi ..hengissä selviävät siihen asti.. plääh. Raivostuttavaa tämä epätietoisuus ja odottelu.. |O
 
Hei Kaneli, Amelia, Kaitilin ja Kris!
Mukavaa kun löytyy juttuseuraa samassa tilanteessa olevista :hug:

Kiitos Amelia tiedosta. Toivotaan, että pääsemme siirtoon jo joulukuussa. En millään jaksaisi enää odottaa vuoden vaihteen yli :ashamed:

Kris: Minäki olen ihmetellyt tuota pakkasessa olevien alkioiden laatua. Meille sanottiin jo heti alkionsiirrossa, että osa pakastetuista alkioista on laadultaan sellaisia, että ne eivät ehkä selviä sulatuksesta. Ilmeisesti kuitenkin myös tällaiset heikkolaatuisemmat alkiot voisivat sulatuksesta selvittyään kiinnittyä ja niin edes päin, vai mitä? Ei kai niitä turhaan pakasteta. Alkiot on käsittääkseni jaettu laadun mukaan niin, että kaikki hyvälaatuiset eivät ole samassa korressa.

Kyselin klinikalta IVF:n jälkitarkastusta varatessani, että montako alkiota nyt tästä eteenpäin siirretään. Hoitajan mukaan se kuulemma päätetään joka kerta erikseen kun siirrettävien alkioiden laatu on selvillä. Yhteen kuitenkin pyritään edelleen. Olen muuten lueskellut yhdysvaltaltalaisia keskustelupalstoja, joissa hoidoissa käyvät naiset kertoilevat, että heille on siirretty kolme tai neljäkin alkiota :eek: Aika hurjaa touhua. Kai siinä onnistumisen mahdollisuudet jonkin verran lisääntyvät, mutta entäs jos kaikki kolme tai neljä kiinnittyvät...
Rentoa viikonloppua ja hyvää mieltä kaikille =)
 
Hei Mithril, minä olen hoidossa yksit.klinikalla. Siellä ei mitään IVf:n jälkitarkastusta edes ole. Vaan jos ei tärpännyt, niiin sit ei.. Ja nyt sitten mulle tuli vaan postissa reseptit ja jatkotoimenpideohjeet.. ultraan jne. Tuolle klinikalle on siirretty remontin ja ruuhkien vuoksi julkiselta ostopalveluna.. Muuten kyllä ihan hyvä palvelu ja mukavat hoitajat ja lääkärit. :)
 
Moi Kris! Mekin ollaan yksityisellä: ja ihan samasta syystä. Jonojen ja ruuhkien lisäksi yksi iso syy yksityiselle siirtymiseen oli se, että julkisen puolen hoitopaikka ei tee IVF:ää kuin pitkällä kaavalla ja mulla on sen sorttiset ovaariot, että silloin hyperi olisi likipitäen varma juttu. Ei meitä siis julkiselta yksityiselle ohjattu, vaan teimme päätöksen itse eli siksi meillä ei myöskään ole maksusitoumusta. Siihen päätökseen olemme kyllä olleet tosi tyytyväisi. Nyt antagonistihoidossa piikitin puregonia 7 päivää 150 IU ja munasoluja kerättiin yli 30. Lääkäri itse asiassa ihmetteli, että miksei sitä hyperiä kehittynyt. Mutta kovasti tuntuvat vaihtelevan hoitokäytännöt eri paikkojen välillä, vaikkei onnistumisprosenteissa suuria eroja (kai) olekaan.
 
Heippa taas, meikäläinen taitaa tsättäillä täälä aika issekseen.. isänpäivä ja kaikki. Ja hoidoissakin käyn yksikseen, kun mies (kts sanamuoto) minä hoidossa. niin siis mies on koko tän pas-rumban ajan siellä matkoilla..
Mithril, ai tota en tiennytkään, että pelkästään pitkää kaavaa saa julkisella. Missähän päin suomea käyt hoidoissa?? Itse käyn tuola pääkaupunkiseudulla.. Felicitaksella.
 
Onko kellään käsitystä?? , että koska ja minkälaisissa tapauksissa tehdään alkion kuoren avausta??, että kuinkahan kauan katsellaan sitä kiinnittymistä ja ettei kiinnity, ennenkun aletaan sitä miettimään?.. tuli vaan mieleen.
 
Et ole yksin Kris =) Me ollaan hoidoissa Helsingissä. Julkisen puolen paikka olisi ollut Naistenklinikka ja sieltä siirryimme Väestoliittoon. Kyllä kai jossain julkisellakin tehdään hoitoja lyhyellä kaavalla, mutta ainakin viime kevään tilanne Naikkarilla oli tämä. Lyhyt kaava ei ole sen takia mahdollinen, että punktiot pitää julkisella saada sattumaan tietyille päiville.
Mietin itsekin tuota alkionkuoren avausta, kun tuoresiirrossa kävi niin kuin kävi: alkio ei edes yrittänyt kiinnittyä :'( Käsittääkseni siihen ei kuitenkaan ihan heti ryhdytä. Eli siis useampi epäonnistunut siirto pitää olla takana.
 
Kiva :wave: , samassa paikassa meikäläinen, naistenklinikalla. Mutta sieltä siirrettiin tuonne Felicitakselle. Mistä tiedät, ettei yrittänyt kiinnittyä? Meillä ei voida ainakaan montaa kertaa yrittää, tämän punktion tiimoilla, kun on vaan kaksi alkiota pakkasessa.. :(
 
Mulla alkoi vuoto jo seitsemän päivää siirrosta ja se on kuulemma merkki siitä, että alkio ei ole yrittänytkään kiinnittyä. Eihän sitä varmaksi voida sanoa, mutta tämä oli sairaanhoitajan arvio. Nyt tietty huolettaa se, että jos tuoresiirtoon valittu alkio ei selvinnyt yhtään pidemmälle, kuinka pakkasessa olevat olisivat yhtään sen elinvoimisempia... Mutta hienoa, että teilläkin on kaksi mahdollisuutta jäljellä; yksihän siihen vain tarvitaan :hug:
 
Moikka vaan kaikille !
Liityi jo marraskuun pinoon, mutta matkan takia tämä marraskuu taitaa mennä ohi. Laskeskelin, että siirto voisi osua tuonne joulukuun toiselle viikolle, jos kaiki menee hyvin. Meiilä 3.ivf/ 1.passi pidettiin tässä vähän taukoa hoitojen suhteen kun tuntuu, että pää ei kestä enää näitä negoja.
Nyt taas uudella innolla mukaan !!!!!!!!!!!!
Plussa onnea kaikille !!!!!!!!!!! :wave:
T:maariaa
 
Tervetuloa mukaan maariaa :wave: Tämä Kanelin avaama ketju oli selvästi tarpeen, kun meitä alkaa olla näin monta täällä =)

Kris: Tuohan se juuri niin kamalalle tuntuukin :ashamed: Kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu ja miksi. Eikä sitä voi tietää kukaan muukaan. Ehkä pidempi viljely olisi siinä mielessä hyvä, että siinä sitten jo karsiutuisi pois sellaiset, jotka eivät jaksa jatkaa jakaantumista.
 
Hirveä härdelli töissä. Toisaalta helpottavaa, kun huomaa yht'äkkiä, ettei ole ajatellut "tätä asiaa" koko päivänä. Kovin montaa sellaista päivää ei kuluneeseen vuoteen mahdu :/
Mites Kris jakselee? Eihän pää loppunut? :hug:
 
Ultra huomenna! Jee :) Tuntuu varmasti mukavalta, kun asiat etenevät. Eli oisko sulla sitten siirto sitten jo mahd. tällä viikolla..? Onko sulle muuten tullut mitään oireita tosta zumenonista? Minähän en yhtään vielä tiedä, että ehdottaako ne lääkkeellistä vai lääkkeetönät PASsia tuolla meidän hoitopaikassa. Nyt tuntuu siltä, että voisin hyvin nappailla vähän lääkkeitäkin kunhan vaan saataisiin taas asiat etenemään. Hätäinenkö? Eeeii.... :p Onnea huomiseen ulrtaan. Kirjoittelehan sitten, miten meni :hug:
 
Kiitos kiitos!Ihan kiva, että homma etenee tosiaan. Olin jo tässä välissä menettämässä hermoni, kun ei se eka siirto (tuore) onnistunu ja jatkosta ei ollut tietoa.. En tiedä, onko mitään kummempia oloja tosta zumenonista..niitä oon napsinu, mut ei oikein ihmeitä tunnu, ehkä vähän turpea olo.. aineenvaihdunta jotenki hiukkase hidastunu. JOin eilen 1 litran greippimehua, eikä tarvinnu vessassa edes käydä. Yleensä ravaan alvariinsa.. Multa ei mitään edes kyselty, että haluanko lääkkeellistä vai luonnollista.. katsotaan mitä tohtorisetä huomenna sanoo =)
 
No niin, sain sitten sen PAS-ajan ensi keskiviikolle. Tänään kävin ultrassa ja limakalvo näytti olevan -lääkärisetän mukaan 7-8mm. Ja määräsi jatkettavan samoilla annoksilla zumenonia, eli 3krt/pv. Pakkasessa onkin aiemmasta tiedostani poiketen kolme alkiota. Ne on pakattu kahteen eri pakettiin. Ja nyt sitten siirretään siitä missä on yksi.. tai ainakin yritetään sitä ensin. Luget alkaa sitten maanantaina. Ja sain sen sic-merkinnän nyt reseptiinkin
 

Yhteistyössä