PAS-jonot Tyksissä 2013?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirppanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nirppanen

Jäsen
30.10.2010
104
2
18
Heippa!

Meillä 1. ICSI tuotti tuloksen ja poika syntyi elokuussa 2012. Pakkasessa alkioita on kahdeksan. Nyt olisi haaveissa saattaa pikkukakkonen alulle. Onko jollain kokemusta siitä, miten pitkät jonot Tyksissä on pakastetun alkion siirtoon tällä hetkellä? :)

Enpä usko että itse pas jono on se pullonkaula vaan hoitoon pääsy yleensäkin... Varmasti joudut taas käymään ensikäynnin, hoidonsuunnittelun ja vasta sitten passiin... Parhaiten asian saisi selville tyksiin soittamalla... ;)

Moikka!

Ainakin tyksissä vaaditaan, että imetys on lopetettu kokonaan, ja muutenkin pitää vähintään vuosi olla aikaa edellisestä synnytyksestä. Eli toivottavasti saat elokuulle suunnitteluajan :) Kyllä ne siitä sitten ainaki mulla on lähteny kivasti rullaamaan, jos vaan kierto pelaa ja ovikset löytyy, ni kyllä ne pas:eja ihan kivasti tekee :)

Tsemppiä!

Kiitos tiedosta! En kyllä osannut ollenkaan ajatella, että tollanen vuoden karenssi siitä tulee. Harmillista, on tuo vauvakuume aikamoinen jo nyt ;) Kai sitä pitää kokeilla ihan perinteisellä tavalla sitten ennen sitä, so old fashioned :D

Juu, tuu Nirppanen ihmeessä kertomaan, millä aikataululla pas:n pääset :) Itellä torstaina 1 IVF 3.pas ( Tuoresiirtoa hyperin riskin vuoksi ei tehty, 1. pas:sta lapsi 2011 :heart: , 2.pas maaliskuun alussa 2013 nega )... jänskättää!! :)

No niin, nyt on sitten varattu aika Tyksiin elokuun alkuun :) Eli todella on se noin vuosi, minkä haluavat edelliseen synnytykseen aikaa. Meillä on kahdeksan alkiota pakkasessa, kuulemma kolmeen olkeen pakastettu. Mä en oikein ymmärrä noista olkihommista mitään... Siis ilmeisesti tarkottaa sitä, että kerralla sulatetaan yksi olki...?

Oi, sullahan on sitten piinapäivät alkaneet! Toivotaan että tärppää!!! :)

Noniin, nii ne asiat lähtee rullaamaan :)

Jep, yksi olki sulatetaan kerrallaan, ja jos niistä alkio selviää, ni siirretään. Jos ei, ni pitää sulattaa lisää olkia. Tyksissä taitaa olla vähän sellanen tapa, että varsinkin jos alkioita on paljon, niin pakastetaan aina kaks samaan olkeen, sulla ilmeisesti jossain oljessa kolmekin. Pakastavat yleensä hyvän alkion ja sen kaveriksi vähän huonomman sitten. Ja mielellään siirtävät vain yhden alkion, ainakaan mulle ei oo suostuttu vielä siirtämään kahta mun raskautumistaustan vuoksi... eikä kyllä ois mieskään ollut oikein suostuvainen kahden siirtoon! :D Mut siihen vaikuttaa tosiaan ainakin ikä ja se, miten helposti on aikaisemmin hoidoilla raskautunu jne. Minkä ikänen sä muuten oot? :) Entä mikä teillä lapsettomuuden syy? Jotain siittiöihin liittyvää, kun on ICSI? Anteeks, kauhee utelu, ei oo toki pakko vastata! :D

Joo, mä vähän epäilen tärppiä, meni vähän toi oviksen ajankohta pieleen tässäKIN kierrossa :( Nooh, jospa sitten jo seuraavassa kierrossa ois parempi tuuri! :) Alkioita onneks pakkasessa vielä 14! :)

Kiitos tuosta olkiasian selvittämisestä! :) Ja joo, yhdessä oljessa meillä on kolme. Jotenkin sitä vaan toivoisi, että sais sen lapsiluvun täyteen näillä alkioilla (kolmea olin ajatellu), mutta saattaa siis olla toiveajattelua :D

Mulla on pieni kaksosraskausriski olemassa, äiti on kaksonen ja sitä kulkee suvussa, joten en kahta alkiota ihan heti kerralla hyväksyis itsekään :D Oon 30 ja tosiaan siittiöiden vähäinen määrä on lapsettomuuden syy. Musta ei onneks vikaa löytynyt ja se ICSI:n tuoresiirto tuotti odotetun tuloksen :)

Toi muakin hieman jännittää kun se onnistuminen on niin kiinni tuosta oviksen ajottumisesta. Onhan se sitä toki ihan luomuraskauksissakin ( :D ), mutta luomuna ei tartte niin noita klinikan aukioloaikoja jännittää :D Koska sulla on testipäivä? :) Mikä saa sut epäilemään tulosta?

Yhteistyössä