PAS/IVF vko8?

Hei Vesseli täällä olisi ainakin yksi PASSILAINEN :wave:

Taustaa sen verran, että meillä on yksi luomu ihme 10/01 ja siitä saakka toista lasta haaveiltu. Muistaakseni -04 tammikuussa hakeuduttiin hoitoihin ja kaikki perus tutkimukset tehtiin. Mulla PCO tai siihen viittaavat munasarjat ja miehelläni huonontuneet siittiöt. Clomifeenit aloitettiin melkein heti ja yhteensä n. 6kk söin niitä tuloksetta. -05 elokuussa ja syyskuussa inseminaatiot, joista molemmista negat. Elokuussa -06 ensimmäinen IVF, josta nega ja pakkaseen ei saatu mitään. Joulukuussa -06 toinen IVF, josta saatiin pakkaseen neljä huurunenää ja nyt tämän viikon tiistaina siirrettiin yksi kuusi soluinen huurunenä :)

Minkäslainen tausta teillä on? Minkälaiset fiilikset sulla on onnistumisen suhteen?

Terv: Pulmu
 
MOikka=)

Meidän taustaa:
Minä 26, mies 27
Pillerit lopetettu 04 vuoden alussa, ns kunnon yritys alkoi elokuussa 04
Tammikuussa 06 saimme vasta itseemme taottua että kärsimme lapsettomuudesta ja siirryimme tutkimuksiin..
Kaikki veritestit yms hormonikokeet tehty, kaikki hyvät, miehellä normaalia parempi sperman laatu, mutta mulla pco-tyyppiset munasarjat sekä tukkeutuneet munajohtimet :/
Ovuloin kyllä normaalisti pco:sta huolimatta.
Laproskopiassa puoli vuotta sitten yritettiin availla mutta siinä ei kovin hyvin onnistuttu ja hoitomuotona ivf.
Eka ivf oli nyt tammikuussa ja heti tähän seuraavaan luonnolliseen kiertoon saatiin tehtyä ensimmäinen PAS ja nyt vaan jännäillään...
Meillä jäi pakkaseen ivf:ästä vain 4 alkiota ja niistä sulatettiin nyt kaksi ja molemmat myös siirrettiin =)
Miten teillä tuo sulatus, kun sitä on mnenlaista, että otettiinko teillä sulamaan etukäteen vai vasta samana päivänä?
meillä kun alkiot sulatettiin vasta aamulla ja siirto oli jo 10.00...........

Nyt menään siis pp1 täällä ja kyllä tuo aika menee hitaasti=)

Otatko tämän piinailuajan rauhallisetsi vai elätkö täysin normi elämää...?
kaikki urheilu, yhdyntä, kaikki...........

Kovasti onnea teillekin ja toivottavatsi meitä ilmestyy vielä piinailemaan muitakin=)
 
iituliinu
Ilmottaudun joukkoon :wave:
Keskiviikkona siirrettiin kaksi alkiota. Menossa 3. IVF-kierros, kahdesta ekasta ja yhdestä PAS:sta negaa.
Nyt siis pp3 ja aika menee hitaasti. Mutta aikaisemmista piinistelyistä muistelen että se aika koko ajan vain tuntuu hidastuvan ja lopulta suorastaan matelee...
Mitenkään kauhean toiveikkaana en ole. Kun kerran aikaisemmatkaan hoidot ei oo tuottaneet tulosta, niin miksi tämä sitten? Mutta toisaalta, ennen testiä kaikki on mahdollista. :)

Piinipinnaa kaikille ja tarrasukkia pikkuisille!
 
Moikka myös Iituliinulle :)

Vesseli kyseli elämmekö ihan normaalia elämää siirrosta huolimatta. Kyllä! Ensimmäisillä kerroilla olin tosi "arka" enkä suostunut yhdyntään enkä muutenkan rehkinyt, mutta nyt olen elänyt täysin rinnoin ;) Se helpottaa muo myös, etten kokoajan ole ajattelemassa onnistuukohan tämä vai ei. Kyselit vielä sulatuksesta. Meillä myös aamulla otettiin sulamaan ja iltapäivällä siirrettiin tai itseasiassa en tiedä monenko aikoihin ottivat sulamaan, mutta samana päivänä kuitenkin.

Zemppiä meille kaikille ja kyllä me ne plussat vielä saadaan =)

Pulmu
 
Moi myös mun puolesta iituliinillekin :wave:

Mä kanssa ivf:ässä olin tosi varovainen...no, siinä piti jo hyperinkin takia koska munasarjat oli tosi isot.
Mjt tänäänki kävin lenkillä(kävelyllä tosin) ja huomenna meen luisteleen joten ns normielämäätäälläkin vietetään.. =)

Ajattelinkin juuri niin että onhan luomustikin moni raskautunut vaikka kuinka hyppis, rehkis ja tekis jos mitäkin temppuja..

Tänään vielä siivoilin oikein urakalla ja leivoin karjalanpiirakoita...ja kello on vasta noin vähän, mitä täs viä tehääkää :D

Ootteko te kärsivällisiä ja ootatte testipäivään asti...?
mä olin viimeksikin ja oon nytkin......kai :whistle:
 
Vielä oli pakko tulla kurkkaamaan ennen nukkumaanmenoa :)

Meinaatteko mennä klinikalle veritestiin vai testailetteko itse? Mä ajattelin tälläkertaa testailla itse jo pp12. Onkohan tuo liian aikainen testaus päivä?? Se olisi vain niin hyvä, kun on sunnuntai päivä ja voi vollottaa ihan rauhassa pimeessä peiton alla, jos huonoja uutisia kertoo. No, mutta toivottavasti sais hyviä uutisia ja kaks vahvaa viivaa:)


Pulmu

 
Onhan paljon ihmisiä jotka ovat saaneet plussan testiin jo pp 12, mutta tietysti jos se on nega ni kandee testaa uusiksi vielä kuon se oikee testipäivä.
Mulle sanottii et testaan 9.3 perjantaina ja jos negaa ni jatkan viä lugeja ja testaan sunnuntaina..jos sitte negaa ni luget pois ja vuodon pitäs alkaa.
Jos taas pos ni luget jatkuu myös.
Mut siis ei kai tolla kahdella viikolla siirrosta on joku syy miksi "vasta" sillo testataan.....tiedä häntä.

Täällä on vähä vatsataudin poikasta ilmassa :x
Ihmettelin ku pe illalla ja eilen aiva mielettömästi pie**tti ja viime yönä kans..no tänä aamuna on sit tuota ihanaa ri**lia ja vatsaan koskee liki koko ajan vähän...mitenköhän tämä vaikuttaa niihin pikkuisiin jotka siirrettiin vasta perjantaina :'( :ashamed:

 
iituliinu
Vesseli; Ikävää että olet vatsataudissa, toivottavasti menee pian ohi :hug: Tuskin kuitenkaan vaikutusta alkioihin. Tuskin ovat vielä kiinnittyneet vaan alkiot vielä "elävät omaa elämäänsä". Ja vaikka kiinnittymistä olisi jo tapahtunutkin niin en uso silläkään olevan vaikutusta.

Olen kans eläny muutoin suht normi elämää, pinktio jälkeen tietty rauhallisemmin. Mutta mulla sattui loma tähän saumaan ja hyvä niin. Viime IVF:n aikana mulla oli hirveä työstressi ja lisäksi menin töihin vatsa kipeänä koska sijaista ei ollut ja työt vaan kasautui. Jos tuolla henkisellä puolella tosiaan vaikutusta niin hyvä että nyt saan olla ilman työhuolia viikon. J aolin kyllä muutenkin ihan levon tarpeessa.

Yleensä olen testannut pari päivää ennen ja sitten vielä varmistusnega varsinaisena testipäivänä. En tiedä miten nyt. Mulla olis testi keskiviikkona ja lähden maanantaina toiselle paikkakunnalle ja tulen vasta perjantaina. Voi olla että testaan siksi sunnuntaina mutta silloin vasta pp11. Jos tulisi plussa niin kertoisin miehelleni mutta negasta kertoisin vasta varsinaisena testipäivänä. Tai sitten kerrankin odotan kiltisti "viralliseen" testipäivään :saint:

HelinäKeiju, tervetuloa. Siirerttiinkö yksi vai kaksi alkiota?
 
Juuh toivotaan etei vaikutusta pienellä vatsataudilla...
Ja kuten sanoit IITULIINU niin varmasti suurempi merkitys on henkisellä puolella, tuon olen nimittäin joskus itsekin kuullut.
Vaikken siihen täysillä uskokaan koska kiireiset viihdetaiteilöijat, kansaedustajat, yms korkeassa asemassa olevat raskautuvat myös vaikka heillä vasta paineita luulisi olevan...mutta ehkä se vaikuttaa silloin jos muutnekin vaikeuksia asian kanssa, ei tiiä..mut otetaan tosiaan rennosti, varsinkin sä ku lomakin sattu =)

Mä otin tossa äsken jotai 2 tunnin päikkärit ja nyt jaksaa taas..
Vaikka koko aikaa sellanen olo etä pian tulee myös yläpäästä :x

Missäpäin suomea te asutte kaikki?
me asutaan täällä lounais-suomessa, pienessä 15 000 henkilön kaupungissa :)
 
yksi vain siirretiin, muut eivät olleet siirtokelpoisia. tämä jo hyvä 8-soluinen hyvä yksilö ja tämä meidän ensimmäin IVF, takana kyllä 6 inseminaatiota, kolmannesta plussa, joka olikin tuulimuna.
asustetaan kaakkois-suomessa, 60 000 asukkaan kaupungissa.
 
Maleena
Täällä myös yksi piinailija!

Viime tiistaina oli IVF-punktio: 18 solusta 5 oli lopulta siirtokelpoisia. Yksi siirrettiin torstaina, loput 2+2 laitettiin pakkaseen odottamaan.

Me olemme sekundäärisesti lapsettomia. Yksi 3-vuotias pellavapää sulostuttaa elämäämme, toista lasta on yritetty pari vuotta... Olemme Väestöliitossa hoidossa.

Tämä oli eka IVF:mme. Yksi IVM on takana: siitä saimme vain kaksi siirtokelpoista alkiota, mutta kumpikaan ei jaksanut lupaavaa alkua pidemmälle.

Nyt siis pp 3, ja vahvistan sen että aika tosiaan matelee - ja vielä hitaammin se kulunee viikon päästä!

Itse olen ottanut aika lungisti punktion jälkeen. Lääkäri kielsi ratsastuksen viikon ajaksi (kiinnittyminen kuulemma tapahtuu viikon sisällä), ja pakkasetkin ovat olleet niin hurjat (=tekosyyni...), että olen viettänyt tiivistä kotielämää. Reippaalle kävelylle tekee kyllä mieli, mutta minulla oli myös hyperin vaaraa (=2. tekosyyni), joten en nyt riskeeraa turhaan.

Hyvää yötä!
Maleena
 
Maleena: tervetuloa ja onnea myös sinulle=)

Tosiaan tuoresiirron jälkeen kannattaa varsinkin ottaa iisisti, kun ne munasarjat on sen verta isot..
Itsekin olin ivf:än aikaan varmaan about 3,5 viikkoo etten liikkunu juuri lainkaan, tuskaa se oli mutta mitä sitä ei tekisi...
Mula kaSvoi ensin aikalailla munasarjat ja sitte siirron jälkeen piti viä lepää vaa koska oli nestettä kertnyty jonkin verran..
Kun testi näytti negaa niin tämä tyttö alkoi niin repiä ja urheilla ja huhkia ettei mitään määrää, ja lääkäri sanoi että tein kuulemma ihan oikein,=)
Otti päähän tietysti nega ja lisäksi sit viel se ettei ollu saanu urheilla mitä teen muuten tosi plajon..

Nyt ku oli pas perjantaina ni oon kyl kävelly mut juokseen en o lähtenyt..torstaina on salibandytreenit ja perjantaina peli ja niihin ajattelin kyl osallistua....

Tässä vieläkin vatsatauti jyllää..en oksenna mutta oksettaa, ilmavaivat jatkuvat ja vatsa vääntää ja mouruaa...

Että sellasta vaan=)

Mitäs muiden maanantaihin kuuluu?

 
Moikka kaikille ja kiva, että uusia on myös ilmaantunut tähän pinoon :)

Toivottavasti Vesselin vatsatauti kaikkoaisi kauaspois ja paranisit pian :)

Onko teille ilmaantunut jonkinmoisia oireita jo?? Mulla ei mitään. Kertoisko joku miten nopeasti pakastealkion siirrosta alkio kiinnittyy? Kiitos :) Mulla menossa pp6 ja mietin, että joko " Hippunen" on kiinnittynyt jos on kiinnittyäkseen..

Tuntuipa raskaalta ensimmäinen työpäivä loman jälkeen. HUh. Huh! Haukottelin koko päivän ja päätin, että tänään menen aikaisin nukkumaan, saas nähdä kuin käy ;)


Terv: Pulmu ja Hippu
 
Enpä tiedä tuota että koska pakastealkio kiinnittyy jos niikseen..olisin myös erittäin kiinnostunut asiasta jos jollain tietoa=)

Jä hei PULMU, mä oon kans just tollanen lomien tmv pitemmän vapaan jälkeen, et nyt kyl sit aikasin nukkuun..mut yleensä just sillo tulee valvottuu enemmä ku muulloin, muka telkust jotai ohjelmaa tmv.

Itse asias must maanantai on melkein kivoin päivä telkun kattomisen kautta koska sillo tulee salkkarit ja käkäri heti perään, jee=)
Sit yleensä hipsitäänki jo sänkyyn..paitsi nyt ku mies pääsee vasta 22 töistä mut muuten mennää kyl aika ajoissa yleensä nukkuun..

Tällee iltavuoroviikoil me eletään aiva omia elämiämme ku mä oon töissä yleensä 6-14 ja mies menee töihin 14 ja pääsee 22....
omalla tavalla on ihan kiva ku on näin, kun se ei ole aina....meil asu joskus naapuris ku olin pieni ni perhe jos vanhemmat oli jatkuvasti eri vuoroissa jotta lasten ei tarvi olla yksin...ihana ajatus mut mä olen sitä mieltä että äiti ja isikin tarvii yhteistä aikaa..
Ja miten tuo pariskunta ikin saikaan tuolla järjestelyllä aikaiseksi 5 lasta :eek:

Ku ei satu oikeet päivät ees laskemalla muutamilla :/

Mut joooooh...

Voi kun sais jo tietää onko pikkuista mukana.............oottavan aika on piiiitkä!

Mutta nautitaan oloistamme siskoset, olemmehan periaatteessa raskaana ainakin hetken ja jotkut jopa hyvinkin pitkään :D <br><br>
 
iituliinu
Olit Vesseli oikeassa, minä ainakin aion nauttia tästä "raskaudesta" vaikka kesto sitten olisikin vain se kaksi viikkoa. Olen testannut negaa sekä toiveikkain että valmiiksi pessimistisin mielin ja aina se on pahalta tuntunut. Joten mitäpä sitä suremaan etukäteen

Joku kyseli oireista. Ei kummempia täällä. Eilen alavatsakipuja vähän kuin kuukautisten aikaan. Kovasti toivon niiden olevan kiinnittymisestä johtuvia mutta toisaalta kun tietää sellaisia odottaa niin niitä herkemmin tunteekin, tuollaisen pieneen kipuiluun en muutoin kiinnittäis mitään huomiota. Kai sitä päässään kehittelee vaikka mitä oireita :LOL: Aika monet raskausoireet on kuitenkin aikas subjektiivisia, esim. etova olo. Kun oikeen tiiviisti alkaa miettimään, että onko mulla pahoinvointia niin pikkasen oudoltahan se olo alkaa tuntumaan. Oksentelu on tietty ihan toinen juttu, sitä en kylllä pystyis päässäni kehitteleen, on se sen verran inhottavaa.
Oireet olis kyllä tässä vaiheessa tosi varhaisia ja onhan ne toiset elämänsä kunnossa koko raskausajan, joten ei oireettomuus mitään merkitse.

Voi kun oliskin joku mahdollisuus selvittää, mitä alkiot touhuilee tai onko ne ees hengissä? Noh, ei auta kuin piinailla :whistle:
 
Maleena
Mulla olo on suorastaan helpottunut: vatsan turvotus on laskenut, joten normaalit vaatteet mahtuvat päälle, kuvotus on kadonnut (voiko olla että elimistöni on tottunut Lugeihin?!), eivätkä rinnatkaan ole enää kipeät.

Olen ollut kolme kertaa raskaana sekä oireettomasti että oireiden kera ja oppinut sen, että ainakaan omalla kohdallani niihin ei ole luottaminen... Yritän nyt olla sortumatta itselleni tyypilliseen ylianalysointiin, jossa jokainen ilmakupla vatsassa on joko selvä raskauden - tai alkavan suolistosyövän oire... Onneksi töissä on sen verran kova kiire, ettei ihan joka nipistystä ehdi edes rekisteröimään!

Nyt taitaa olla pp5, joten eiköhän tässä tunnelma tiivisty, kun saadaan muutama pp saldoa lisää!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 
Onko sulla MALEENA kolme lasta, vai onko raskaudet mennyt looppuun asti...?
anteeksi utelu..... :ashamed:

No mulla on hieman vielä tänään oksettanut, ei paljon että voiton puolella sen suhteen..nyt vaan toivoo et muunlaiset oksetukset tulisivat =)
Vaikka kyl mä mietin tos aamul et jos tällasta oloa olis monen kuukauden ajan joka aamu ni kyl vois aika häijy olo olla....mutta otan kyllä jos niikseen =)

Tänään oli taas lasten liikuntaleikkikerho ja oi että oli taas niin mukavaa=)
Tulee harjoiteltua tuota lasten "koulimista" ku 30 lasta paimennetaan toisen ohjaajan kanssa ja koitetaan saada ne oppiin asioita...ihmeen hyvin kyl tottelee ku välillä on ystävällisen tiukka ;)
Huomenna meen luisteleen ku tänää ne olijääny miehen autoon ja se auto tietty miehen työpaikan pihalla, voi plöööh :/
No huomennaha on jo paree ilmakin=)

Täällä mennään pp 4...lugeja laitoin eka 2 aamuin illoin ja sanottii et voin ottaa enää yhden amauin illoin...on kylkivampi näin,ei o sit niiin valuva olo..

Huiskutuskia vaan kaikille :wave:
 
Maleena
Mulla on vain yksi lapsi, joka on nyt 3-vuotias. Lyhyt historiikki:
1. raskaus kesällä 02 -> meni kesken spontaanisti n. rv. 8
2. raskaus keväällä 03 -> lapsemme syntyi 03
3. raskaus kesällä 05 -> kohdunulkoinen, joka myös vei toisen munatorvistani mennessään

Kaikki yllä olevat olivat siis luomusti alulle saatuja, mutta yhdellä tukkeutuneella munatorvella ei enää luomualusta ole toivoakaan :-(

Tämä on meille silti eka ja vika IVF, uudestaan en tähän rumbaan lähde. Suhtauduin alusta asti IVF:ään aika negatiivisesti, se vain ei "tuntunut mun jutulta" - en osaa sitä paremmin eritellä, mutta ajatus sumutteluista, piikittelyistä, kapseleista, pillereistä ja punktiosta tuntui tosi vieraalta. Siksi kokeilimme ensin paljon kevyempää IVM:ää, ja pääsimme kerran punktioon asti.

Kun tässä kierrossa näytti jo toistamiseen siltä, etteivät olosuhteet olleet otolliset uudelle IVM:lle, päätin yrittää IVF:ää kerran. Ja voin kertoa, että itseni piikittäminen on ollut yksi vaikempia asioita, mihin olen ikinä joutunut! Koko prosessi oli fyysisesti niin epämiellyttävä ja vieras, kuin mitä olin kuvitellutkin, joten toistamiseen en tähän lähde. Jossakin vaiheessa on joka tapauksessa tehtävä päätös hoitojen lopettamisesta, ja haluan itsekin jo kohta "päästää irti" ja keskittyä kaikkiin muihin hyviin asioihin elämässäni - mukaan lukien tietysti meille jo suodun lapsemme!

Jos meillä ei olisi yhtään lasta, suhtautuisin asiaan aivan päinvastoin, ja olisin valmis jatkamaan hoitoja varmaan hautaan asti...
 
Maleena
Eilen leukaan ja otsaan ilmestyi kaksi kamalaa finniä möllöttämään, ja tänään mulla oli kamala migreeni -> molemmat aivan selviä PMS-oireita, ei minussa mitkään raskaushormonit jyllää :'(

Toivo on menetetty, jään vain odottamaan koska kuukautiset alkavat, sillä se on enää ajan kysymys...

t. Masentunut Maleena pp(hah!) 7
 
iituliini
Maleena, älä vielä vaivu epätoivoon, ihan liian aikaista siihen. Toivottavasti tällä hoidolla saatte lapsellenne pikkusiskon tai -veljen.

Täällä piinailu menee muutoin rauhalliseti mutta eilen illalla oli hyvin voimakasta vatsakipua noin tunnin verran. Nyt menossa pp9 ja aika matelee.

Piinispinnaa meille kaikille! :flower:
 
patjarikko harmaana
Hellurei kaikki. Olen nyt palannut hoitotauolta joka oli siis vapaaehtoinen, perheen yhteinen päätös. Nyt olen just bongannut ovishuipun eilen ja pakkasalkiot sulatetaan sunnuntaina ja maanantaina odotan soittoa että päästäänkö siirtoon ja onko alkiot selviytyneet kuuden vuoden jääkaudesta..Luget aloitan lauantaina.. yllä on jännää, tää on muuten sitten meidän viimeinen pakkas-satsi ja ampullissa on kolme alkiota. Peukuttakaa meille ja pikkuisille että edes yksi huuru-ukko sinnittelisi itsensä kasvuun :)
 
Moi kaikille,
liityn tähän ketjuun, jos sopii. Olen kirjoittanut aiemmin Helistimen puolella.Itselläni ensimmäinen IVF takana ja nyt jännätään mitä tuleman pitää. Menimme suoraan IVF hoitoon, koska hormonitoimintani on hiipunut niin radikaalisti. Ns. pitkän kaavan jälkeen rakkuloita tuli kuusi, joista munasoluja oli kolmessa ja vain yksi näistä jaksoi hedelmöittyä ja siirrettiin tälläviikolla (vko 9).

Vähän arvelutti siirto, koska koko viikon on ollut ankara flunssa, toiv se vaikuta kiinnittymiseen? :(

-taija-
 
Moikka ja uusille tervetuloa!!!! :flower:

taija: mä olin lievässä vatsataudissa heti viikonloppuna ku siirto oli pe ja tosiaan mietin kanssa että mitäs nyt...
toivotaan ettei vaikuta asiaan!
Mulle sanottiin musitaakseni että bakteerin aiheuttamat ei vaikuta mutta viruksen saattaa..vai oliko se toisin pän...ääh, ei voi muistaa..
Mut otetaan lunkisti ja katsotaan kuinka käy=)

Nyt mennään pp 7 ja hassua kyllä, musta aika on mennyt nopsaan nyt=)
Olen ollut aika kiireinen ja toisaalta tehnyt kaikkia kiovja asioita, tänäänki olin pelissä jo ja huomenna lähetään laivalle..
Ensi viikko kiva joten menee ehkä aika myös suht nopsaa=)
Testipäivä siis perjantaina=)

Rinnat hiukan sivuilta kipeet mut luget luget luget.....

Olin eilen hammaslääkärissä ja vaikka edellisetsä on aikaa oikeesti varmaa 6 vuotta tai jotain, ni ei yhtää reikää!!!!!
Muutenki hammaslääkäri kehu purukalustoa, onneksi...pelkäsin meinaan vähä himputisti=)
Mut yksi juttu kyl on eessä...21.3 on viisauden hampaan poisto ku se ei mahu puhkeen ja siit on päältä ien vähän ärsyyntyny ja kipeeni otetaan pois hetimiten.......
Tietääks kukaa et saako hammaslääkirs toimenpiteen aikana kuunnella omaa musaa esim mp3-soittimella, ja tietysti kuulokkeilla...?
vois auttaa kestään tuon kaiken paremmin=)
 

Yhteistyössä