PAS elokuussa

Tuomenmarja Minä en kyseisiä lääkkeitä ole joutunut syömään, toivottavasti sivuoireet hellittävät. Mulla on PASsit tehty luonnolliseen kiertoon.

Merikeiju Me mennäänkin tosi samoissa, ollaankohan me samassa paikassa hoidoissakin, kiva saada piinailukaveri ihan samoilla päivillä :D

Kira Luulen, että toi kiinnittyminen n.5pv siirrosta pitäisi paikkansa, muistelen minäkin sellaista jostain joskus lukeneeni. Tsemppiä piinailuun :)

pumpuli Toivon, että ovis löytyy ja pääset sinäkin pian perässä piinailemaan. Mitä ovistestejä olet käyttänyt. Minä tykkään niistä digitaalisista, kun on joskus mennyt hermot viivanpaksuuksia arpoessa.

Jännityksellä kyllä odotan maanantaina, että selviääkö joku kolmesta alkiosta sulatuksesta. Kun viimeksi jouduttiin sulattamaan kaksi. Meidän hoitopaikka siirtää pääsääntöisesti alle 35 vuotiaille yhden alkion, siksi kai meidänkin alkiot pakastettiin yksitellen. Vaikka eipä ole 35 vuoteen mulla enää matkaa ku vajaa 2kk.
 
Kira Ekan IVF:n (tuoresiirron) jälkeen, mulla oli tosi voimakkaat menkkakivut = kiinnittymiskivut just 4-5pv siirron jälkeen. Olin silloin aivan varma, että kaikki tulee nyt ulos, mutta se olikin hyvä merkki (vaikka sit sainkin keskenmenon rv 13). Sit ekan PASin jälkeen koko ajan odotin niitä kiinnittymiskipuja, mut eipä tullutkaan! Ja negaa näytti testikin. Ei kai sen aina tarvi niin mennä, mut mulla kävi noin.
 
Heipä hei!
Ilmoitaudun minäkin tähän joukkoon! Tänään on pp 1 eli eilen tehtii toinen PAS luomukiertoon ja nyt tässä vaan odotellaan. Luget olen aloittanut tänään.
Vähän taustaa: Meillä on kaksi poikaa, syntyneet 08/04 sekä 03/07. Meillä ei mitään syytä lapsettomuuteen löydetty ja aloitettiin heti IVF-hoidolla koska olimme olleet jo 10 vuotta yhdessä eikä laste ollut saatu. 1. IVF tehtiin kesäkuussa 03 eikä siitä saatu saaliikksi kuin kaksi huonoa alkiota eikä sen enempää. 2. IVF-ICSI tehtiin sitt marraskuussa 03 ja sen tuoresiirrosta ensimmäinen poikamm sai alkunsa. Alkioita saatiin pakkaseen 9 kpl. 1. PAS tehtiin luonnolliseen kiertoon kesäkuun alussa 06 ja se tärppäsi heti. Toinen poika sai näin alkunsa.

Nyt tosiaan ultrassa kävin ma 11.8 kp 12. Oviksia aloin bongaamaan vasta to 14.8 (1,pojan synttäripäivänä =) ) ja testi näytti plussaa jo su 17.8 (eli kp 18). Kaks alkiota sulatettiin ke ja to 21.8 niistä toinen siirrettiin. Toinen ei selvinnyt sulatuksesta. Tämä siirretty alkio on TOP-luokkaa ja oli jatkanut kasvuaan ollen siirtohetkellä 10 soluinen! Joten jos tästä tulee se mitä toivotaan eli vauva, niitä voi tulla kaksikin! Hui! Mutta sormet ja varpaat on ristissä että tästä hyvä tulee!
Alkioita pakkasessa siis vielä viisi, yhdessä orressa kaksi ja toisessa kolme. Kummassakin vielä yksi TOP-luokan alkio. Siis pakastusvaiheessa TOP luokkaa.
Plussaonnea teille kaikille!
 
Hei!
hoitsuäippä:Tervetuloa mukaan piinailemaan ja plussaonnea!!
MinzuS ja Merikeiju: Siellä onkin tänään jännät paikat. Tsemppiä kovasti siirtoon molemmille! Tulkaahan kertomaan sitten miten meni.
Pumpuli:Joko siellä on ovis bongattu?
Tuomenmarja:Tsemppiä sitten syyskuulle! Pianhan se jo on.
Kira:Joko on oireita ilmaantunut? Itse en ole huomannut kiinnittymiskipuja koskaan.
Täällä piinaillaan edelleen. Täytyy tosin myöntää, että pp 10 menin testaamaan ja negaahan se näytti. Lopullisesti aion testata sitten huomenna ja uskon tuloksen oli mikä oli. Oireet on kyllä vähäiset, lähinnä pientä väsymystä, palelua ja rintojen "nipistelyä". Ei oikeen hyvältä näytä.
Puuteri pp 13
 
Hoitsuäippä: Lämpimästi tervetuloa joukkoomme piinailemaan!
Merikeiju ja MinzuS: Onnesta parhainta teille molemmille toivon-peukut on edelleen pystyssä!
Kira: Joko olet testaillut...? Puuteri: Tuuhan sitten heti kertomaan testin tulos! Toivotaan parasta!
Omaa napaa: Ovista ei näy, ei kuulu.... Jos ei huomenna muutu positiiviseksi testi, niin keskeytetään hommat tältä kerralta, ja uusi yritys kehiin sit ensi kierrossa. Silloin tehdään PAS ehkä sit lääkkeelliseen kiertoon, katsotaan...
 
Puuteri pp10 on kovin aikaista testata, toivotaan ja uskotaan, että huomenna tulos on positiivinen!

Kira Kovasti tsemppiä piinailuun!

Pumpuli Kylläpäs se ovis nyt antaa odottaa itseään

PAS siirto meni hyvin :D Yksi alkio sulatettiin ja se siirrettiin, kaksi alkiota jäi vielä pakkaseen. Alkio joka nyt siirrettiin oli 5 soluinen. Edellisessä PAS siirrossa alkio oli 4 soluinen. Nyt vaan sitten odottelen 8.9. testipäivää, silloin pitäisi aamutuimaan käydä verikokeessa. Itseni tuntien teen kyllä ennen sitä jokusen kotitestin B)

Minzu ja pp0
 
PAS meni hyvin. Eli siis 6-soluinen alkio siirrettiin. Oli pakastettaessa 8-soluinen, nyt siis menettänyt kaksi solua. Yksi olki sulatettiin, jossa oli kaksi 8-soluista, joista siis toinen selvisi. Mulla testipäivä 11.9, tukena olevan pregnylin takia. viimeisen pregnyl piikin jälkeen siis viikko pitää odottaa ennen testaamista. Ikuisuus pitää siis kituutella. Sitten kun pregnyl vielä siirtää menkkoja, jos nega. eli ei vuodostakaan voi päätellä onko nega vai plussa. vuoto kun alkanee vasta testin aikoihin, jos alkaa, olen nimittäin kuullut että zumenonit pitävät myös vuodon poissa...

Merikeiju pp0
 
Moi taas!
Tänään vihdoinkin ovis bongattu! Siirto nyt siis suunniteltu perjantaille, luget kehiin torstaina, ja perjantai-aamuna sitten odottelemaan sitä pelättyä soittoa... :eek:
Sisälläni asustava pessimisti nostaa kyllä päätään taas - en voi uskoa että tälläkään kertaa alkiot sulatuksesta selviäisivät. No, ei surra sitä etukäteen, perjantaihin asti piinailen...
Teille kaikille tsemppiä piinailuun-tulkaahan heti kertomaan tuntemuksianne kun ehditte.
 
Ei alkanut tämän ketjun plussajuna ainakaan täältä. Menkat alkoi eilen, niin en enään tänään ole viitsinyt edes testata. Niin selvä juttu, kaikki "raskausoireetkin" hävisi kun lopetin luget. Harmittaa kyllä kovasti :'( Ei voi mitään. Jossakin vaiheessa yritetään se vihoviimeinen pakkasalkio, mutta ei vielä tähän kiertoon. Kaikille muille toivon parempaa onnistumista ja käyn kurkkimassa miten teidän käy.
 
Puuteri Lämpöinen halaus sinulle :hug:

pumpuli Hieno homma, että se ovis löytyi ja pääsette siirtoon, vakaasti siihen uskon!

Ei oireita, mutta mitäpä muuta sitä pp1 odottaisi :LOL:
Aurinkoisella mielellä säästä huolimatta täällä olen :D
 
Puuteri: En voi kun rutistaa sua kovaa, ja toivottaa entistä enemmän onnea seuraavan yritykseen! :hug:
On tää elämä niin epäreilua välillä...Mutta eihän tässä auta mikään muu, kun uskoa siihen että joskus tulee se meidänkin aika!
 
Kaksi alkiota pakkasessa on, ja jos sellainen ihme kävisi että molemmat selviäisi, niin siirretään myös molemmat. Mut jos nyt edes toinen selviäisi, niin olisin iki-onnellinen...
Kira: Joko on oireita ilmennyt...?
 
Kira onko kuulumisia, tuntemuksia, oireita?

Pumpuli sulla h-hetki lähestyy, minä pidän peukkuja, että pääset siirtoon!

Täällä pp2 menossa ja ei mittään tuntemuksia. Mä olen mietiskelly, että nyt olis parempi odottaa sit sitä verikoetestiä 8.9. Kun viimeksi tein raskaustestejä kotona pp10 lähtien joka päivä vissiin ja sit pp13 sain sen plussankin testiin joka sit seuraavan päivän verikokeessa olikin vaan pienen hcg nousun aiheuttama. Kai siellä oli jotain kiinnittymistä yrittänyt tapahtua, muttei loppuun asti kuitenkaan. Mutta, millä sitä pystyy olemaan testaamatta aiemmin, mulla taitaa olla vielä tuolta keväältä raskaustestejäkin kaapissa. Mä olen vaan niin kärsimätön :headwall:
 
Kiitos vain plussatuulista! Ja kiva tulla joukkoon!

Puuteri, ikävää että täti tuli kylään. Mutta onnea tulevaisuuteen!

Mulla siis pp 6 ja joitain merkkejä ehkä kiinnytmisestä on. Mulla on toisen synnytyksen jälkeen alkanut oviksen aikaiset kivut munasarjoissa ja sellaisia kipua mulla nytkin on. En muista että edellisillä kerroilla ois ollut, mutta mun muisti on mitä on! Ja väsyttää ihan sikana! Mutta jotenkin mulla on sellainen tunne että tää ei plussaa tullessaan tuo... Se on vaan se tunne, joka on osunut joka kerta oikeaan, pelottavaa! Mutta pidän lippua korkella niin kauan kunnes varmistus suuntaan tai toiseen tulee!
Kira: Älä luovu toivosta! En muista että mulla ois ollut ekan PAS:n jälkeen mitään tuntemuksia mutta poika tuos leikkii lattialla!

Tsemppiä kaikille meille!
 
hoitsuäippä Oireet kuullostaa lupaavilta, kovasti tsemppiä piinailuun ja tulehan kertomaan lisää lupaavia oireita!

Kira Älähän luovu toivosta! Ei se oireettomuus vielä välttämättä mitään merkitse. Uskotaan vaan vakaasti, että kyllä se onnistuu. Minä pidän peukkuja :)

Pumpuli
Sulla on jännä päivä huomenna, kovasti pidän sulle peukkuja, että siirtoon pääset ja vielä saat kyytiisi oikein hienon ja laadukkaan alkion joka tarraa sitkeästi kiinni!

Merikeiju
Me mennään samoissa, onko tietoa kiinnittymisestä, eikös sen kohtapian pitäisi tapahtua :)

Täällä ei kyllä minkäänmoisia oireita, mutta onhan se kovin aikaistakin vielä siihen :D
Mä tein inventaarin mun raskaustestivarastoon ja mulla on niitä tuolla kaapissa 7kpl. Laskin, että jos alan testaamaan pp8 niin sitten ne riittää pp14 asti jolloin mulla on verikoekin aamulla :LOL:
 
Hei!
Toinen huurunenä oli selvinnyt-oon ihan äimänä!!! Joten 8-soluinen pienokainen siirrettiin vajaa tunti sitten, joten nyt joudun minäkin piinapenkille... :eek: =) Voi kun nyt tarrais kunnolla kiinni ja pysyis matkassa. Tämä on siis meidän viimeinen yritys julkisella puolella, ja kuten aikaisemmin kerroin, niin siirtyminen yksityiselle puolelle tekee TOSI tiukkaa, joten.... Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn!
Mites teillä muilla, tulkaahan taas kertomaan!
 
Pumpuli Tosi hienoa! Ja vielä 8 soluinen! Eikös se ole aika hyvä, mulle siirrettiin 5 soluinen nyt ja viimeksi 4 soluinen. Kyllä se nyt onnistuu, siihen uskotaan vakaasti :)

Mulla oli illalla ihan menkkamaisia fiiliksiä ja pelottikin, että nytkö se vuoto jo alkaa! Mutta ei onneksi sentään, aikaista olisi kyllä kiertopäivienkin mukaan ja mullahan luget on aiemmin pitäneet kyllä vuodon pois niin kauan kun niitä olen käyttänyt.
Nyt on vaan tunne, että olen ihan turvoksissa, vähän ku olis just menkat alkamassa, samanlainen turvotus päällänsä. Ja pikkasen välillä munasarjoista kipuilee ja lisäksi nyt vielä jotain pieniä nippailuja mahassakin. Suurin osa varmaan ylivilkkaan mielikuvituksen tuotetta, mutta kyllä sitä vaan koittaa omaa kroppaansa tunnustella ja kuullostella kovin tarkkaan :D
Lugetkin varmaan jotain oireita saa aikaan.

Kyllä mä sitten tein taas jälleen kerran sen päätöksen, että pitäydyn tutuksi tulleessa linjassani ja testailen vähän joka välissä. Aloitan siis noilla halpistesteillä testailun pp8 ja jatkan pp14 asti :D

Minzu ja pp4 menossa
 
PUMPULI: Mahtavia uutisia! Pidämme varmasti kaikki peukkuja ja varpaita sekä koko kroppiamme ristissä että alkio saa kovat jarrusukat mukaansa! =)
Minzu: Mulla vähän samanlaisia fiiliksiä, mulla ei kyllä menkat anna mitään varoitustaan itsestään, joten.. kauhun sekaisin tuntein täällä odotellaan alkaako ne vai ei. Kierron mukaan tänään. huomenna tai viim sunnuntaina pitäis alkaa. Enkä oo vielä edes ostanut testiä! Hyvä minä! En to on vasta testipäivä. Mulle ei noita verikokeita ole edes määrätty enkä muista ett viimeksikään PAS:n jälkeen sellaisia ois otettu. Ultra vaan on sitten joskus rv 8 ku katsotaan ett onhan oikeassa paikassa kasvamassa ja ett sydän sykkii, kuten varmaan tiedättekin.

Mua väsyttää ihan rutosti vieläkin, eilen nukuin melkein 3 tunnin päikkärit! Tänäänkin taidan päikkärit ottaa kunhan saan pyykit koneesta kuivumaan ja seuraavat pesuun.

Hoitsuäippä ja pp 8! jo!
 
hoitsuäippä Sulla alkaa olla jännät paikat! Tsemppiä piinailuun :)

Mä olen vasta aloittanut punttisalilla ja spinningissä käymisen. Mietin, että kuinkahan viisasta se on tällai kun olen vasta tosiaan aloittanut tuon kuntoilun ja mun kunto on ihan kamalan huono. Olis varmaan eri asia jos olisin jo pidempään kuntoillut säännöllisesti, mutta kun on vasta-alkaja. Tekeekö se jotain haittaa alkion kiinnittymiseen? Lääkäri kyllä sanoi mulle, että se on ihan sama vaikka hyppisit päälläs niin se ei vaikuta :LOL: Sen mukaan mä nyt sit kuitenkin olen tuota kuntoilua aloitellut ja kun olis siihen nyt kova intokin päällä.
Mä siis teen noita testejä sitten ja jos jollain ihmeellä niihin saisin plussan, niin sit mä voisin vähä heivata ihan tota punttitreeniä ja siirtyä vaikka vähän rauhallisempaan vähemmän repivään kuntoiluun. Mä jostain syystä vaan niin kovasti tykkään tosta spinningistä ja punttisalilla käymisestä.
 
Mä harrastan ratsastusta eikä sitä multa kielletty. Just tulin ekalta ratsastustunnilta siirron jälkeen. Kyllä se vaan on mukavaa, vaikkakin rytkyttää! Joten MinzuS, älä jätä harrastusta jos siitä tykkäät, keventäähän sitä voi. Mutt mä meinaan ratsastaan niin pitkään kun hevosen selkään pääsen :LOL:
Niin ja koiran kanssa menin agilitytreeneihin seitsemän tunnin päästä siirrosta! Juokse nyt tän elopainon kanssa, rytkyy varmasti hyvin! Mutta kaiketi on alkio matkassa pysynyt! =)
 
kira :hug: Riippuu tietty vähän siitäkin kuinka herkällä testillä testasit.

Mulla on vasta pp6 menossa ja eipä voi sanoa, että oireita olisin juurikaan tuntenut. Oikeanpuoleinen munasarja vaan vähän juilii jostain syystä.
 
Kira :hug: . Mutta pidetään edelleen toivoa yllä, jos vaikka parin päivän päästä olisikin +!

Mä eilen illalla säikähdin ihan kunnolla! Pyyhkiessä tuli kirkasta verta paperiin ja eka ajatus oli että siinä se sitten oli, ei tule vauvaa ei. Mutta tarkemman tutkimisen jälkeen, se veri ei ollutkaan kuukautisista johtuvaa eikä edes mitään sinne viittaavaa vaan tuli tuolta paksusuolen päästä! Kyllä kummasti helpotti, vaikkakin töissä tänään koko ajan odotin ett kuukautiset alkaa, ja odotan edelleen. Jotenkin kauheen sekava olo nyt, en osaa sanoa olenko raskaana vai en, kuten aiemmilla kerroilla olen tiennyt. Hankalaa.
Niin, enkä ole vielä testannut, tänään pp 10!! Ei mulla ole edes raskaustestiä vielä. Katotaan jaksanko odottoo viralliseen päivään eli torstaihin asti!

Oireista sen verran, että rinnat on arat sekä alamahaa välillä juilii. Mutta onko keksittyä, en tiedä!
 

Yhteistyössä