PAS elokuussa

Pumpuli Kiitos kannustuksesta! Voin yhtyä kanssasi noihin samoihin sanoihin, kunpa sen vauvantuoksun saisi kokea... Veljeni vauvaa hoivailin tässä kesällä ja voi miten oli ihanaa!!! Miksi sellaista ei voi saada?! Pelkkiä "synnytyksiä" ja sen jälkeen tyhjää syliä. Meidän tuttava piirissä monet saa neljänsiä. En oo enää aikoihin kuulunu joukkoon :(

Miten ootte muuten selitelly työpaikoillanne laukkaukset ultrissa ja siirroissa ym.? Kun ei jaksais koko maailmalle näitä asioita jakaa...

 
Tuomenmarja: En kyllä kanssa ymmärrä tota sitten, että miten zumeja voi käyttää 5 vk ennen siirtoa?! Toivottavasti gyne tietää... :/

Mulla on ovulaatio joka kuukausi, mutta kierrossa pientä heittoa: kierron pituus on 26-28 päivää. Ton kierron pienen heiton takia ja ikään kuin "varmuuden vuoksi", mulle otettiin käyttöön zumet. Ei niistä kuulemma haittaakaan pitäisi olla. Toisaalta vähän vaikea uskoa, koska zumejen haittavaikutusten lista on aika kauhutarina.

Onko sulta Tuomenmarja koskaan yritetty selvittää keskenmenojen syytä? Yhdellä kaverillani oli samankaltainen tilanne, että keskenmenot seurasivat toisiaan. Hänellä todettiin tutkimuksissa hyytymistekijähäiriö ja asia saatiin ratkaistua hepariinin avulla. Hänellä on nyt 5 kk vauva.

Mulla poissaoloja ei sinällään ole kukaan (kai?) töissä ihmetellyt, mutta välillä on tosi vaikeaa sovitella kalenteriin ultra- ym. käyntejä. Zumet ovat siitä hyvä homma, että voi vapaammin valita siirtopäivän.

Ja raha-asioista vielä, kun vauhtiin pääsin. Kyllähän se tosi tiukkaa taloudelle tekee kaikki nämä hoidot. Meidän olisi oikeastaan pakkoa vaihtaa autoa, mutta säästetyt autorahat palavat näissä hoidoissa. Kaikessa mahdollisessa olemme kuitenkin yrittäneet nyt säästää, että tili ei menisi ihan kuiville. Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että jos kävisi hattu kourassa pankissa pyytämässä, jos voisi tilapäisesti lyhentää lainaa vähemmän tai saada maksuttomia kuukausia.
 
Huomenta kaikille!
Kira: Hyvä että sait hoitajan kiinni ja pääsit heti ultraan! Nyt vaan nautit viikonlopusta ja otat iisisti. Tiistaita odotellen...
Päikki: Onnea siirtoon maanantaina-luotetaan siihen että kaikki menee hyvin!
Tuomenmarja: Joko kävit ultrassa? Mille päivälle siirto sovittiin?
Itsellä kaikki ok, aloitan sunnuntaina oviksen bongaamisen ja tiistaina sitten ultra.
Tuohon kertomiseen, niin itse en ole työpaikalla asiasta kummemmin puhunut. Kerron vaan käyväni "lääkärillä"... ;)
Hyvää viikonloppua teille kaikille toivottaen!
 
Päikki Toisen km:n jälkeen sanoivat, et jos tulee 3. peräkkäinen, niin sit tutkitaan. Ja kun se tuli, lääkäri kuittas kintaalla koko asiaa. Neuvolasta kuitenkin puuttuivat asiaan (ihana ihminen siellä silloin) ja soittavat sairaalaan ja sanoivat että mulla on oikeus tutkimuksiin. Pääsin sit verikokeisiin, joista ei löytyny mitään syytä. Hyytymistekijöissä ei ole ongelmaa, niitä on selvitelty jo muutaman kerran ja kolmannen raskauden aikana söin muutenkin disperiniä varmuudeksi. Kun sit sain tän neljännen peräkkäisen km:n alkoi sairaalan lääkäri vihjasta, etä ehkä nyt kannattais jo lopettaa tää. Ottivat vielä kuitenkin parvon (oli neg, paitsi joskus kauan sitte oon sairastanu) ja sit kromosomiverikokeet sekä musta että miehestä. Ne tulokset ei oo vielä tullu. Lapsettomuushoitoklinikalta sanoi, et hyvä kun ne otettiin, tosin ei usko niissä olevan ongelmaa, koska aiemmat lapset terveitä ja meillä miehen kanssa luonnollisesti ollut koko elämän ajan samat kromosomit.

Nyt sit vaan jatkan menkkojen odottelua. Mielestäni eilen oli jonkun sortin ovulaatio. Jos siis oli, niin siitä vois päätellä, et menkat alkais n. 24.-28.8. Sit pitäis alottaa zumit (mikäli ne kromosomivastaukset on tullu). Viimeks PAS suositeltiin kierron 19.-21.pv. Ultrassa kävin 2x ennen sitä. Mulla on sellanen ongelma, et oon pähkinälle allerginen ja se lege sisältää pähkinää. Toinen vaihtoehto (jota gyne piti jopa parempana) on tietty myös aivan sairaan kallis, muttei kuulu korvattaviin lääkkeisiin, ei siis saa mitään kelaosuutta eikä kartuta edes sitä omavastuurajaa. Sit löytyi vielä joku monta kertaa halvempi versio, jota valmistaa vaan yo-apteekki. Kuskasin sitä sit kylmälaukussa junassa kotiin. Sit ku sain PASista negan, jäi ne kaikki loput jääkaappiin. Pari sataa euroa siis siellä odottelee. Vanhenevat lokakuussa, joten senkin takia olis hyvä päästä siirtoon jo nyt syyskuun alussa, eivät sit kaikki menis hukkaan. Onko jollain toisella kokemusta tosta yo-apteekin versiosta? Itse suhtaudun siihen vähän skeptisesti, koska siitä valuu hirveesti ulos, vaikka miten kauan makoilis laiton jälkeen. Pelkään et oisko se voinu olla syynä siihen, ettei edes kiinnittyny?!
 
Hei!
Päikki:Tervetuloa mukaan! ja tsemppiä maanantaille. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
kira: Hienoa, että pääsette siirtoon! Teillähän on alkioitakin kivasti pakkasessa.
TuomenmarjaMulle pas on tehty aina luonnolliseen kiertoon, koska säännöllinen kierto ja muutenkin normaali oma hormonitoiminta(kai) Olen ymmärtänyt, että julkisella käytettäis enemmän lääkkeelliseen kiertoon tehtäviä passeja, koska voidaan paremmin suunnitella aikataulua.
Raha-asioista oli myös puhetta. Täälläkin rahat alkaa pikkuhiljaa loppumaan, kun yksityisellä ollaan. Tosin meille tulee lopullinen stoppi hoidoille muutenkin näiden passien jälkeen, koska miehellä ei enään ole siittiöitä. Ja en kyllä itsekään enään taitaisi jaksaa ICSI rumbaa taas alusta. No sitäpä ei tarvitse edes miettiä. Kaikki toiveet tässä hoidossa.
Puuteri pp 4
 
Ollaan myös yksityisellä hoidossa. Lähettiin heti aika järein asein liikkeelle, ku suoraan IVF ja sit perään PAS lääkkeellisellä kierrolla. IVF:n aikana en kuitenkaan käyttäny sumutteita, pelkät pistokset ja sit tietty myös muuta. Ja olihan ne metformiinit ja sit disperin. Toivotaan todella Puuteri, että nyt onnistaa!!! :heart:
 
Huomenta kaikille!
Miten on viikonloppu sujunut?
Päikki: Tuuhan sit heti kertomaan siirto-kuulumisia!
Miten Aliisa-08, Kira, Merikeiju ja muut? Tulkaahan tekin kertomaan kuulumisia.
Omassa olossa ei kummempia, ovulaatiota en ole vielä bongannut, ja huomenna siis ultra edessä. Sen jälkeen saa taas jännäillä kuinka alkioiden käy...
 
Heippa kaikki!
Perjantaina käyty ultrassa, silloin kp 10. Limis ei vielä riittävän paksu- oli 5mm. Tänään uusi ultra, katsotaan josko voitais perjantaille passia suunnitella. Nostettiin myös perjantaina zumenonien päiväannos 4 tablettiin. Perjaintaina myös itseasiassa aika adoptioinfoon - alkaa meillä siis tuokin prosessi sitten vihdoin :D
 
Meillä alkio ei valitettavasti kestänyt sulatusta. Tietysti surettaa nyt mahdottomasti. Toisaalta helpompi ehkä ottaa vastaan pettymys nyt kuin piinailla kaksi viikkoa ja pettyä sitten.
Edessä on myös kova pohdinta siitä, mitä nyt teemme. Jatkammeko hoitoja vai mennäänkö luomuna ja yritetään sopeutua ajatukseen, että meidän lapsiluku jää yhteen. Olen kyllä niin kiitollinen siitä yhdestäkin lapsesta (vaikka se riiviö onkin tällä hetkellä pahimmassa mahdollisessa uhmassa...).
Toivon sydämestäni, että teillä muilla onnistaa! Jaksamista kaikille!
 
Voi Päikki..olen niin pahoillani! :'(
Pelkään niin että minä seuraavana meistä saan tulla kertomaan saman uutisen. (miksi alkiot tällä kertaa selviäisivät, kun eivät edellisinäkään kertoina ole selvinneet...)
Halit sinulle ja jaksuja tulevaisuuden pohtimiseen! :hug:
Merikeijulla onkin jännä viikko tiedossa! On ultraa ja siirtoa ja adoptio-infoa... Pidäthän meidät ajan tasalla?!
Kiralle huomiseen onnea, tuu säkin sit heti kertomaan miten kävi! Tuo pelko siitä että puhelin soi, tuoden huonoja uutisia, kuulostaa NIIN tutulta... No, täällä peukutetaan sen puolesta että puhelimesi pysyy mykkänä koko päivän!
 
Kira Juu, siis lääkäri sanoi, että limiksen oltava vähintään 7mm jotta siirrolle otolliset olosuhteet. Luulis että mulla nyt ainakin perjantaihin mennessä olis jo yli ton 7. Jos sulla ultrassa torstaina siis limis 6mm, niin ihan varmasti jo tiistaina yli 7mm. Eli no panic! Kyllä on hyvät oltavat sulla siellä masussa sille/niille pikku huurunenille :D
pumpuli-72 On kyllä paljon tapahtumaa ainakin loppuviikolla. Itse asiassa tänään meillä myös 1-vuotis hääpäivä =) Eli tapahtumarikas viikko...

Mulla on myös ihan varma fiilis siitä, ettei alkiot selviä sulatuksesta. Ollaan selittämättömiä mutta luulen tietäväni että vika alkioissa...ivf:ssä kato aina ollut jakautumisvaiheessa suht kova...Just tän takia veikkaan että tuskin selviävät...ketuttaa ajatus jo valmiiksi! Noh, onneksi perjantaina päästään ainakin juttelemaan mahdollisesta adoptiolapsesta- meinattiin kansainvälistä adoptiota, voih... en malttais odottaa.
Mutta se kyllä juuri lohduttaa, että jos pe tulee tieto ettei siirtoon päästy, mennään kuitenkin samana päivänä sinne sossutätin juttusille :D
 
Täällä nyt ultra takana. Eipä juuri jäänyt kun vähän tyhjä olo, kun lääkäri oli todella tympeä tuppisuu... :(
Ei tervehtinyt, eikä sanonut sanaakaan ultrauksen aikana. Mä siinä sitten kyselin että miltä näyttää. Johtofollikkeli kuulemma n. 12 mm, joten siirto luultavasti ens viikon alussa, mikäli ne sulatuksen kestävät. Siinä kaikki... Että sellainen aamu täällä. Mites muut?
Kira: Miten siirto meni?
 
Julkisella ollaan, muttei kyllä ennen tuommoista lääkäriä ole osunut kohdalle!
No, ensi viikkoa odotellessa...
Hienoa Kira että yksi pienokainen nyt siellä lämmössä kellii!!!! Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn, että matkassa pysyy loppuun saakka! Nyt se piinailu vasta alkaakin- ihanaa!
 
Huomenna taas ultraillaan. Eilen ultrassa limis 6,8mm ja kp oli 13. Kyselin jo lääkäriltä että mitäköhän vikaa meikäläisen limiksessä on kun niin hitaanlaisesti paksuuntuu verrattuna moniin muihin, joilla siis pas siirto kp 14-15. Lääkärin mielestä mun tilanne kuitenkin ihanne, sillä eihän normaalissakaan luomuyrityksessäkään alkio vielä kp 15 olisi 8mm, mikä on siis alkion koko siirrettäessä. Ovulaatio olisi kp 14-15, hedelmöittyminen sitten kp 16 ja 8-soluinen alkio olisi vasta kp 18. Eli siis jos siirto meikäläisellä on perjantaina on se kp 17. Lääkäri kyllä veikkasi että saattaa myös mennä ens maanantaille, jotta limis mahdollisimman hyväkokoinen...7mm on minimi ja 14 mm jo liian paksu. n. 10 käsittääkseni optimaalinen tilanne.
 
Huomenta kaikille!
Tuuhan Merikeiju taas kertomaan miltä ultrassa näytti! Me mennään sit varmaan aika samassa aikataulussa, lääkäri kun veikkas että siirto mulla alkuviikosta. (vaikken itse vieläkään usko siihen että siirtoon asti pääsen...)
Mikä on Puuterin olo, joko on oireita ilmassa...?
 
Hei!
Päikki:pahoittelut :'( Jaksamista sinne!
Merikeiju:peukut pystyssä, että pääsette siirtoon perjantaina tai sitten ensiviikon alussa! Itse en ollenkaan muista mitä lääkäri sanoi limiksen paksuudesta, mutta kait se oli ok, kun siirto tehtiin.
Pumpuli: Itsekin valitettavasti törmännyt yhtä töykeisiin lääkäreihin julkisella puolella, yksityisellähän sellaisella käytöksellä ei varmasti pian töitä olisikaan. Teillä sitten jännäämistä vielä ensi viikkoon. Toivotaan kovasti, että teidän alkiot nyt selviävät!
kira: Sielläkin jo päästy piinailemaan. Kovasti tsemppiä, että alkio kiinnittyis! Mulle sanottiin siirron jälkeen, että heti voi viettää ihan normaalia elämää. Että itse ei voisi mitenkään vaikuttaa siihen kiinnittyykö alkio vai ei. Ei sanottu, että tärinääkään pitäisi välttää. Mitään vitamiinejakaan en oo syönyt. Tuskallista tämä piina-aika kyllä on, haluais jo tietää miten kävi.
Oireista pumpuli jo kysyikin. No niitähän on; väsymystä, jatkuvaa palelua,rintojen arkuutta ja tänä aamuna oli huono-olokin. Mutta eilen selasin yhtä vanhaa ketjua, mihin olin kirjoittanut edellisen passin jälkeen, josta siis tuli nega niin kas kummaa ihan samat oireet oli silloinkin. Itse en muistanut, että tuota palelua oli, mutta olin kirjoittanut jatkuvasta palelusta siihen toiseen ketjuun. Eli mulle nuo luget aiheuttaa kaikki mahdolliset raskaus-oireet. Eli ei voi siitäkään päätellä. :headwall: Malttais vaan olla testailematta vielä ensi viikon alkuun.
Puuteri pp 8
 
Puuteri: Kyllä noi oireet nyt ihan oikeesti kuulostaa NIIIIIN lupaavilta! =)
Toivon sydämeni pohjasta että siellä se pikkunen tarraa kiinni - ja lujaa! :heart:
Maltatko oikeesti odottaa ens viikkoon testailematta..?
 
Uutena liittyisin joukkoonne. Nyt olisi tähtäimessä ekan IVF:n toinen PAS.
Mulla PASsit on tehty mun luonnolliseen kiertoon. Maanantaina kävin kp11 ultrassa ja tänään aamulla ovulaatiotesti näytti plussaa, mutta mun pitää vielä huomenna testata kun lääkäri haluaa tietää, että näyttääkö plussaa yhtenä vai kahtena päivänä. Huomenna sitten saan varata PAS ajan, eiköhän se maanantaina sitten ole. 3 alkiota meillä vielä pakkasessa on yksitellen pakastettuina. Viimeksi jouduttiin sulattamaan 2kpl kun eka ei selvinnyt sulatuksesta. Toinen sitten siirretiin ja silloin pp13 sain digitaaliseen testiin plussankin, mutta hcg oli vain 15 verikokeessa pp14 ja laskikin siitä sitten seuraavan viikon kontrolliin mennessä alle 3. Vasta tuon kontrollin jälkeen sain lopettaa luget ja mulla luget pitää vuodon pois niin kauan kun niitä käytän. IVF tuoresiirrosta tuli silloin alkuvuodesta nega.

Nyt odotan innolla mitä tuleman pitää tämän toisen PASsin suhteen. Toivottavasti niistä kolmesta alkiosta nyt ainakin yhteen siirtoon vielä päästäis.
 
MinzuS: Tervetuloa mukaan ja kovasti tsemppiä hoitoon!
Pumpuli: Mulla on ollut aina tapana testata liian aikaisin ja sitten en kuitenkaan usko tulosta. ICSi:n tuoresiirrosta, josta poika syntyi, testasin pp 11 selkeän negan ja vasta pp 14 plussan, eli siksikään ei kannattais aiemmin testata. No saas nähdä, testejä on kyllä kaapissa polttelemassa.
Vähän pessimistinen olo kyllä alkaa tämän hoidon suhteen olla, ei jaksa enään uskoa, että onnistuis.
Puuteri pp 9
 
MinzuS :Tervetuloa joukkoomme! Kivaa kun lisää piinailukavareita löytyy! Peukut on täällä pystyssä että siirto onnistuu ja kyytiläinen viihtyy masussa loppuun asti!
Puuteri: Noinhan se on, ettei siinä liian aikaisin testaamisessa oo mitään järkeä, mutta minkäs teet kun jännitys on niin kova ettei millään ikinä malta odottaa... ;)
Positiivista energiaa sinulle täältä puhallan - uskotaan onnistumiseen!
 
Heippa kaikille! Mun täytynee siirtyä tonne syyskuun pinoon, ku alkaa tää Pas-aikataulu selkiytyä. Tänään kp 1 ja zumit aloitettu, samoin glucophage ja foolihappo. Oon aivan hermoraunio... Kuinkahan tästä taas selviää?! Tarroja ja onnenkantamoisia tänne kaikille!
 
MinzuS: Jännää!!! Peukut (ja varpaatkin) on pystyssä että kaikki menee hyvin!
Itse en vielä ole ovista bongannut - toivottavasti se tässä viikonloppuna tapahtuu. Saas nähdä...
Tuomenmarja: Onnea sinulle myös, käyn sitten siellä syyskuisissa lukemassa kuulumisiasi! Toivon todella että onni on nyt matkassa! :hug:
Kaikille toivotan hyvää viikonloppua, ensi viikolla palaan taas astialle!
 
heippa. Meillä siirto maanantaina, siis jos siirretävää on. On tässä kasvateltu limistä sitten urakalla, maanantaina toivon mukaan yli 10mm.
Minzu Meillä samana päivänä pas. Mulla vaan aika klo 13.00 jälkeen. Toivottavasti päästään molemmat siirtoon asti!
 
Kiitos toivotuksista! Luulenpa, että silti käväsen täälläkin kurkkimassa ;) Mulla ripulia ja huonoaoloa, vaikka oon syöny zumenoneja ja glucophageja vasta 2 päivää. En kyllä viimeks ripuloinu ja zumeista ihan siedettävät oireet. Glucophagesta silloinkin ällötysoireet, muttei ripulia. Onko muilla samoja kokemuksia? Entä ovatko ällötykset jossain vaiheessa hiipuneet? (Niin väitetään pakkausselosteessa.) Tää pahoinvointi on mulle aina se eniten sietokykyä vaativa oire... Mikähän tähän auttais? Syömistäkään ei oikein tee mieli. Toisaalta vois hetkeksi helpottaa oloa.

Onnea ens viikon siirtoihin ja tsempit piinaajille! Mikään vaihe ei kai ole toistaan helpompi - ainakaan henkisesti!
 

Yhteistyössä