PAS /alkion siirto ja imetys

Silläkin uhalla että mut lynkataan, onko kellään kokemuksia alkion siirrosta mikäli imettää? Tiedän kyllä syyt miks sitä ei suositella (limakalvo yms vaikutukset) mutta luulen et jollain on kokemusta. Ja toisekseen mikäli siirto tehtäisiin lääkkeelliseen kiertoon, paljonkohan hormonit vaikuttais imetykseen ( klinikan lääkärin mukaan niistä ei olis vauvalle haittaa).
Tämä vain pohdintaa kun tuntuu ihan pirun pahalle lopettaa imetys 100% sen takia et vois edes yrittää. Kun mieluummin lopettelisin imetystä lapsentahtiin kuin väkisin.
Kiitos jos joku vastaa :)
 
Nostan vanhaa keskustelua: onko toisella kierroksella olijoita, joilla olisi kokemusta imetys +alkionsiirto-yhdistelmästä? Tai millaisia keskusteluja missäkin klinikalla on asiasta käyty?

Oma lääkäri (yksityisellä) sanoi vaan kun tulin raskaaksi ja tiesi että toistakin jossain vaiheessa toivotaan, että palatkaa imetyksen lopettamisen jälkeen. Tämä oli vähän niinkuin sivulauseessa sanottua, ja mietin onnistuisiko/suostuvatko tekemään pas:n imetysaikana... Kiitos vastauksista :)
 
Juuri itse viimeviikolla soittelin klinikalle ja kysyin asiaa mulla tyttö 10/17 ja parin kk päästä ois harkinnassa hakea pari kyytiläistä matkaan ja imetän edelleen. Sanoivat että tekevät jos kierto on säännöllinen ja luonnon kiertoon ilman mitään tukilääkityksiä

Sanoi myös kyllä soittavansa tällä viikolla ku on vielä lääkärin kanssa keskustellut.
 
Mullakin vaadittiin että imetys on kokonaan lopetettu ennen uusia hoitoja, ja hormoonit tasaantunu niin että kunnolliset kierrot on palautunu. Oon ymmärtäny myös että mahdollisuus onnistua ois sillon parempi kun imettäessä, ja siks varmaankin näin. Mulla tosin tehtiin kokonaan uus ivf kun mitään ei jääny pakkaseen.
 
Mulla on tässä vielä se, että kun lapsettomuuden syynä on pco ja ovuloimattomuus, niin sitä omaa kiertoa ei välttämättä ole tulossakaan... Eli lääkkeellinen PAS varmaan nytkin on edessä. Toki jos jotenkin ihmeen kaupalla oma kierto käynnistyisi nyt raskauden jälkeen (näin vissiin saattaa tällaisessa tilanteessa olevilla käydä), niin sitten voimme yrittää luomusti (!) ja/tai alkionsiirrolla luonnolliseen kiertoon.

Lueskelin jenkkifoorumeita ja siellä joillain klinikoilla oli tehty siirtoja imetyksen aikanakin, varsinkin jos imetys oli vähäistä (1-2x pvä). Ilmeisesti kyse on juuri siitä, että imetyshormonit voivat haitata alkion kiinnittymistä, limakalvoa ym., eikä niinkään että passissa käytettävistä hormoneista olisi imetettävälle haittaa.

Mulla ei asialla ole vielä kiirettä, koska vauvani on vasta pieni. Toiveena olisi kuitenkin sekä pitkä imetys että uusi siirto mahd. pian, joten täytynee miettiä... Aika tasapainoilu on sen kesken, että koska olen mielestäni imettänyt tarpeeksi mutta koska toisaalta pitää alkaa yrittää, kun ei tärppäämisestäkään ole takuita.
 
Nostelen vanhaa keskustelua. Onko kellään tuoretta tietoa asiasta? Pitääkö imetys lopettaa, vaikka oma kierto olisi palautunut ja säännöllinen?
Minulle ainakin annettiin ohjeeksi, että pitää imetys olla lopetettu ennen PAS-siirtoa. Erikseen vielä kysyttiin, että olenko lopettanut imetyksen kun hoitoihin ilmoittauduin, vaikka kuopus 2,5v. Tosin meiltä pas peruuntui kun tulikin luomu plussa just ennen suunnittelukäynti ja vielä
 

Yhteistyössä