Parvorokko ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Olen päiväkodissa hoitajana ja meillä on siellä muutamalla lapsella ollut parvon kaltaista ihottumaa. Soitin neuvolaan ja sieltä neuvottiin verikokeisiin ja neuvolatäti meinasi että täytyy jäädä saikulle odottelemaan tuloksia. Mitä sitten jos en ole sitä sairastanut tai jos onkin tuore tartunta, joka on jäänyt huomaamatta (pientä flunssaa on ollut)..? Kuinkahan kauan tulokset kestää?

Parvorokkohan voi aiheuttaa sikiövaurioita ja ennenaikaista synnytystä, joten suositukset kannattaa kyllä ottaa vakavasti. Googlesta löytyy kattavasti tietoa asiasta.

onko se parvo vaarallinen vielä raskauden puolivälinkin jälkeen? Nyt on monet puhuneet siitä,että on vaarallinen.

Ja itse kun olin raskaana ja päiväkodissa töissä, jossa sitä liikkui ja kysyin neuvolan terveydenhoitajalta, että onko vaaraksi, niin sanoi ettei haittaa mitään, ihan tavallinen lastentauti kuulemma....Eikö se sitten tiennyt se mun terkka?

minut laitettiin töistä pois palkalliselle sairaslomalle kun meillä aikuisilla riehui se. työnantaja soitti yks aamu että eläpäs tule kun on parvorokkoa nyt työkaverilla.nimeä ei toki sanonut kellä. oli työterveyshuoltoon soittanut kun tiesi raskaudestani.
muutama työkaveri sedn sairastiki.ihmeellistä että aikuisella.

tiedän pari tapausta, joilla n. rv 20 mennyt raskaus kesken juuri parvorokon vuoksi!!! Et mene töihin kyllä nyt!! Älä ala stressaamaan ja panikoimaan nyt, mutta testi on tehtävä ja pois töistä sen aikaa että tauti ohi.

minä olin päiväkodissa harjoittelijana kun siellä ilmeni parvorokkoa. Olin ihan raskauden alussa muistaakseni viikolla 7 kun asia tuli ilmi. Minut passitettiin kotiin ja neuvolantäti soitettuani sinne neuvoi olemaan kotona kunnes on lääkärin kanssa keskustellut. Lääkäriltä sain ohjeeksi mennä verikokeisiin joita jaktettiin viikolle 20 asti. Tänä aikana sain uuden tutkimustiedon mukaan olla harjoittelussa normaalisti. Minulla ei ole ollut parvorokkoa lapsena ja enkä saanut sitä myöskään nyt. Raskauteni eteni normaalisti.

Yhteistyössä