Parvorokko aikuisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nellukka

Vieras
Jo on markkinat, minähän sain rokon lapsilta!
Kyllä on mukavaa!
Onko kukaan sairastanut aikuisena, onkohan pahempi mitä lapsilla?
TK:ssa meinasivat että ei tarvi ku kerran elämässä sairastaa ja yleensä LAPSENA :)

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Minä oon sairastanut 21 vuotiaana, kesti musta ihan yhtä kauan kuin mun pikkusiskoilla joilta sain sen. Mutta luulen, että ne lihas ja nivelkivut joita mulla oli, oli pahemmat kuin siskoilla.

tässä ite jumissa,pääkipua, nivelkipuja, kuumeilua ja ihan turvoksissa ja "ihottumaa" joka paikassa :(
Ei oo kivaa ei... Lapsilla meni ohi pelkällä "ihottumalla" .

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Meillä riehuu parhaillaan parvo. Kahdella lapsista on se sekä miehelläni. Kellään ei ole ollut muita oireita kun ihottuma ja kutina.

Tsemppiä kovasti!

Sitä samaa sulle =)
Tässä odottelen josko kuopuskin alkaa parvoilemaan, posket kun on punotelleet. Itse todennäköisesti sairastin parvon teininä. Ihottuma ainakin täsmäs. Lekurilla vaan ei ollut hajua mikä mua vaivas :snotty:

mä sain kanssa mitä ilmeisemmin parvon. sormien päät ovat kosketus arat, jalkapohjissa on iso varpaiden ulkoreunalla molemmissa jaloissa niin kipeät kohdat etten kunnolla pysty kävelemään, samoin kantapäät ovat todella kipeät. Käsissä on muutamia punaisia läiskiä ja posket punoittavat, keskellä nenän vartta on kanssa punainen läiskä! Alkoi kuumeella, päänsäryllä ja kurkkukivulla, aamulla oli vatsa sekaisin ja päivän mittaan tuli noita läiskiä. Huomenna olen menossa labraan ja ottaavat siellä sitte kokeita joista selviää onko se parvoa vai ei...

Että tämmöstä minulla.
Tartunnan sain päiväkodin lapsilta kun olen lastenhoitajana alle 3-vuotiaiden ryhmässä.

juu..ei koskaan tiedä, mikä voi "iskeä".. sairastin parvorokon maaliskuun lopulla v.2009, se ei selvinnyt kyllä vielä silloin. koko kroppa, tissejä ja selkää lukuunottamatta, oli täynnä kutisevaa ihottumaa, kuin haulikolla olis ammuttu koko muija..ja kova kuume 1,5vkoa ,38-40 astetta, olo oli kuin puolikuollut.
sit iski nivelkivut, kävelin köpöttelemällä, polvet suorina, kun oli niin kipeät, sairaalaan oastolla muutama pvä ja kotisonia, vähän helpotti. olin melk 4 kk sairaslomal, ja sen jälkeenkin vähän väliä, raskas keittiötyö suurkeittiössä ,ja tätä nykyä reumapkl asiakas, sairastumisesta nyt jo 1.7 vuotta..
eikä loppua oo näköpiirissä.. lääkäri vaan meinaa, et jos se vaik parantuis kokonaan, ettei tarvis ammatinvaihtoa..itse olisin jo viime keväänä ollut valmis ammatinvaihtoon, ikää 44v ni olis vielä senkinpuoleen mahdollista.. onko ketään, jolla olis vastaavia kokemuksia??

Ei parvorokko aikuisellakaan noin kauaa kestä. Eikä siitä tule jälkitauteja.

Taidat yhdistää parvorokon muuhun sairastumiseesi.

Parvorokon takia ammatinvaihtoon... Joopa joo. Joko on korvien välissä vikaa, tai joku haluaa provoilla.

[QUOTE="Taina";22171366]juu..ei koskaan tiedä, mikä voi "iskeä".. sairastin parvorokon maaliskuun lopulla v.2009, se ei selvinnyt kyllä vielä silloin. koko kroppa, tissejä ja selkää lukuunottamatta, oli täynnä kutisevaa ihottumaa, kuin haulikolla olis ammuttu koko muija..ja kova kuume 1,5vkoa ,38-40 astetta, olo oli kuin puolikuollut.
sit iski nivelkivut, kävelin köpöttelemällä, polvet suorina, kun oli niin kipeät, sairaalaan oastolla muutama pvä ja kotisonia, vähän helpotti. olin melk 4 kk sairaslomal, ja sen jälkeenkin vähän väliä, raskas keittiötyö suurkeittiössä ,ja tätä nykyä reumapkl asiakas, sairastumisesta nyt jo 1.7 vuotta..
eikä loppua oo näköpiirissä.. lääkäri vaan meinaa, et jos se vaik parantuis kokonaan, ettei tarvis ammatinvaihtoa..itse olisin jo viime keväänä ollut valmis ammatinvaihtoon, ikää 44v ni olis vielä senkinpuoleen mahdollista.. onko ketään, jolla olis vastaavia kokemuksia??[/QUOTE]

^ vanha tuo viimeinen viesti ja koko ketju, mutta itse etsiskelin aiheesta tietoa niin korjattakoon tähän nyt jos joku muukin etsii. Parvorokko VOI totta tosiaan aiheuttaa aikuisella kroonisen niveltulehduksen joka voi oireilla todella kivuliaasti jopa vuosia. Ja nimenomaan jälkitautina. Itse en tiennyt edes parvoa sairastaneeni, labrat paljasti.

Tain tuskin enää tätä näkee, mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää helpottiko tila missään vaiheessa?

itse juuri parvorokossa, alkoi viime ma 37,5 lämmöllä ja kurkkukivulla. ke aamuna sormet tosi kipeät ja illalla näpyt ja 39 kuume...korkea kuume ollut varsinkin iltaisin / öisin koko viikon. nyt ollut 37,8 ja päivät paremmat mutta nämä nivelsäryt! joka paikkaa särkee ja tämä kirjoittaminenkin sattuu..kävely sattuu ja kantapäät tosi arat, polvet, nilkat, sormet ja ranteet. keskisormi on selvästi isompi ja taittaa ei voi. yöllä ei saa nukuttua kun kääntää kylkeä joka paikkaa kolottaa. en ole ikinä ollut näin kipeä! nyt alkaa näpyt yön aikana vähentyneet ja nivelet vähän paremmat, mutta tuskin näillä sormilla töitä tehdään tälläviikolla ollenkaan. kamala tauti!

Yhteistyössä