Parvekkeelta heitettyjen koirien omistaja palannut heittäjän kanssa yhteen!!WTF???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyttttt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyttttt

Vieras
Koirille kerätyt varat jäädytetään koska näyttää siltä että kuntoutusta ei tehdäkään kuten sovittu ja lisäksi omistaja palannut yhteen pahoinpitelijän kanssa:

Parvekkeelta heitettyjen koirien kuntoutuskeräyksen varat jäädytettiin
Turun Sanomat 18.11 2010 14:04:43
(Päivitetty 18.11 2010 15:04:49)

Turun eläinsuojeluyhdistys on toistaiseksi jäädyttänyt helsinkiläisten irlanninsetterien Tessan ja Lolan kuntoutusta varten kerätyt varat. Keräykseen on osallistunut satoja ihmisiä, ja rahaa koirien kuntouttamiseen on lahjoitettu noin 15 000 euroa.

Aiemmin arvioitiin, että vakavasti vammautuneet irlanninsetterit jouduttaisiin lopettamaan, mutta koirien vointi koheni. Tällöin yhdistys perusti lahjoitustilin koirien eläinlääkärikulujen kattamiseksi.

Ikävä tapahtumasarja sai alkunsa perheriidasta aamuyöstä 27. lokakuuta. Tällöin helsinkiläismies heitti koirat kolmannen kerroksen parvekkeelta alas perheriidan. Samana yönä 21-vuotias mies pahoinpiteli myös puolisoaan, mutta nainen selvisi vähin vammoin.

Yhdistyksen tietojen mukaan pariskunta on palannut yhteen. Keräyksessä saadut varat jäädytettiin toistaiseksi, koska yhdistys epäilee koirien joutuvan uudelleen miehen käsittelyyn.

Irlanninsettereillä on niin pahat lantiomurtumat, että koirat joudutaan opettamaan uudelleen kävelemään. Ongelmallista onkin se, ettei koirien kuntoutusta voida toteuttaa Viikin yliopistollisen eläinsairaalan antamien määräysten mukaisesti. Koiria ollaan tällä hetkellä viemässä Keski-Suomeen pieneen kuntaan, josta lähimpään vesiterapiapaikkaan on viiden tunnin matka.

–?Eläinsairaalasta on annettu selkeät hoito-ohjeet siitä, miten jatkohoitoa pitäisi tehdä. Siellä missä toinen koira on, tällaista fysioterapiaa ei pystytä antamaan, Turun eläinsuojeluvalvoja Heidi Leyser-Kopra kertoo.

–?Yhdistystä kiinnostaa koirien hyvinvointi ja se, että niillä olisi hyvä loppuelämä. Tarjoudumme ostamaan koirat pois.

no mä olen kans sitä mieltä että noin pahasti loukkaantuneet koirat joutas lopettaa, mutta rahat vois kyllä jäädä eläinsuojeluyhdistykselle.

korjaan, olis joutanu lopettaa siis jo silloin kun loukkaantuivat, ei siis tietenkään enää kun kuntoutus on alkanut ja toipumisennuste hyvä.
mutta koiran omiistajan mielenliikkeitä en ymmärrä alkuunkaan, mä en antaisi koskaan, kenellekään anteeksi tuollaista tekoa.

korjaan, olis joutanu lopettaa siis jo silloin kun loukkaantuivat, ei siis tietenkään enää kun kuntoutus on alkanut ja toipumisennuste hyvä.
mutta koiran omiistajan mielenliikkeitä en ymmärrä alkuunkaan, mä en antaisi koskaan, kenellekään anteeksi tuollaista tekoa.

no kuvittelis helposti, että siellä on taustalla jo aiemminkin tehty vaikka mitä ,mitä kukaan "terve" ei antais anteeksi. nyt vaan kun tehtiin näin erikoista että heitettiin koirat alas partsilta,se nousee otsikoihin. naisen hakkaaminen kun on kuitenkin aika arkipäivästä .

Mun mielestä pitäs enemmän ihmetellä sitä että kaks turree saa alta aikayksikön kerättyä 15 000 euroa mutta pannaanpa lehteen ilmoitus että alkoholiperheen lapsi tarvis vaatteita niin ei tulis mitään....

Mun mielestä pitäs enemmän ihmetellä sitä että kaks turree saa alta aikayksikön kerättyä 15 000 euroa mutta pannaanpa lehteen ilmoitus että alkoholiperheen lapsi tarvis vaatteita niin ei tulis mitään....

no jaa.
eiköhän tuollainen ilmoitus keräisi auttajia. mutta se ei vaan palvelisi lapsen parasta. kuvittele nyt, "matti virtanen tarvitsee vaatetta,auttakaa ... "

Eikö mikään laki sano, että koirat pitäs ottaa pois tommosilta tyypeiltä, suostuvat niitä myymään tai ei. On aivan idioottimaista antaa niitä koiria takasin hulluille rääkkääjille. Ja sanelee se laki pienempiäkin rikkeitä, eikö eläinsuojelulaki olekaan eläinten puolella?? :o

Koirien omistaja oli facebookissa kirjoittanut, ettei "todellakaan ole palannut yhteen eikä aio olla tyypin kanssa tekemisissä muuta kuin oikeudenkäynnissä". Mikähän se esyn lähde yhteenpalaamiselle on ja mikähän lienee lopulta koko totuus... Aika karua, jos joku oikeasti tuollaisen jälkeen palaisi vielä yhteen. =/

Siis aivan järjetön nainenkin. Kuinkahan kauan menee, kun tollainen hullu keksii vipata parvekkeelta sen naisen.
Niin ja minäkin olen sitä mieltä, että on se kummallista että jos halutaan kerätä rahaa rääkätyille eläimille, niin heti joku on puuttumassa tähän sillä verukkeella, että onhan sitä autettavia ihmisiäkin.
Niinhän onkin. Mikään ei estä näitä huutelijoita hankkimasta keräyslupia ja keräämästä rahaa, eikä myöskään lahjoittamasta rahaa, kukin itse tärkeimmäksi katsomaansa kohteseen. Siitä vaan.

Tää juttu perustuu nyt yhden hysteerikon kuvitelmiin. Ja sen perusteella Turun eläinsuojeluyhdistys on tehnyt päätöksensä. Surullista olisi jos nainen nyt menettäisi koirat. Hän on itsekin ollut uhri ja yrittää nyt jatkaa elämäänsä toisella paikkakunnalla jossa hänellä on suuri tukijoukko oman ja koirien tueksi.

"Koiria ollaan tällä hetkellä viemässä Keski-Suomeen pieneen kuntaan, josta lähimpään vesiterapiapaikkaan on viiden tunnin matka."

Tämäkin on väärin. Tältä paikkakunnalta ei Viikkiinkään kestäisi näin montaa tuntia ja lisäksi viereiseltä kunnalta löytyy koirille kuntouttaja jota yksi Viikin lääkäreistä on suositellut koirien omistajalle.

MInä olin alun alkaenkin sitä mieltä, että lopetuspiikki tai poliisin aseesta lopetuslaukaukset olisivat olleet koirille, varsinkin sille pahemmin loukkantuneelle kaikista armollisin teko mitä ihminen olisi niiden koirien puolesta voinut tehdä.

Minusta on julmaa tuollainen, että eläin kasataan rautalangoista kokoon ja väkisin kiduttaen yritetään pitää hengissä, kun toinen on selkeästi ollut jo valmis poistumaan tästä maailmasta. :(

Älä nyt viitsi. Mitenj se nyt on niin kauheeta jos ihmiset haluaa auttaa eläimiä? Lapsia ja väkivallan uhreja autetaan, mutta koska niitä laiminlyöntejä on niin paljon, ei se aina tunnu niin kovin.

ja kuka nyt keräisi rahaa alkoholistiperheen lapsille? Eihän se auta mitään.

Oon niin surullinen tästä tapauksesta. Itsekin lahjoitin rahaa eläinsuojeluyhdistykselle tämän asian tiimoilta. Mun rahat voi toki käyttää muidenkin eläinten hoitoon.
Omistaja ja hänen tuttavansa vakuuttelevat facebookissa, ettei hakattu nainen ole palannut miehen luo. Mä niin toivon, että se on totta. Mutta facebookissa kirjoittelee myös koirien kasvattaja ja Turun eläinsuojeluvalvoja, jotka sanovat toista. Nainen on kuulemma myöntänyt yhteenpaluun niin heille kuin poliisillekin. Miehellähän on muuten lähestymiskielto.
Miksi ihmeessä kasvattaja ja eläinsuojeluvalvoja valehtelisivat? Keksin kyllä montakin syytä, miksi hakattu nainen valehtelisi.

Toivon ettei ole totta että palaa sen sekopään kanssa yhteen. Ansaitsisivat kummatkin eläintenpitokiellon sitten. Sellainen pitäis olla käytössä Suomessa ja sitä pitäis voida valvoa. :/

Jos joku olis mun koiralle tehnyt noin, mä oisin viskannu sen tyypin perässä. Enkä todellakaan miettis yhteenpaluuta. Ei helvetti, mitäköhän muuta tuollainen ihminen voi tehdä joka tekee jotain noin sairasta.

Kosto poliisipiiritykselle: Mies heitti kaksi koiraa alas parvekkeelta

27.10.2010 07:04, päivitetty 27.10. 09:00

Mies heitti kaksi koiraa alas kolmannen kerroksen parvekkeelta Helsingissä keskiviikkoaamuna.

Eläimet olivat irlanninsettereitä.

Miehen mukaan julma teko oli kosto siitä, että poliisipartio tuli pihalle aikomuksena rauhoittaa perheriitaa.

Koiran heittäjä huusi poliiseille lisäksi, että asunnossa on rynnäkkökivääri.

Viimeisin ilmoitus johti siihen, että kerrostalon ympärille tuli lisää poliisiautoja.

Mies roikotti koiria parvekkeella ensin jaloista pää alaspäin. Tämän jälkeen hän paiskasi eläimet alas.

Poliisi pääsi tunkeutumaan asuntoon sisään, ja koiran heittäjä otettiin kiinni ja pantiin putkaan.

Asetta ei asunnosta löytynyt.

Koirat on lopetettava

Erikoinen tapahtumasarja alkoi aamuyöllä kello kello 04.14 Helsingin Roihuvuoressa.

Alunperin kotihälytyksen syy oli miehen ja naisen riita. Alkoholilla ei ollut mainittavaa osuutta tapahtumasarjaan.

Poliisin ilmoituksen mukaan koirat loukkaantuivat niin pahoin, että ne joudutaan lopettamaan.

Eläinrääkkäystä ja poliisin väkivaltaista vastustamista aletaan tutkia myöhemmin keskiviikkona.

IS

Mitenköhän koirat reagoi tuohin mieheen kun seuraavan kerran sen näkevät?

juuri tämän tyyppisten käänteiden takia en lahjoita rahaa yhtään mihinkään.

No öh ei ne rahat varmaan hukkaan mene vaikka se tyyppi palais sen miehen luo. Silloin varmaankin joko koirat ostetaan/otetaan naiselta pois ja hoidetaan kuntoon tai käytetään toisten eläinten hoitamiseen.

Ja jos ei halua lahjoittaa, voi tehdä vapaaehtoistyötä. Jos vaikka eläimet kiinnostavat, niin menee löytöeläintaloon niitä hoitamaan.

juuri tämän tyyppisten käänteiden takia en lahjoita rahaa yhtään mihinkään.

Eihän nämä rahat joka tapauksessa ole menossa hukkaan vaan käyetään tärkeään työhön eläinsuojelussa. Joko rahoilla kuntoutetaan näitä loukkaantuneita koiria tai jos omistaja palaa todellakin yhteen pahoinpitelijän kanssa eikä koiria saada heiltä pois, menevät rahat muuhun eläinsuojelutyöhön muiden eläinten hyväksi.

On helppoa olla kyyninen ja sen varjolla olla koskaan auttamatta ketään.

Parvekkeella roikotettu Muffe-koira sai uuden kodin

Julkaistu 10.11.2010 16:00 (päivitetty 23:38)

Parvekkeella kuristuskettingissä roikotetun amerikanbulldoggi Muffen jutussa on tapahtunut uusi käänne.

Turun poliisi on myynyt toukokuusta asti takavarikossa olleen koiran paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle. Eläinsuojeluyhdistys etsi koiralle uuden kodin toissapäivänä. Koiran sijoituspaikkaa ei kerrota julkisuuteen.

Poliisi perustele päätöstään sillä, että koiran hoitokustannukset tulivat valtiolle liian kalliiksi. Poliisin mukaan päätös tehtiin pakkokeinolain mukaisesti. Koiran omistajalle on kerrottu myynnistä.

Tarkastuskäynnin omistajan luokse tehnyt eläinsuojeluvalvoja Heidi Leyser-Kopra kertoo, että koiran iho oli repaleinen ja tulehtunut kaulan ympäriltä useiden senttien leveydeltä. Kettinki oli syöpynyt kiinni koiran kaulaan.

- Olen tehnyt 15 vuotta tätä työtä ja tämä on ehdottomasti julmin eläinrääkkäys, mitä olen koskaan nähnyt. Että koiraa kohtaan on osoitettu näin silmitöntä väkivaltaa.

Syyttäjä valittaa hoviin

Käräjäoikeuden tuomio ei ole saanut lainvoimaa. Syyttäjä ilmaisi oikeudenkäynnin jälkeen tyytymättömyytensä tuomiosta, jolloin takavarikkoa jatkettiin.

Syyttäjä Jouko Lehtinen kertoo myös todennäköisesti valittavansa tuomiosta hovioikeuteen. Muffelle uusi koti jää pysyväksi huolimatta siitä, millaisen päätöksen hovioikeus asiassa aikanaan tekee.

- Muffe voi olosuhteisiin nähden oikein hyvin. Fyysinen kunto on hyvä. Psyykkinen tila ei ole juurikaan muuttunut toukokuusta. Koira on äärimmäisen aggressiivinen ja traumatisoitunut, Leyser-Kopra kertoo MTV3:n uutisille.

19.11.2010 10:39

Parvekkeelta heitettyjen irlanninsettereiden turvallisuustilanne on niin epäselvä, että koirien hyväksi kerätyt rahat on jäädytetty.

- Jouduimme jäädyttämään rahat, sillä meidän tietojen mukaan omistajan ja pahoinpitelijän välit ovat lähentyneet. Näin emme voi olla varmoja koirien turvallisuudesta, kertoo Turun eläinsuojeluvalvoja Heidi Leyser-Kopra.

- Tietomme eivät perustu huhupuheisiin, hän korostaa.

Pahoinpidelty omistaja on siirtänyt koirien omistuksen sukulaiselleen. Nuorempi koira Lola on uuden omistajan luona ja huonommassa kunnossa oleva Tessa toipuu yhä kasvattajan luona.

Yhdistys on niin huolissaan, että se on tarjoutunut ostamaan koirat, jotta tulevaisuus olisi turvattu. Pahoinpidelty entinen omistaja ja uusi omistaja ovat kuitenkin haluttomia myymään koiria yhdistykselle.

- Tämä on nyt hieman epäselvä tilanne. Me nyt voimme vain odottaa ja katsoa mitä tapahtuu, Leyser-Kopra sanoo huolestuneena.

Kerättyjen rahojen tilanne ei ole vielä varma.

- Emme nyt vielä osaa sanoa miten käy. Jotkut keräykseen osallistuneet ovat kyllä sanoneet, että lahjoituksen voi käyttää muidenkin eläinten hyväksi, mutta sitä emme vielä harkitse. Rahat on kerätty Lolan ja Tessan hyväksi ja siihen ne on myös tarkoitus käyttää, eläinsuojeluvalvoja sanoo.

Yhteistyössä