Parveketupakointi - saako vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ll

Vieras
Eli tämä on tavallaan hölmö kysymys, kun meidän taloyhtiössä tupakointia ei ole kielletty. Mutta kun olen halunnut välttää naapureille tulevia haittoja tupakoinnistani, esim. jos huomaan, että vierusnaapurilla on ikkuna auki, en mene tupakalle (hän tuulettaa, ja menen tupakalle vasta kun ikkuna on kiinni). Yläpuolelle muutti juuri perhe, ja he ovat usein parvekkeella. Aina kun kuulen puhetta, en mene tupakalle. Mutta nyt tuntuu, että ne on siellä ihan koko ajan! Ja välillä kuuluu jupisevaa puhetta tupakoinnista ja paukutellaan parvekelaseja ym. mielenosoituksellisesti. Poltan n. 5 tupakkaa päivässä, eli en juokse tupakilla vähän väliä. Pitääkö teidän mielestä naapurin kestää tämä, vai pitäisikö mun "luopua" parveketupakoinnista?

No eihän se parveketupakointi mukavaa ole,mutta aika vähän minusta kyllä poltat ja kuitenkin otat naapuritkin huomioon...Meillä ei yks kesä voinut pitää edes parvekkeen ovea auki kun pariskunta vuorotellen kiskoi,nyt ovat siirtyneet tuonne toiselle puolelle onneks..

Musta on hienoa että sä ajattelet naapureitasi! :flower: Mutta jos tupakointia ei ole kielletty erikseen, sitä saa tehdä otti se sitten kuinka paljon päähän muita ihmisiä. Mutta voit tietty mennä ulos, niin kuin mun isä tekee vaikka heidän parvekkeellaan saisikin tupakoida.

Ennakkotapaus käsitelty oikeudessa, siellä päätetty että jokainen saa tupakoida omalla parvekkeellaan. Tätä ei taloyhtiön säännötkään estä.
Jos valitsee kerrostaloasumisen, hyväksyy samalla sen, että naapurista voi kuulua ääniä, tulla hajuja jne...
Nim. Aiheesta tullut "keskusteltua" yläkertalaisen kanssa, joka ei tykännyt kun poltan.

nostan sinulle hattua että ajattelet naapureitasi!!! *nostaa siis hattua* :D mutta toi on kax piippunen juttu...jos sitä ei kerta ole kielletty niin kyllä sinä saat tupakkis vetää.naapurisi on tienny että muuttavat "savulliseen"taloon ja se heidän on kestettävä. :/

Yhteistyössä