Parveketupakointi: Onko lasten terveellinen hengitysilma tärkeä aihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut/vouhottava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se että ihmiset polttaa parvekkeella on edelleen pienempi paha kuin se että ihmiset polttaa sisällä (savu on rappukäytävässä, ilmastoinnin kautta naapureissa ja lisäksi kohonnut tulipalo riski) ja ihmisiä ei voida kieltää polttamasta sisällä jos asuu omistamassaan asunnossa tai jos vuokran antajaa ei tupakointi haittaa

No teillä se ulkona nukkuminen nyt ei sitten ole mahdollista. Jaksat vielä muutaman kuukauden tai lähdet puistoon. Vauva-aika on vähän tuollaista, että sitä omaa aikaa ei aina jää.

Kaikkien kanssa tämä ei onnistu, mutta jos naapurini tulisi pyytämään, että olen esim klo. 15-17 polttamatta parvekkeella, kun lapsi nukkuu siellä, niin se onnistuisi kyllä. Eli voisiko tupakoivan naapurin kanssa jutella?

• Tykkää
Reactions: ..... ja Lex
Me muutettiin tuon takia omakotitaloon. Oli edellisessä asunnossa monta parevetupakoijaa naapurina ja tuntui, että itse ei voinut koskaan olla parvekkeella, kun aina joku oli tupakalla.

Kiitos vastauksista. Me ollaan juteltu oikein hyvässä hengessä naapureiden kanssa ja ollaan tehty sellainen merkkisysteemi, että naapurit näkee, kun lapsi on päiväunilla. Mutta olen viimeaikoina huomannut, että he viis veisaavat merkistä vaikka ovat puheen tasolla sanoneet ymmärtävänsä asian. Tää on varmaan asia, joka vaan pitää niellä ja toivoa, että ois joskus varaa omakotitaloon.

[QUOTE="Vieras";26100130]Kaikkien kanssa tämä ei onnistu, mutta jos naapurini tulisi pyytämään, että olen esim klo. 15-17 polttamatta parvekkeella, kun lapsi nukkuu siellä, niin se onnistuisi kyllä. Eli voisiko tupakoivan naapurin kanssa jutella?[/QUOTE]

Ei katsos kun kaikki pitää kirjata lakiin ilman joustomahdollisuuksia. Herranen aika jos joutuisi naapurin kanssa keskustelemaan sivistyneesti.

Se että ihmiset polttaa parvekkeella on edelleen pienempi paha kuin se että ihmiset polttaa sisällä (savu on rappukäytävässä, ilmastoinnin kautta naapureissa ja lisäksi kohonnut tulipalo riski) ja ihmisiä ei voida kieltää polttamasta sisällä jos asuu omistamassaan asunnossa tai jos vuokran antajaa ei tupakointi haittaa

Näin nimenomaan!!!!

Se että haistaa tupakan jostain naapuriparvekkeelta e tarkoita sitä, että hengitysilma olisi jotenkin saastunutta. Haju tulee paljon kauemmaksi kuin ne varsinaiset myrkyt, jotka ovat raskasmetalleja.

Makuhuonetta ei voi tuulettaa eikä parvikeovea voi avata kun naapuri on jatkuvasti tupakalla ja silloin kun ei ole niin tuhkakupista leviää p... haju. Kaikki tämä olisi vielä jotenkin siedettävä, mutta kun neljavuotisella pojallamme umpi suljetussa asunnossa alkaa tulla hengitysvaikeuksia. http://www.adressit.com/parveketupakointi_kiellettava_lailla

vanha topicci mutta mieltä olette jos lapsen vanhempi ja hänen uusi puoliso tupakoivat lasitetulla parvekkeella?
Onko lapsella oikeus sanoa etteivät voi tupakoida parvekkeella hajun ja mahdollisen nikotiinialtistuksen vuoksi?

Yhteistyössä