partylite

• Viestiketjun aloittaja kynttilähullu
  • Ensimmäinen viesti
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 12:01 piikuli kirjoitti:
Muistakaa hyvät ihmiset että partyliten kynttilöillä ja somisteilla on 1/2 v takuu! Elinjos kynttilät eivät pala kunnolla niin saat vaihtaa ne 1/2 v sisällä uusiin kunnollisiin! Samoin jos somiste menee rikki vaikka on oikein käytetty partyliten kynttilöitä niin saat uuden takuusta!!
Kynttilät eivät nokea! Niinkun valitettavasti tekee steariini kynttilät!!
Tuohan on ihan normaalia asiakaspalvelua, paitsi tuo 1/2 vuotta on melko lyhyt aika.

Olin ostanut suomalaisen kynttilävalmistajn kynttilöitä, joista yksi oli viallinen. Sain korvaukseksi useita eri kynttilöitä oman valintani mukaan =)

No onhan ne kauniita ja ylihintaisia. Ei siitä mihinkään pääse.

Mutta. Mulla nyt tökkii vähä tää myyntikäytäntö!

Eli me emännät annetaan konsulenteille ensinnäkin paikka, missä ne voi työskennellä(eli ei mene siitä vuokra yms. kuluja)

Toiseksikin: me hommataan niille asiakkaat...
ja kestitään ne.

Kolmanneksikin: me vielä otetaan ne tuotteet kotiin(tulevat kyllä postista kotiovelle saakka) JA pussitetaan ne.

neljänneksi: Me jaellaan ne tuotteet eteenpäin!!!

Mitä jää konsulentin tehtäväksi? Roudata kamat esittelypaikkaan ja takas. Ja tehdä tilaus...

Kuka saa isoimman palkan? Miettikääpä sitä...
\|O :p :/ :\| :eek: :( ;) <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 22:20 Villionniina kirjoitti:

Eli me emännät annetaan konsulenteille ensinnäkin paikka, missä ne voi työskennellä(eli ei mene siitä vuokra yms. kuluja)

ja kestitään ne.

Kolmanneksikin: me vielä otetaan ne tuotteet kotiin(tulevat kyllä postista kotiovelle saakka) JA pussitetaan ne.

Mitä jää konsulentin tehtäväksi? Roudata kamat esittelypaikkaan ja takas. Ja tehdä tilaus...

\|O :p :/ :\| :eek: :( ;)
asiaa puhut...
eikä emäntä saa välttämättä mitään ilmaiseksi vaan ostaa alennettuun hintaan tietystä valikoimasta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 18:17 rentunruusu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 22:20 Villionniina kirjoitti:

ja kestitään ne.

\|O :p :/ :\| :eek: :( ;)
asiaa puhut...
eikä emäntä saa välttämättä mitään ilmaiseksi vaan ostaa alennettuun hintaan tietystä valikoimasta
Emäntähän saa aina 15% illan myynnistä, oli myynti mitä tahansa!
ja sit jos myynti on 220? ja ne 1 kutsuvaraukset 30pv sisään niin emäntä saa sen 20%. ja näillä emännän eduillahan emäntä nimenomaan ILMAISEKSI niitä normaalihintaisia tuotteita.

saku
täällä toinen patyliten tuotteista pitävä. en ymmärrä miksi sinä joka valitit et kämppä kärys, ostit voimakkaan tuoksuisia? niitähän saa niistä pikkupurkeista haistella, ni tietää mille tuoksuu! :) itse ostan silloin tällöin kun otan kutsut itselleni. ja somisteita olen saanut sillä illan tuotolla, joko kokonaan ilmaiseksi tai muutaman euron lisää maksamalla. ja ne on turvallisia, verrattuna tav. tuikkuihin ja muihinki kynttilöihin!! ei lapsillekaan tuu palovammoja jos sattuu kaatumaan ja tekstiileistäki lähtee ihan hyvin pois... :flower:

saku
ja vielä tohon "vaivaan" kutsuista yms tossa edellä; muissakin kutsuissa, esim mauste, tupperi, ymv, emännän pitää jakkaa ja pussittaa ja ilmotella et tuotteet on tullu!! ja musta ainaski on kiva ku saa vieraita, eikä tarjoilu ainakaa meillä päin oo mitään 5 tai 7 sorttia, pullaa tai piirakkaa + kahvia ja teetä, siinä se!!! :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 12:20 saku kirjoitti:
ja vielä tohon "vaivaan" kutsuista yms tossa edellä; muissakin kutsuissa, esim mauste, tupperi, ymv, emännän pitää jakkaa ja pussittaa ja ilmotella et tuotteet on tullu!! ja musta ainaski on kiva ku saa vieraita, eikä tarjoilu ainakaa meillä päin oo mitään 5 tai 7 sorttia, pullaa tai piirakkaa + kahvia ja teetä, siinä se!!! :eek:
Nimenomaan!! Tarjotavana kelpaa ihan hyvin kahvit tai tee ja pulla... ei todellakaan montaa eri sorttia!!
Ja onhan se kiva kun saa välillä ihmisiä/tuttuja kotiin ;)
Ja pyytää vaan semmosia ihmisiä joista pitää!! =)

Tuosta emännän vaivasta ja "palkkiosta" vs. konsuletin vastaavaan....
Minusta näin äkkiseltään vaikuttaa, että emännän näkemä vaiva ja panos kynttilöiden myymiseksi on suurempi kuin konsulentin, jos hän järjestää tilaisuuden, kutsuu sinne ihmiset, valmistaa/ostaa tarjottavat, ottaa tilatut tuotteet vastaan, toimittaa ne perille.... Ja konsulentin hommaksi jää pistää kynttilät esille ja kertoa niistä. Niin tällä perusteella kyllä emnnän palkkion pitäisi olla suurempi kuin saada ostaa tuotteita vähän halvemmalla kuin muut paikalla olijat. Ilmaiseksi pitäisi jotain ainakin saada sen 15% tuoton lisäksi. Ymmärsinhän siis oikein, että emäntä saa 15 % illan tuotosta, esim. 100 euron tilauksesta reilu 10e? ja onhan palkkio rahana, eikä sitä tarvitse käyttää itse kynttilöiden ostoon?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 14:55 vieras kirjoitti:
Minusta näin äkkiseltään vaikuttaa, että emännän näkemä vaiva ja panos kynttilöiden myymiseksi on suurempi kuin konsulentin, jos hän järjestää tilaisuuden, kutsuu sinne ihmiset, valmistaa/ostaa tarjottavat, ottaa tilatut tuotteet vastaan, toimittaa ne perille.... Ja konsulentin hommaksi jää pistää kynttilät esille ja kertoa niistä. Niin tällä perusteella kyllä emnnän palkkion pitäisi olla suurempi kuin saada ostaa tuotteita vähän halvemmalla kuin muut paikalla olijat. Ilmaiseksi pitäisi jotain ainakin saada sen 15% tuoton lisäksi. Ymmärsinhän siis oikein, että emäntä saa 15 % illan tuotosta, esim. 100 euron tilauksesta reilu 10e? ja onhan palkkio rahana, eikä sitä tarvitse käyttää itse kynttilöiden ostoon?
Niinpä. Ja palkkiota EI saa tietenkään rahana, vaan sillä pitää tilata tuotteita.

Tulipeikko harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 22:39 Villionniina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 14:55 vieras kirjoitti:
Niinpä. Ja palkkiota EI saa tietenkään rahana, vaan sillä pitää tilata tuotteita.
Siis häh? :eek: Eikö oikeasti saa rahana? Eihän se mikään palkkio silloin ole.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 03:23 Villionniina kirjoitti:
hih...sehän täs niin "hauskaa" onkin. Loppujenlopuksi se emännän palkkiokin koituu esittelijän voitoksi... saa enempi myyntiä. :p
korjaan!!
noi emäänän ostot ei lisää konsultin palkkiota! Sitä ei lasketa siihen myyntiin enää!!! ja tämä on tieto ;)
no, enpä tiedä mitään kotimyynti yritystä missä emäntä saa rahaa kun pitää kutsut! Kertokaa mulle jos joku tietää!! :wave:
Aina saa tavarana sen emännän edun.. ei ole palkkio nimellä edes!!
=) :flower:

Tulipeikko harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 09:13 piikuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 03:23 Villionniina kirjoitti:
hih...sehän täs niin "hauskaa" onkin. Loppujenlopuksi se emännän palkkiokin koituu esittelijän voitoksi... saa enempi myyntiä. :p
korjaan!!
noi emäänän ostot ei lisää konsultin palkkiota! Sitä ei lasketa siihen myyntiin enää!!! ja tämä on tieto ;)
no, enpä tiedä mitään kotimyynti yritystä missä emäntä saa rahaa kun pitää kutsut! Kertokaa mulle jos joku tietää!! :wave:
Aina saa tavarana sen emännän edun.. ei ole palkkio nimellä edes!!
=) :flower:
Niin no alkuperäinen pointti tais kuitenkin olla, että konsultti kerää tienestit ja emäntä tekee hommat (näin kärjistetysti).

\
Tuppereissa ei emäntä pussita mitään, vaan konsulentti! Emäntä vaan ilmottaa milloin tuotteet on häneltä noudettavissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 16:22 minna kirjoitti:
\
Tuppereissa ei emäntä pussita mitään, vaan konsulentti! Emäntä vaan ilmottaa milloin tuotteet on häneltä noudettavissa.
No piti just sanomani samaa, olen aikoinani ollut esittelemässä Tuppereita. Mä myös kyllä ilmoitin jo kutsuilla, koska saa noutaa tavarat emännän luota eli emännän ei tarvinnut tehdä edes sitä. Ja se oli ihan yleinen ohje eikä mikään mun oma juttu.

Satunnainen matkaaja
Joku mainitsi, että 6 kuukauden takuu on lyhyt - siis verrattuna mihin? Kyllähän esim. elektroniikalla on vuoden-kahden takuu, mutta kerro, mistä kaupasta voit ostaa kynttilän ja jo hieman poltettuna palauttaa sen muutaman kuukauden kuluttua kauppaan? Kyllä se yleensä on kaksi viikkoa ja silloinkin pitää olla käyttämätön tavara, mitä palautetaan.

Emännän vaivasta sen verran, että ei tosiaankaan tarvitse olla isot tarjoilut, pullaa ja kahvia/mehua riittää hyvin. Mulle on esittelijä oikein ohjeistanut aina, ettei saakaan laittaa liian hienoa. Tupperit erikseen, missä pitää esitellä että tämäkin kakku on sillä-ja-sillä vuoalla tehty ;) Emännän ei tarvitse myöskään huolehtia maksujen keräämisestä ja saa hyvät lahjat - ei mitään etukäteen määriteltyä, vaan ihan itse saa valita kuvastosta mieleisensä =) En ole kokenut kutsujen järjestämistä ja tavaroiden purkamista liian suurena vaivana emännänlahjoihin nähden. Kyllähän se esittelijä hankkii mallituotteet itselleen ja uhraa aikaansa (yleensä vielä viikonloppuisin), joten on varmaan palkkansa ansainnut. Jos se palkkio tuntuu niin suurelta, niin ainahan jokainen voi kokeilla itse ;)

Yhteistyössä