Partylite-kutsujen anatomia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä aiemminkin julkaisemani käytösohjeet Partylite-kutsuille:

Menet sisään, riisut (vain ulkovaatteet) ja marssit olohuoneeseen yhtä raikkaana, tuoksuvana ja ihanana, kuin Partyliten tuikkiva. Huikkaat kaikille, että: moi olen Marjo ja rrrakastan kynttilöitä ja somisteita.

Sitten kehut piirakkaa (sitä emännän leipomaa, et omaasi) ja maistelet kiltisti myös tiikerikakkua, koska huomaat, että se ei muille möhömahoille kelvannut. Kehut kuohkeuden ja rakenteen, koska ne on olennainen osa kuivakakun ominaisuuksia.

Istut mukavasti ja kuuntelet kiltisti, kun konsulentti kertoo myytävistä tuoteista ja niiden upeasta syntymästä. Nyt pitää huokailla ja hieroa käsiä reisiin, olla täysin valmiina tuoksuttelemaan, hypistelemään, ihastumaan ja ennen kaikkea tilaamaan.

Sitten vaan vetaset tilauslomakkeen esiin, tilaat kuorman turhakkeita miettien, mitä helvettiä minä sanon Jaakolle näistä. Valehtele hintaa alaspäin ainakin 70%. Silti Jaakko kysyy: siis anteeks mitä? Kynttilöitä?

Loppuilta kuluu konsulenttia vältellessä ja kun hän lopulta huomaa sinut, selittelet, että teillä on juuri muutto ja pariin kuukauteen ei sovi kutsut jne... Ei auta, teillä on kekkerit ensi keskiviikkona klo 19.00. Ketä meinaat kutsua? Kuka suostuu tulemaan?

Noin. Kuta kuinki noin.

Ehei vaan menet kutsuille moikkaamaan kavereita ilman ostopakkoa ... riisut vaatteet (ulkovatteet) ja istahdat sohvalle saadaksesi uusimman kuvaston, arvontakupongin ja tilauslomakkeen. Kirjoitat nimen arvontakuponkiin ja jäät kuuntelemaan konsulentin sepustuksia ja tuoksuttelet kynttilöitä. Sen jälkeen annat arvontakupongin konsulentille ja mietit raaskitko tilata yhtään mitään ja päädyt tilaamaan 12 kpl tuikkivia jotka tuoksuu hyvälle ja maksaa sen 10 euroa ja sentit päälle. Sen jälkeen menet notkuvaan kahvipöytään jonka notkuminen ei johdu huonoista kahvipöydän jaloista vaan ihanista herkuista ja nautit kahvia kera herkkujen ja rupattelet ystävien kanssa. Sitten onkin jo aika lähteä kotiin hyvin mielin :D

• Tykkää
Reactions: narikka83
[QUOTE="näin meillä";25443404]Ehei vaan menet kutsuille moikkaamaan kavereita ilman ostopakkoa ... riisut vaatteet (ulkovatteet) ja istahdat sohvalle saadaksesi uusimman kuvaston, arvontakupongin ja tilauslomakkeen. Kirjoitat nimen arvontakuponkiin ja jäät kuuntelemaan konsulentin sepustuksia ja tuoksuttelet kynttilöitä. Sen jälkeen annat arvontakupongin konsulentille ja mietit raaskitko tilata yhtään mitään ja päädyt tilaamaan 12 kpl tuikkivia jotka tuoksuu hyvälle ja maksaa sen 10 euroa ja sentit päälle. Sen jälkeen menet notkuvaan kahvipöytään jonka notkuminen ei johdu huonoista kahvipöydän jaloista vaan ihanista herkuista ja nautit kahvia kera herkkujen ja rupattelet ystävien kanssa. Sitten onkin jo aika lähteä kotiin hyvin mielin :D[/QUOTE]

Juuri näin. Paitsi et mä tilasin kun tuli palkkaan lisäys vuoden alusta, niin ihan sen kunniaks. :)

[QUOTE="vieras";25443473]miksi pitäisi tilata ylivarojensa joitain kynttiläjuttuja , ilmankin voi olla.[/QUOTE]

No mulla ainakin on se ongelma että mulla ei koskaan ole varaa ostella mitään ylihinnoiteltua kynttiläskeidaa. Mutta kohteliaisuussyistä jotain olisi tilattava, ja kohteliaisuussyistä kutsuille on aina osallistuttava.

Minä en ole ollenkaan kynttilöistä ja partyliten esineistä kiinnostunut, joten pitää siitä kuvastosta yrittää löytää jotain mahdollisimman halpaa ostettavaa kun ei ilkeä jättää tilaamattakaan. :D Kohteliaisuudesta kutsuille menen ja alkaa olla monta tuikkurasiaa jo jemmassa.

[QUOTE="vieras";25443639]No mulla ainakin on se ongelma että mulla ei koskaan ole varaa ostella mitään ylihinnoiteltua kynttiläskeidaa. Mutta kohteliaisuussyistä jotain olisi tilattava, ja kohteliaisuussyistä kutsuille on aina osallistuttava.[/QUOTE]

mun mielestä kohteliaisuussyyt ei edellytä tilaamista, jos sanoo että mikään tuote ei oikein natsaa niin ei kai se nyt väkisten ole tilattava

jos muu ei auta niin anna myyjälle halvimman tuotteen myyntikate puhtaana käteen, ane kirstuun kilahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa

[QUOTE="vieras";25443639]No mulla ainakin on se ongelma että mulla ei koskaan ole varaa ostella mitään ylihinnoiteltua kynttiläskeidaa. Mutta kohteliaisuussyistä jotain olisi tilattava, ja kohteliaisuussyistä kutsuille on aina osallistuttava.[/QUOTE]

Minusta kohteliaampaa emäntääkin kohtaan on olla tilaamatta yli varojen ja tuotetta joka ei miellytä. Hän voi seuraavallakin kerran luottaa siihen että vieraat osaavat käyttäytyä itsenäisesti, he osaavat kieltäytyä kutsusta kohteliaasti jos se ei miellytä tai he osaavat olla tilaamatta ja ehkä jälkeenpäin mutisematta että kutsuilta on aina pakko ostaa jotakin. Emäntä tietäää että voi kutsua vieraan eikä loukaa ketään sen takia että jättää kutsumatta kun ei voi olla ihan varma miten mahdollinen vieras suhtautuu.

ja muutamaa päivää ennen kutsuja se konsulenttin soittaa, että olethan nyt kutsunut niin ja niin paljon väkeä, ja että oletko saanut ennakkotilauksia ja miten paljon jne. ja jos sanot, että joo olen minä viisi kutsunut ja ennakkotilauksia ei ole. niin konsulentti puhisee, että no voisitko nyt kuitenkin yrittää edes kutsua 10 lisää ja ennakkotilauksetkin olis kyllä ihan kivat. ja sanopa kerran yks konsulentti, että hällä on tässä nimilista, joille soitat ja kutsut, koska nää on niitä, jotka aina tilaa. että sinne kutsuille on muita turha kutsua kuin nämä. no silloin peruin koko kutsut. sanoin, että tuolla periaatteella en pidä kutsuja sitten ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: narikka83 ja Wolt
Minusta kohteliaampaa emäntääkin kohtaan on olla tilaamatta yli varojen ja tuotetta joka ei miellytä. Hän voi seuraavallakin kerran luottaa siihen että vieraat osaavat käyttäytyä itsenäisesti, he osaavat kieltäytyä kutsusta kohteliaasti jos se ei miellytä tai he osaavat olla tilaamatta ja ehkä jälkeenpäin mutisematta että kutsuilta on aina pakko ostaa jotakin. Emäntä tietäää että voi kutsua vieraan eikä loukaa ketään sen takia että jättää kutsumatta kun ei voi olla ihan varma miten mahdollinen vieras suhtautuu.

Olen jättänyt osallistumatta muutamille kutsuille, ja aina olen siitä saanut kuulla. "no voiii harmi, olisin niiiin toivonut että olisit päässy. eikai voi sit mitään jos toinen meno on niin tärkeä". Ja kutsuilla kun kukaan ei halunnut tilata mitään niin kutsujan äiti tokaisi että tilatkaa nyt joku jotain sentään, sitä varten täällä ollaan!

Että niin, tietenkään kaikki ei ole yhtä röyhkeitä ja sano asioita ääneen mutta tälläisiä ajatuksia ihmisillä on paljonkin.

Mua ärsyttää, että niitä kutsuja satelee koko ajan. Jopa puolitutut kutsuvat ystävällisesti Party Lite -kutsuille, vaikka muuten eivät kutsuisi edes kahville. en tajua koko systeemiä. Ihania Havin ja muidenkin kotimaisten valmistajien kynttilöitä saan ihan lähikaupasta ja kohtuuhintaan! Mulla on nykyään aina este eli kutsuille en pääse.

[QUOTE="vieras";25443850]Olen jättänyt osallistumatta muutamille kutsuille, ja aina olen siitä saanut kuulla. "no voiii harmi, olisin niiiin toivonut että olisit päässy. eikai voi sit mitään jos toinen meno on niin tärkeä". Ja kutsuilla kun kukaan ei halunnut tilata mitään niin kutsujan äiti tokaisi että tilatkaa nyt joku jotain sentään, sitä varten täällä ollaan!

Että niin, tietenkään kaikki ei ole yhtä röyhkeitä ja sano asioita ääneen mutta tälläisiä ajatuksia ihmisillä on paljonkin.[/QUOTE]

Jos joku jälkikäteen mutisee jotakin typerää "ei kai sit mitää jos on tärkeämpää" jätän suosiolla osallistumatta seuraavillekin kutsuille, enkä edes yritä selitellä syytä. Toki meitä on moneksi eikä kaikki emännät saati vieraat ekä aina edes esittelijät osaa käyttäytyä. Vieraiden sanomiset oli se sitten vaikka kutsujan äiti annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos kutsujen ilmapiiri on kovin ahdistava hyvällä omalla tunnolla lähden mahdollisimman nopeasti pois, enkä seuraaville kutsuille osallistu.

Kahvi kutsuja voi aina järjestää ystävilleen itsekin ja tehdä ystäville selväksi sen että ei ole tyyppiä joka osallistuu esittely kutsuille vain osallistumisen ja ostamisen vuoksi.

Olen tässä nyt vuoden-pari seuraillut kaveripiirini toimintaa. Pitävät yhteisiä kemuja, illan istujaisia ja ties mitä huvituksia. Etukäteen niistä ei hiiskuta, mutta voi taivahan vallat sitä hehkutusta jälkikäteen mm. fb:ssa! Montako kertaa olen saanut kutsun niihin? Yhden. YHDEN!! Ja kun miettii montako kertaa olen saanut kutsun kynttilä- tai korukutsuille, niin alkaa olla meidän "kaveruus" aika selvää pässinlihaa.

En osallistu enää niille kutsuillekaan, koska en muutenkaan kaveriksi kelpaa :/

Harmi, ettei ole ystäväpiirissä partylite-fanaatikkoja. Oisin varmaan partylite guest from hell...

En välitä koriste-esineistä, joten en shoppaile tuikkukippoja ja ihkuja kynttilänjalkoja. Poltan kyllä talvella kynttilöitä paljon, mutta ne on aina perusmallin valkoisia kruunukynttilöitä. En voi ymmärtää, miten joku voi myrkyttää kotinsa haisevilla kynttilöillä!!
Olen astmaatikko, joten vetäisin kutsuilla kaksin käsin keuhkoja avaavaa lääkettä :D

[QUOTE="vieras";25445539]
Olen astmaatikko, joten vetäisin kutsuilla kaksin käsin keuhkoja avaavaa lääkettä :D[/QUOTE]

Paitöwei, mulla kutsuja pitänyt esittelijä kysyy aina haluanko TÄYSIN tuoksuttomat kutsut ja jos saa olla tuoksuja niin hänellä on kynttilöistä yksi korkeitaan kaksi tuoksullisia

Alkuperäinen kirjoittaja hylätty;25445502:
Olen tässä nyt vuoden-pari seuraillut kaveripiirini toimintaa. Pitävät yhteisiä kemuja, illan istujaisia ja ties mitä huvituksia. Etukäteen niistä ei hiiskuta, mutta voi taivahan vallat sitä hehkutusta jälkikäteen mm. fb:ssa! Montako kertaa olen saanut kutsun niihin? Yhden. YHDEN!! Ja kun miettii montako kertaa olen saanut kutsun kynttilä- tai korukutsuille, niin alkaa olla meidän "kaveruus" aika selvää pässinlihaa.

En osallistu enää niille kutsuillekaan, koska en muutenkaan kaveriksi kelpaa :/

No eihän nuo mitään kavereita sitten olekaan. Onko teillä erilaiset elämäntilanteet? Usein se huomaamatta vaikuttaa kaverisuhteisiin. Esim. jos kaverit ovat lapsettomia, he saattavat ajatella, ettei se toinen pääse niin hyvin kun on lapsia. Tai jos eivät jutut oikein kohtaa...

mun ysjtävä aina henkujttaa, että sain tämän tuotteen nyt näin halvalla, ei maksanu kuin 40 euroo, kun esitteliä sai myyntiä 700 euron edestä. tosiasia oli silloinkin tämä, että kutsuvieraat oli ostaneet 200 euron edestä ja itse oli ostanut 500 eurolla saadakseen esittelijälle sen 700 euroa myyntiä. halvemmalla olis saanut kun olis sen suoraan ostanut 140 eurolla.

[QUOTE="vieras";25445456]Kutsut on tarpeenluomista ja lähipiirin hyväksikäyttöä.[/QUOTE]niistä kutsuista pääsee äkkiä eroon. kun joku kutsuu tuollaisiin pippaloihin, niin sanoo, että joo tottakai tulen, mutta että mä en sitten osta mitään. ja pitää sitten päätöksensä. ei kauan kutsuja tule

Yyyyh.... itse kokeilin Partylite-konsulenttina oloa, eikä se sopinut mulle yhtään. Mun luonteeseen ei sovi sellainen, että yrittää kaupitella asiakkaalle tuotteita, joihin ei itse täysillä usko. Ei mulle konsulenttina selvinnyt, miten ne kalliit tuikkivat tai somisteet olisivat juurikaan parempia kuin kaupasta halvemmalla saatavat. Olihan siellä hyvän tuoksuisia kynttilöitä ja kauniita somisteita, mutta se hinta oli mun mielestä jotain järkyttävää. Yritä siinä sitten vakuuttaa ihmisille, että ne ovat jotenkin hintansa väärti ja ylivoimaisesti parempia kuin kaupasta saatavat.

Sitten kun olisi pitänyt soitella aktiivisesti ihmisille josko haluaisivat pitää kutsuja ja kutsuillakin löytää uusia mahdollisia emäntiä... musta ei vaan ollut siihen. En halua pakottaa ketään, enkä ollut tarpeeksi tiukka suostuttelija. Niinpä mulla koko homma tyrehtyi alkuunsa, kun en saanut loppusaltaan uusia kutsuja.

Noh, olipa kokemus sekin ja sainpa itselleni sen aloituspakkauksellisen verran Partylite-tuotteita.

Yhteistyössä