Partylite ja Y-tunnus

  • Viestiketjun aloittaja uljas
  • Ensimmäinen viesti
Konsultti
Kyllä pitää olla y-tunnus, ilman sitä et saa edes palkkioitasi tomistolta. Ilmoittavat tulosi myös suoraan verottajalle.
Konsultiksi liitytään jonkun konsultin kautta, soita vaikka Party Liten toimistolle jos et tiedä yhtään konsulttia. neuvovat sieltä kuinka pääset alkuun. Ootko mistäpäin Suomea, mun kautta pääsee myös aloittamaan :)
 
ap
Mulla on jo 2 konsulttia joista pitäis toinen valita. Miten se homma käytännössä toimii? Mitä tarkoittaa että yli 100e tilauksista ei tule toimitusmaksua mut joku hallintomaksu menee tilauksesta? Olikohan tuo hallintomaksu nyt oikea sana...
 
Konsultti
Tämän vuoden alusta tuli käsittelymaksu 1,50e kaikkiin tilauksiin paitsi lahjakorttitilauksiin. Eli, kun tilaat joko asiakastilauksen tai konsultintilauksen (=esittelytavaroita itsellesi) sinulta veloitetaan 1,50e.
Jokaisena kuukautensa kun teet jotain, menee myös kuukausimaksu (se on jotain 7e kieppeillä). siihen sisältyy vakuutus (eli olet vakuutettu kun ajat esittelyihin, jos vaik sattuu kolari tms.) ja Reflection-lehti.
Jos tilaat alle 100e tavaraa, siinä on hirveet pientoimituslisät, jotain 15e. Eli kannattaa tilata vaikka 105e edestä, niin saat postikuluitta. Harvoinhan tilaukset noin pieniksi tosin jää.
Liity sen kosultin kautta, joka sulle on asiaa ehdotellut ja tuonut tutuksi.
Helmikuussa aloittavat konsultit sai 250e edestä lisätavaroita aloituspakkaukseensa, jota ei siis omalla rahalla makseta, vaan esittelyistä kertyvillä tilauksilla.
 
Konsultti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli rahan takia hommaa ei kannata alkaa tekemään mutta harrastuksen vuoksi...
Miten sen Y-tunnuksen saa/mistä sitä haetaan?
Se riippuu siitä kuinka paljon sulla on myyntiä. Kaikesta myynnistähän saat 20% rahana. Kyllä muakin nyppii konsulttina (harrastuksena teen) maksella noita kuluja. Eikö teidän alueella ole mitään VIP-iltoja joissa uudet, mahdolliset konsultit saisivat infoa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Konsultti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli rahan takia hommaa ei kannata alkaa tekemään mutta harrastuksen vuoksi...
Miten sen Y-tunnuksen saa/mistä sitä haetaan?
Se riippuu siitä kuinka paljon sulla on myyntiä. Kaikesta myynnistähän saat 20% rahana. Kyllä muakin nyppii konsulttina (harrastuksena teen) maksella noita kuluja. Eikö teidän alueella ole mitään VIP-iltoja joissa uudet, mahdolliset konsultit saisivat infoa?
Mut eikös tuosta 20% mee vielä veroa? Mä en vaan usko omiin kykyihini myyjänä....
 
vieras
mä neuvoisin alottamaan sen konsultin kautta, jolta uskot saavasi enemmän apua ja tukea. Se ei välttämättä ole se tutumpi/kaveri. Kokemuksesta kerron...

Jos teet harrastuksena, kuten minä, niin silloin ei tarvi maksaa veroa (tulot jää alle sen rajan). Jos teet enempi, niin silloin ilmottaudut myös alv-velvolliseksi ja maksat tarvittaessa alvit.
 
niin ja joka vuosihan teet verolapun jossa ilmoitat tulot ja menot.. kaikki kännykkä, netti laskut ja partyliten hommia varten ostamasi kansiot ym saat pistää veroitukseen jos noi pistää sinne niin ei varmaan mee yli sun tulojen jolloin ei myöskään tarvitse ilmottautuu alv velvolliseksi.

sä pidät kutsuja, saat aina sen 20% palkkaa niistä ei mene veroa vaan pelkästää kerran kuussa veloitetaan se 6.50? toimisto ym maksuja eli jos laitat 3tilausta samassa kuussa niin tuo veloitetaan vain ensimmäisestä tilauksesta mitään muuta sulta ei peritä.

kaikki mitä tilaat tavan kutsujen kautta tai konsultti tilauksena niin saat myös pistää verovähennyksiin sillä ne on sun menoja... kannattaa rueta kokeilee.. ja jos ei homma luista niin voit lopettaa ja saat aloituspakkauksen ym itsellesi eikä niitä tartte palauttaa =)
 

Yhteistyössä