Parturi ja ei toivottu lopputulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyy

Vieras
Kävin eilen vakiparturillani. Tällä kertaa olisin halunnut radikaalin muutoksen ja värjätä tällä hetkellä tumman pääni suhteellisen vaaleaksi. Parturi ei tähän suostunut, vaan teki minulle sitten vähän edellisistä väreistäni poikkeavan tuloksen. Värissä ei sinänsä varmaan mitään vikaa ole, mutta en hakenut tätä enkä ole nyt tyytyväinen uuteen tukkaani.

Mitä minun teidän mielestänne kannattaisi tehdä? Mennä toiseen parturiin ja mahdollisesti siellä saada haluamani lopputulos? Vai tyytyä tähän ja antaa parturini jatkossakin päättää hiustyylistäni?

Olen käynyt useamman vuoden samalla parturilla ja hän on erittäin mukava ihminen. Siksi hänen luonaan käynkin, vaikka matka nykyisin on aikas pitkäkin. Mutta tässä näkee sen, että kun aikasi käyt samalla, ei hänellä ole enää uusia ideoita hiuksiisi. Itse kun olen sellainen, että tykkään vaihtaa hiustyyliä useamman kerran vuodessa aivan erinäköiseksi kuin ennen.

Otappa ja soita sille parturille ja kysy suoraan missä mättää, eikö asiakas ole kuitenkin se joka omat hiuksensa päättää. Ja vaihtaisin kyllä putiikkia ja olen parturi-kampaaja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otappa ja soita sille parturille ja kysy suoraan missä mättää, eikö asiakas ole kuitenkin se joka omat hiuksensa päättää. Ja vaihtaisin kyllä putiikkia ja olen parturi-kampaaja.

En viitsi soittaa.. Hän tuntee minun hiukseni ja tietää ehkä, että toivomani muutos ei ole paras mahdollinen minulle. Olen vain kyllästynyt tähän mikä on, joten haluaisin sen muutoksen kuitenkin. Sen siitä saa kun käyttää vakiparturia. :/

Mulle kävi samankaltainen tapaus viime keväänä. Soitin kampaajalle ja kerroin rehellisesti, että en ole tyytyväinen lopputulokseen. Sain ilmaiseksi korjausleikkauksen (mallissa oli siis vika). En tiedä värjääkö uudelleen ilmaiseksi, mutta varmaan ainakin huomattavalla alennuksella.

Jos oot jo käyny useamman vuoden samalla, niin eikö se muka tiedä, että haluat vaihtaa tyyliä useamman kerran vuodessa??? Vähän ristiriitaista. Jotkut kampaajat ei mielellään vaalenna tummia hiuksia, en kyl tiedä miks. Eikai nykyajan väreissä mitään niin "vahingoittavaa" ole...?

Jos sulla on kauheen tummat hiukset ja niitä on värjätty useita kertoja, se on parturilta ihan oikein että ei niitä suostu vaalentamaan, koska hiukset voi mennä ihan pilalle, varsnkin parturin vaalennusaineilla.
Minunkaan vakiparturi ei suostu värjäämään tummia hiuksia vaaleiksi.

Ja voin omasta kokemuksesta sanoa, että värjäsin kerran tummasta vaaleaksi hiukseni itse ja siinä sitten kasvattelin hiuksiani. Huomasin kun hiukset olivat jo mukavan pitkät että hiukset ovat ihan pilalla ja niillä ei tee mitään. Eli piti leikata aika lyhyeksi että eivät olisi olleet ihan kauhean näköiset!

Perusteliko parturi mitenkään väriä, jos vaikka hiukset olivat liian tummat että vaalentaminen olisi onnistunut? Tummasta vaalean saa värinpoistolla ja vaalennuksella, mutta harva parturi alkaa noita tekemään samalla kertaa.
Itse tykkään myös vaihdella hiusmallia ja tyyliä ja olenkin alkanut vaihtelemaan parturia, käyn kaupunkireissulla parturissa ja viimeksi kävin naapurikunnassa ja joka kerta olen ollut tyytyväinen.

no tottakai sitä aletaan asteittain vaalentamaan! haloo... eihän sitä nyt kerralla saa tummasta vaaleaksi, ainakaan lopputuloksen näyttämättä ihan karsealta... ensi kerralla taas astetta vaaleemmaksi, näinhän se menee

Alkuperäinen kirjoittaja !:
no tottakai sitä aletaan asteittain vaalentamaan! haloo... eihän sitä nyt kerralla saa tummasta vaaleaksi, ainakaan lopputuloksen näyttämättä ihan karsealta... ensi kerralla taas astetta vaaleemmaksi, näinhän se menee

Olen kyllä nähnyt monia hyviä lopputuloksia vaikka on kerralla vedetty tummasta vaaleaksi.

Parturi sanoi, että minun hiuksiani on värjätty niin kauan punaisella, että tulos olisi vaaleanpunainen. Ja nyt ei siis vaalennettu edes asteittain, vaan tummennettiin pohjaa entisestään ja sain pari vaaleampaa kohtaa hiuksiin. Luultavasti ihan jees, mutta olen pettynyt kun en saanutkaan toivomaani muutosta.

Ja minulle olisi riittänyt myös sellainen rajumpi muutos, että oltaisiin ensin poistettu väriä niin paljon kuin mahdollista ja sit tehty sen asteinen vaaleampi tukka ja ens kerralla taas lisää. Mutta tämä parturi ei suostu minulle tälläistä tekemään.

Ja minulle itselleni ei ole väliä, kävi tukalle kuinka vaan (jos vaikka vaalennus tukan pilaisi), se on kuitenkin vain tukkaa ja kasvaa kyllä takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Alkuperäinen kirjoittaja !:

Olen kyllä nähnyt monia hyviä lopputuloksia vaikka on kerralla vedetty tummasta vaaleaksi.

Parturi sanoi, että minun hiuksiani on värjätty niin kauan punaisella, että tulos olisi vaaleanpunainen. Ja nyt ei siis vaalennettu edes asteittain, vaan tummennettiin pohjaa entisestään ja sain pari vaaleampaa kohtaa hiuksiin. Luultavasti ihan jees, mutta olen pettynyt kun en saanutkaan toivomaani muutosta.

Ja minulle olisi riittänyt myös sellainen rajumpi muutos, että oltaisiin ensin poistettu väriä niin paljon kuin mahdollista ja sit tehty sen asteinen vaaleampi tukka ja ens kerralla taas lisää. Mutta tämä parturi ei suostu minulle tälläistä tekemään.

Ja minulle itselleni ei ole väliä, kävi tukalle kuinka vaan (jos vaikka vaalennus tukan pilaisi), se on kuitenkin vain tukkaa ja kasvaa kyllä takaisin.

no mene sitten toiselle parturille, jos luottoparturisi ei suostunut ottamaan riskiä että pilaisi hiuksesi... how simple is that. osta sitten kampaamosta myös hyvät hoitavat tuotteet.

No kai se kampaaja tietää mikä sopii sinun hiuksillesi. Jos ois polttanut ne, niin nyt parkuisit täällä sitä. Ja kampaaja maksaisi korvauksia.
Jos sulle on ihan sama millaiset olisi tullut poltettuna, niin mikä vika on nykyisessä?

No kai se kampaaja tietää mikä sopii sinun hiuksillesi. Jos ois polttanut ne, niin nyt parkuisit täällä sitä. Ja kampaaja maksaisi korvauksia.
Jos sulle on ihan sama millaiset olisi tullut poltettuna, niin mikä vika on nykyisessä?

Ei sinänsä mitään vikaa, olisin vain halunnut vaihtelua. Ja en kyllä parkuisi lopputulosta, jos itse olen juurikin sellaisen halunnut. Mietin vain, että viitsinkö loukata parturiani menemällä toiselle vai pitäisikö minun luottaa hänen makuunsa kun kuitenkin tuntee minut ja tyylini sekä hiukseni??

Täytyy myös muistaa, että parturi vastaa työstään. Ei ammatti-ihmisillä asiakkaana ei aina ole todellista käsitystä, mitä hänen hiuksistaan voi tehdä ja saada aikaan. On myös ihmisiä, jotka haluavat niin hirveitä virityksiä, ettei ammatti-ihminen voi suostua niitä tekemään. Jos parturi sanoi ennen leikkausta, ettei tee sinulle pyytämiäsi asioita, olisit voinut mennä muualle.

Täytyy myös muistaa, että parturi vastaa työstään. Ei ammatti-ihmisillä asiakkaana ei aina ole todellista käsitystä, mitä hänen hiuksistaan voi tehdä ja saada aikaan. On myös ihmisiä, jotka haluavat niin hirveitä virityksiä, ettei ammatti-ihminen voi suostua niitä tekemään. Jos parturi sanoi ennen leikkausta, ettei tee sinulle pyytämiäsi asioita, olisit voinut mennä muualle.

Niin olisin. En vain viitsinyt pahoittaa hänen mieltään. Ja kyse ei nyt ollut leikkauksesta vaan väristä. Ja tiedän kyllä, että hyvä parturi ei suostu tekemään huonoa lopputulosta. Olen vain niin kyllästynyt tähän, että haluaisin muutosta. Ja tuon vaalea on ainoa, mitä en tähän ikään mennessä ole vielä kokeillut.

Vaihda kampaajaa! Itse tein näin ja yhtään en ole katunut.

Kärvistelin asian kanssa pitkään,koska olin vuosia käynyt samalla kampaajalla. Sitten alkoi just tuntumaan siltä,että hän ei edes halua laittaa hiuksiani nätiksi. Tulin itkun kera kotiin kampaajalta pari kertaa ja sitten riitti.

Nyt olen käynyt monta vuotta nykyisellä kampaajallani,joka on perillä trendeistä ja värjää sekä leikkaa hiukseni mukavan nuorekkaasti kuunnellen kuitenkin minun toiveitani.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Kärvistelin asian kanssa pitkään,koska olin vuosia käynyt samalla kampaajalla. Sitten alkoi just tuntumaan siltä,että hän ei edes halua laittaa hiuksiani nätiksi. Tulin itkun kera kotiin kampaajalta pari kertaa ja sitten riitti.

Nyt olen käynyt monta vuotta nykyisellä kampaajallani,joka on perillä trendeistä ja värjää sekä leikkaa hiukseni mukavan nuorekkaasti kuunnellen kuitenkin minun toiveitani.

No minulla ei ole kyse tästä, etteikö hän työtään osaisi. Erittäin hyvä kampaaja on ja hyvin on perillä trendeistä yms. Tuntuu vain, että itse olen elänyt nyt tämän vaiheen ja haluaisin muutosta. Hän pitää kiinni vanhasta. Voi olla, että vaihdankin lopulta kokonaan. Nyt käyn satunnaisesti myös toisella kampaajalla ja kaksi muutakin on mielessä, jotka voisivat olla hyviä.

Ihmettelen kyllä suuresti näitä partureita, jotka päättävät olla tekemättä jotain asiakkaalleen. Juurikin esim. vaalennuksia kehoitetaan aina tekemään kampaajalla, mutta sitten he kieltäytyvät siitä niin jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi markettivärit? Niillä ei ainakaan saa hyvää lopputulosta..

Vaalennukseen suosittelen Cybershopista tilattavaa Bleach and Peroxide Kit'iä. Sillä vedin oman tummanpunaisen lettini suoraan melko vaaleaksi, toki jäi vähän oranssiakin, joka olisi hopeashampoolla lähtenyt pois. Sisältää vetyperoksidia, eli ei välttämättä mitenkään kauhean hellävarainen, mutta nyt olen 2 purkkia sitä päähäni pistänyt ja vielä on suht hyvän tuntuinen tucca päässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:

No minulla ei ole kyse tästä, etteikö hän työtään osaisi. Erittäin hyvä kampaaja on ja hyvin on perillä trendeistä yms. Tuntuu vain, että itse olen elänyt nyt tämän vaiheen ja haluaisin muutosta. Hän pitää kiinni vanhasta. Voi olla, että vaihdankin lopulta kokonaan. Nyt käyn satunnaisesti myös toisella kampaajalla ja kaksi muutakin on mielessä, jotka voisivat olla hyviä.

Ihmettelen kyllä suuresti näitä partureita, jotka päättävät olla tekemättä jotain asiakkaalleen. Juurikin esim. vaalennuksia kehoitetaan aina tekemään kampaajalla, mutta sitten he kieltäytyvät siitä niin jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi markettivärit? Niillä ei ainakaan saa hyvää lopputulosta..

Ammattitaitoinen kieltäytyy tekemästä värjäystä, jos tietää etukäteen että hius on jo niin värikäsitelty ettei siitä saa itkemälläkään toivottua lopputulosta.

Mulla on elävä esimerkki naapurihuoneessa, työkaveri on pitkään värjänny tummilla ja punaisilla pitkää tukkaansa, nyt halusi vaaleaksi. Meni kampaajalle, joka kieltäytyi kunniasta, koska lopputulos olisi hirveä. Meni seuraavalle, joka sanoi että lopputulos on hirveä, mutta jos kerran haluat niin mikäs siinä.

Lopputulos: Työkaveri näyttää seepralta. Pituuksissa on erivärisiä laikkuja niissä kohdin joihin kukin erivärinen tumma värjäys on aikoinaan jämähtänyt. Laikkujen peittäminen vaatisi tummaa väriä, vaalean päälle vetäminen tekisi osasta tukkaa vaaleanpunaista, osasta tukkaa harmata, osasta vihreänkeltaista, riippuen mitä pohjalla on. Vahva värinpoistoaine on tehnyt hiuksesta kuivaa rutisevaa hamppua.

Mutta itsepähän halusi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:

Ammattitaitoinen kieltäytyy tekemästä värjäystä, jos tietää etukäteen että hius on jo niin värikäsitelty ettei siitä saa itkemälläkään toivottua lopputulosta.

Mulla on elävä esimerkki naapurihuoneessa, työkaveri on pitkään värjänny tummilla ja punaisilla pitkää tukkaansa, nyt halusi vaaleaksi. Meni kampaajalle, joka kieltäytyi kunniasta, koska lopputulos olisi hirveä. Meni seuraavalle, joka sanoi että lopputulos on hirveä, mutta jos kerran haluat niin mikäs siinä.

Lopputulos: Työkaveri näyttää seepralta. Pituuksissa on erivärisiä laikkuja niissä kohdin joihin kukin erivärinen tumma värjäys on aikoinaan jämähtänyt. Laikkujen peittäminen vaatisi tummaa väriä, vaalean päälle vetäminen tekisi osasta tukkaa vaaleanpunaista, osasta tukkaa harmata, osasta vihreänkeltaista, riippuen mitä pohjalla on. Vahva värinpoistoaine on tehnyt hiuksesta kuivaa rutisevaa hamppua.

Mutta itsepähän halusi.

No mutta, jos sitä vaalennusta ei koskaan aloita, niin eihän sellaista voi koskaan saadakaan. Sitä en ymmärrä, että ei voida lähteä edes asteittain vaalentamaan.

Yhteistyössä