Partaäijä-jugurtti ja vhh/karppaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelua vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelua vaan

Vieras
Olen taas uudelleen aloittanut jonkin tuon suuntaisen menetelmän painon pudottamiseksi. Olin tuolla jo aikaisemmin 6 vkoa, mutta sitten vanha mässyminä pääsi valtaan... Nyt siis takaisin ruotuun. Uutena tuttavuutena olen ottanut käyttöön "Partiksen" ja olin pepulleni lentää kun näin paljonko siinä on rasvaa. Laihdun kyllä viime yrityksellä ihan mukavasti, joten kait tämä partaäijä sitten kuuluu vaan asiaan... Karppaus-infoa olen jonkin verran katsastellut, mutta siellä hukkuu tiedon/nippelitiedon vyöryyn. Tuntuu vaan niin hullulta, että noilla rasvamäärillä voi laihtua.

No siis eihän se ole pakollinen elintarvike sekään.. mutta kyllä partis pitää nälkää, ja jopa makeannälkääkin, aivan toisella tavalla kun muut rasvattomammat jogurtit.

Kyllähän se meidän "syökää perunaa ja leipää, välttäkää rasvaa kaikin keinoin" -kulttuurissamme tuntuu aluksi erittäin järjenvastaiselta koko touhu :whistle:

Tähän on yksinkertainen selitys: rasva ei vaikuta insuliinin erittymiseen lainkaan eli rasvainen ateria ei nosta insuliinimäärää veressä. Insuliini puolestaan on se hormoni mikä saa sinut lihomaan. Silloin kun veressä on insuliinia, rasvavarastojen portit ovat auki ja sinuun kertyy läskiä. Silloin kun insuliinineritys ei ole käynnistynyt näin ei tapahdu.

Karppauksessa ei varota rasvaa, mikä näyttää olevan sinulle iso yllätys. Tutustu vähän enemmän siihen mitä olet tekemässä! Tietenkään rasvalla ei ylenmäärin mässäillä, mutta 10-prosenttinen jogurtti ei kummoistakaan ole.

Joo tiedän ettei se rasva olekaan se paha. Mutta näin vanhan virallisterveellisen noudattajana tuntuu vain hurjalta... Pikkuläskini (BMI25) olen hankkinut lähinnä huvisyöpöttelyllä. Haluan takaisin entisiin mittoihin ja mitkään Painonvartijoiden temput ei toimi, ja nälkä kamala.

Voithan kokeilla sopiiko tuo partaäijä sun ruokavalioon. Mä tykkään itse paljon enemmän LIDL kreikkalaisesta jugurtista, joka löytyy samanlaisesta ämpäristä kuin partaäijä ja mummojugurtit.

Karppaamalla ei todella pidä laskea rasvan määrää jos ei ole laihtumisen kanssa ongelmaa.

syö pieniä annoksia pitkin päivää, lisää proteiinin määrää niin pysyy nälkä poissa. itse olen nyt laihtunut n. 0,5kg/vko-tahtia mikä on hyvä. olen normaalipainoinen ja kaikki mitä on lähtenyt on lähtenyt juurikin vatsan seudulta. paino on 61,5kg ja olen 170 cm pitkä

Alkuperäinen kirjoittaja p:
syö pieniä annoksia pitkin päivää, lisää proteiinin määrää niin pysyy nälkä poissa. itse olen nyt laihtunut n. 0,5kg/vko-tahtia mikä on hyvä. olen normaalipainoinen ja kaikki mitä on lähtenyt on lähtenyt juurikin vatsan seudulta. paino on 61,5kg ja olen 170 cm pitkä

Tää ei taas mulle käy.. tai no joo - sitten noudatan niin kirjaimellisesti, että ruokailukertojen määrä on erittäin vaikea laskea ;)

Ainakin mulle, ja karppaajille kai useimmiten, käy niin, että kun lisää ruokaan reilusti rasvaa ja proteiinia, ja vetää hiilariti minimiin (mikä se kenenkin minimi nyt sitten on...), niin ruokailukerrat vähenevät automaattisesti sinne 1-3. Ei ole nälkä, ei tee mieli napostella, ja olo on niin kertakaikkisen loistava, ettei vaan tuu mieleenkään syödä useammin :xmas:

Niin, sitä partaäijää saa myös ekoversiona eikä se tarvitse ollenkaan makeutusta! Mansikoita tais mennä sen kans enemmän kuin olis tarvinnut...

Kesäkurpitsasta saa kans kaikkea hyvää - sehän on myös "hidasta" hiilaria:
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/kesakurpitsahillo.htm

Yhteistyössä