Pärnun bussimatka + vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pärnustelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pärnustelija

Vieras
Moi,
kenelläkään kokemuksia, saako turvakaukaloa matkatoimiston puolesta vuokrattua Viron puolella tapahtuvaa bussimatkaa varten vai pitääkö raahata oma mukana?

Entäs hotelleista, löytyykö mistään sellaista jossa olisi huoneessa jääkaappi ja/tai vedenkeitin, tuo vauveli kun syö jo kiinteääkin evästä? Mieluiten oltaisiin keskustassa kun matka on keväällä, niin ei ranta oikein innosta.

Muitakin kokemuksia otetaan kiitollisina vastaan!

Ottaisin oman kaukalon mukaan jo hygieniasyistä... Mukavampaa vauvalla olla omassa kaukalossa, jos todella lähdet bussireissulle sen kanssa. Lisäksi kannattaisi varmistaa, että löytyykö bussista yleensä edes turvavyöt, joilla kaukalon saa kiinnitettyä.

Minkä ikäisen vauvan kanssa aiot reissata?

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pitkät automatkat vauvan kanssa ovat todella raskaita ja pysähdyksiä pitää olla todella paljon.. Itse en lähtisi tuollaiselle reissulle, jolla ei voi itse määrätä, koska on tauko...

Tallinnasta Pärnuun on 130 km joten pari tuntia siihen menee. Vauva on n. 8kk matkan aikaan ja muuten kyllä omassa kaukalossaan viihtyy sen parisen tuntia, omalla autolla reissatessa. Ja bussiin tulee useampi tuttu mukaan viihdyttämään.

Tuo turvavyöasia myös mietityttää, tuskinpa matkatoimistossakaan sitä tietävät, niin olisi hyvä kuulla onko kenelläkään kokemuksia?

Oon kerran tuollasella matkalla ollut -ilman vauvaa- mutta mikä ettei, etteikö vauvankin kanssa onnistuisi. Mä ottaisin kanssa oman kaukalon mukaan, tuskinpa sieltä saa. Eri asia sitten on, onko vauvalle edes varattuna omaa paikkaa bussista, maksaa varmaan ekstraa ja epäilen, ettei välttämättä ole niitä turvavöitäkään.

Pärnun keskusta taas on sen verran pieni, ettei niin välilä mistä se hotelli on. Jaksaa varmaan hyvin kävellä. Rattaat tietty kannattanee ottaa mukaan. Hanavettä en välttämättä antaisi ainakaan lapselle, mutta kaupasta tietty saa vettä ostaa. Matkatoimisto tietänee parhaiten huoneiden varustukset ja tuosta kaukaloasiastakin kannattaa sieltä yrittää kysyä.

Jos hotellihuoneessa on kahvin -ja teenkeitto mahdollisuus niin sieltä löytyy vedenkeitin. Jääkaappia tuskin löytyy huoneista, mutta jos huoneessa on baarikaappi niin se varmaan ajaa asian väliaikaisena ruuan säilytyspaikkana.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Oon kerran tuollasella matkalla ollut -ilman vauvaa- mutta mikä ettei, etteikö vauvankin kanssa onnistuisi. Mä ottaisin kanssa oman kaukalon mukaan, tuskinpa sieltä saa. Eri asia sitten on, onko vauvalle edes varattuna omaa paikkaa bussista, maksaa varmaan ekstraa ja epäilen, ettei välttämättä ole niitä turvavöitäkään.

Joku matkatoimisto näkyi ilmoittavan, että 0-1 vuotiaan bussipaikka maksaa 35 euroa, joten ainakin jotenkin vauvamatkustajiin on varauduttu. :)
Pitänee sitten ottaa puhelin käteen ja rimpauttaa...

Yhteistyössä