parkkipaikka pk-seutu

  • Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti
"mmm"
Auttakaa, olen tulossa kesällä hotelliin kahdeksi yöksi ja hotellin parkkipaikka on todella kallis. Mihin voisin auton saada edullisesti tai jopa ilmaiseksi? Itäkeskuksessa on ymmärtääkseni liitytäntäpysäköinti. Voiko sinne jättää auton ilmaiseksi 48 tunnin ajaksi?
 
Lähiöön kadunvarteen saa ilmaiseksi. Noissa kauppakeskuksissa ja metroasemilla on kiekkopaikat, aikaa vain parista tunnista 24 tuntiin. Keskustassa taas on maksullinen pysäköinti tietääkseni kaikkialla. Voisithan esim jättää metroasemalle ja käydä siirtämässä sitten 24h jälkeen niin suht vähällä vaivalla saat sen 48h - jos vaan löydät vapaan paikan noista :) selvitä paljonko kampissa ja ruoholahdessa on nuo pidempiaikaiset paikat.
 
"Veera"
Metron ja junaratojen varsilla on monessa kohtaa liityntäpysäköintejä, niissä on yleensä pysäköintiaika 12-24 tuntia, mutta hyvällä tuurilla et sakkoja saa vaikka olisit tuon pari vuorokautta. Viikonloppuna toki noissa voi olla pidempään.
Olympiastadionilla esim on ilmaisia paikkoja, muistaakseni 12 tuntia, mutta eivät ole käytössä silloinkun stadionilla on tapahtumia.
Mistäpäin olet tulossa helsinkiin, tiippuu siitä mihin liityntäpysäköintiin kannattaa jättää?
 
"Veera"
Pukinmäki tai malmi on varmaan näppärimmin kun poikkeat nelostieltä kehä ykköselle ja jätät auron sinne ja menet junalla sitten keskustaan. Tuolla noista on tietoa
https://www.hsl.fi/ohjeita-ja-tietoja/liityntapysakointi


Olettaisin että nuo menee aamulla täyteen mutta jos tulee iltapäivällä tai illalla niin on väljempää.
 
No omalla riskillä jätät 24h paikalle yli vuorokaudeksi. Itse olen saanut siitä sakot ja olen nähnyt monta muutakin autoa sakkolappu ikkunassa 24h paikoilla, syynä se että auto on ollut siinä yli vuorokauden yhteen putkeen. 24h paikalla voi tietysti autoa käydä siirtämässä välillä ruudusta toiseen.
 
ssss
Lähiöön kadunvarteen saa ilmaiseksi. Noissa kauppakeskuksissa ja metroasemilla on kiekkopaikat, aikaa vain parista tunnista 24 tuntiin. Keskustassa taas on maksullinen pysäköinti tietääkseni kaikkialla. Voisithan esim jättää metroasemalle ja käydä siirtämässä sitten 24h jälkeen niin suht vähällä vaivalla saat sen 48h - jos vaan löydät vapaan paikan noista :) selvitä paljonko kampissa ja ruoholahdessa on nuo pidempiaikaiset paikat.
Hmm, mutta eikös kello ole 24 tunnin kuluttua saman verran? Eikai sitä silloin tarvitse siirtää jos tuollaisen paikan löytää :)
 
"Veera"
Hmm, mutta eikös kello ole 24 tunnin kuluttua saman verran? Eikai sitä silloin tarvitse siirtää jos tuollaisen paikan löytää :)
Ei 12-24 tunnin paikat koskaan oo kiekkopaikkoja(tietenkään), mutta kyllä niitä silti valvotaan, ne käy peräkkäisinä päivinä kattomassa mitkä autot on parkissa ja merkkaa ylös renkaiden venttiilien asennot. Jos venttiilit on eri asennossa(eli autoa liikutettu edes 15cm) niin ei tuu sakkoa.

Venttiilikello narauttaa pysäköintihuijarit | Yle Uutiset | yle.fi
 

Yhteistyössä