Pärjäisitkö 2 viikkoa 100e?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilillä nyt 140e, mutta siitä lähtee salimaksu vielä 39e, muita laskuja ei ole maksettavana. Lapsilisä seuraava raha mikä tulee.

Eli 100e pitäis pärjätä pari viikkoa..

ei todella pärjättäis!!no joo porukkaa tosin meillä sen verta enemmän.mutta vaikka olisin esim yh yhdelle lapselle,nii en pärjäisi.no joo sit kai,jos makaronia ja tonnikalaa kokkaisin vain.ois se hankalaa ku ei 10eetä saisi päiväs mennä kauppaan.tupakin polton joutus ainaki lopettaan.eikä mitään pesuaineita tms vois ostaa.vain makaronia,tonnikalaa,maitopurkki ja leipää.toivottavasti lapsella vaipat ja korvikkeet/soseet piisais,mikäli tarvitsee;)

Niin joo unohdin mainita että auto on tankattu eilen täyteen, eli ei tarvii mun autoa tankata seuraavaan 3 viikkoon ja perheessä 4 hlöä.

Ja, niin tuo 100e on vain minun tilillä oleva raha. (Miehelle napsahti just tili, jotain 4000. Siitä menee vuokrat, vakuutukset, sähköt jne. ) Tietenkin ruokaa ostetaan myös miehen palkalla.
Miehen palkasta isommat ruokaostokset, omastani käyn täydentämässä maito-leipä osastoa ns. pieniä ostoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin joo unohdin mainita että auto on tankattu eilen täyteen, eli ei tarvii mun autoa tankata seuraavaan 3 viikkoon ja perheessä 4 hlöä.

Ja, niin tuo 100e on vain minun tilillä oleva raha. (Miehelle napsahti just tili, jotain 4000. Siitä menee vuokrat, vakuutukset, sähköt jne. ) Tietenkin ruokaa ostetaan myös miehen palkalla.
Miehen palkasta isommat ruokaostokset, omastani käyn täydentämässä maito-leipä osastoa ns. pieniä ostoksia.

No siis hö... vähän harhaanjohtava tuo aloitus :/

Kaikki laatikot, makarooni yms.. hyviä ja halpoja kun itse tekee. Meillä lasten herkkuja ns. edullisissa ruuissa jauheliha, herne ja kalakeitot. Pitaleipä 6kpl maksaa euron tai kaksi. Siinä meidän herkku, täytteenä tonnikala, jauheliha ja kanasuikale salaatin kera. Kalapuikot uusien perunoiden, salaatin ja vihannesten kanssa..nam. Ja kaikki tämä...max 50 eetuu/viikko.

Alkuperäinen kirjoittaja :o:

No siis hö... vähän harhaanjohtava tuo aloitus :/

Joo, no niin oli.. :/ Toisaalta. Halusin kuulla pärjäisivätkö muut, niin kuin otsikossa kysytään.

Kun mietin että olenko tottunut vähän liian hyvän päälle, kun tuntuu et rahat loppuu kesken, vaikka varmaan oikeesti moni ostaa kaikki tarvittavat ruuat ym. tuolla 100e kahden viikon aikana.

Oon pitänyt meitä muutenkin suht köyhänä perheenä ja jos nyt tuntuu rahat loppuvan kesken niin ei hyvää päivää, muutkin pärjää 100e..

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
ei todella pärjättäis!!no joo porukkaa tosin meillä sen verta enemmän.mutta vaikka olisin esim yh yhdelle lapselle,nii en pärjäisi.no joo sit kai,jos makaronia ja tonnikalaa kokkaisin vain.ois se hankalaa ku ei 10eetä saisi päiväs mennä kauppaan.tupakin polton joutus ainaki lopettaan.eikä mitään pesuaineita tms vois ostaa.vain makaronia,tonnikalaa,maitopurkki ja leipää.toivottavasti lapsella vaipat ja korvikkeet/soseet piisais,mikäli tarvitsee;)

No voi luoja, ei kai sitä keksi jos ainoat ideat on makaronin ja tonnikalan väliltä.
Kyllä meillä on syöty ihan normaalia kotiruokaa vaikka on kaksi lasta. Meillä ei tosin polteta, eikä juoda. rahaa menee ainoastaan ruokakaupassa siihen oleelliseen.

10e edestä per päivä tekee kuules vaikka mitä. Jos on kaapissa perustarpeet eli pasta, riisi, perunat, puurohiutaleet, vehnäjauhot, sokeri. Yleensä jokaisella siellä kuivakaapissa jotain on näistä.

Leipää ostaisin, voirasian, leikkelettä, tomaattia, kurkkua, maitoa ja munia aivan ensitöiksi jos kaapissa ei mitään olisi. Ja kuivatarpeet. Siitä onkin helppo alkaa suunnittelemaan ruokalistaa.
Kanakastiketta ja riisiä päivän ateria hintaan 3e, toiselle aterialle vaikka uunimakkaraa ja muusia, aterian hinnaksi 1,5 euroa , makaronilaatikkoa, pyttipannua, keittoja. Niistä syö kyllä 4 henkilöä ja maha täyttyy. Ja hintaa olen laskenut että paketti lihaa ja kasvikset ei paljoa kustanna jos kaapissa perunoitakin on. Hedelmät lisäksi ja puuro on terveellistä aamuisin eikä maksa tuhottomasti.

mutta pakon edessä pärjättäisiin. Siis koko perhe ja kaikki ruoat tuosta.

Jotenkin kyllä suunnattoman idioottia tuollaista tulla tänne kirjoittelemaan. Ensin kuva on aivan eri ja sitten kun kaikki oikeasti penniä venyttävät yrittävät neuvoa läväytetään miljoonatulot tiskiin. Toivottavasti tuli ap hyvä mieli, kun sait vähän kehua tuloillanne!

Oon pitänyt meitä muutenkin suht köyhänä perheenä ja jos nyt tuntuu rahat loppuvan kesken niin ei hyvää päivää, muutkin pärjää 100e..

Köyhänä perheenä??? 40 e salimaksuun köyhällä?? Neljän tonnin tulot miehellä ja sinullakin jotain tuloja?? VOI ELÄMÄN KEVÄT!!!

kyllä riittää. Meiltä on kuusi ja useinkin jouduttu KUUKAUSI elämään 250e, joten 100e on iso raha 2 VIIKOKSI ja me tästä ostetaan KAikki ruuat, vessapapaerit, vaatteet , miehen micorettet jne.
Kerran viikossa meillä on saunapäivä, jolloin lapset saa litran limsapullon ja karkkia.