TV- LUPA ONGELMA!! APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmäkö?

Vieras
Heip..

Osaisko joku kertoo, kun TV lupatarkastajat käy oven takana niin onko se pieni lappunen minkä ne antaa LASKU? Vai mikä se on?

Mulla kävi tv tarkastaja viime lokakuussa, ja en ollut muuuton jälkeen vielä hankkinut lupaa, joten sakkoa napsahti..

Sain vain sellaisen pienen lapun, missä luki, että tarkastettu, tv löydetty ja ilmoitettu..so on..

Nyt, melkeen puoli vuotta myöhemmin saan yht'äkkiä 160E laskun. 100E tarkastusmaksua ja 60E takautuvaa televisiomaksua..

Fine, se sanoikin se typerä koppava äijä tossa ovella, että siitä tulee 60E sitä takautuvaa maksua, mutta tosta 100E ei puhunut kukaan..

EIKÄ SIELTÄ TULLUT MITÄÄN LASKUJA AIHEISTA KUN VASTA NYT kamalien kiristys haukkujen kanssa.. Ulosottoa ym. eräpäivään muutama päivä aikaa!

Ongelma on, että en tiedä oliko se pieni lippulappu siinä ovella saatuna tarkoitus olla se 160 lasku? Olisiko mun siitä pitänyt jotain osata maksaa?

MITÄÄN laskuja ei jälkeenpäin ole tullut, ennen kuin NYT.

Auttakaa nyt kelle samoin käynyt..aion kyllä soittaa ja haukkua ne idiootit siellä pystyyn, JOS siitä olisi se erillinen lasku pitänyt tulla. Sitä minä odotin meinaan!

mä käsittäsin ton niin,että sun ois pitäny maksaa siitä hetkestä alkaen sitä tv-lupaa (tai sit se on takautavasti parilta kk:lta ) ja se 100 ? on "sakkomaksu"..

muoks.kai sä teit tv-lupa ilmotuksen sen jälkeen?ja olet maksanut tv-luvan siitä lähtien?

Ne sakot ja myöhästymismaksut tulee vasta jälikäteen kun ovat päätöksen tehneet.

Mullekin kävi niin, että ukko sano, että 60e pitää maksaa kun ilman lupaa katottu. 100e puhuttu mitään. Soitin tv-lupakeskuksiin ja valitin. Ei auttanut. Sanoivat vain, että lupatarkastajan ois pitänyt myös ilmoittaa siitä toisesta summasta.

Ja niitten tv-lupalaskujen ois pitäny postissa sulle tulla. Lupatarkastaja kysyy moneenko erään haluat laskut.

100 e on tarkastusmaksu. tyhmyydestä sakotetaan. ja ei sitä muuton takia katkaista tarvi sitä tv-lupaa, vaan ilmottaa vaan osoitemuutokssta.. joten sulla tuskin ko. lupaa ikinä ollutkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
100 e on tarkastusmaksu. tyhmyydestä sakotetaan. ja ei sitä muuton takia katkaista tarvi sitä tv-lupaa, vaan ilmottaa vaan osoitemuutokssta.. joten sulla tuskin ko. lupaa ikinä ollutkaan...

Niimpä näimpä..sinähän minut tunnetkin....

Mutta tiedoksesi vaan, maksoin tv lupaa ennen kuin muutin, ja miksen maksanut, oli se, että erosin mieheni kanssa, ja hän muutossa vei telkkarin, koska se oli hänen ostamansa...ja työttömänä en pystynyt töllöä heti hankkimaan.. eli tv luvan olisin hankkinut kyllä. Tv oli ollut käytössä hetken ajan vasta.

Olen maksanut kiltisti tv lupani siitä saakka, mun on sitä maksettava jo siitä syystä, että asun sillä lailla että ikkunasta näkee suoraan telkkain jos viitsii kurkistaa.. vaikka en maksaisi järin mielelläni, koska yleä ei täällä katsella IKINÄ.

Ongelma on se, että multa ei missään vaiheessa kysytty monessa osasssa haluan maksaa..eikä sieltä ole tullut mitään laskua kun nyt ja noi on jo maksukehoituksia! MIetin, että minne hävisi ne alkuperäiset laskut matkalla!

Aion kyllä soittaa tuonne ja valittaa, vaikka laskut maksakin, mutta missä on reilu peli?? PUHUTAAN sakosta, TV lupa tuplana väh 60 E, mutta siinä kaikki. MIksei mainittu tarkastusmaksua? Miksei siitä tullut laskuja kotiin niin, että eräpäiväänkin olis ollut KOHTUULLINEN aika. Minulle tuo viikko ei todella sitä ole!

sähän saat valita itse,missä erissä maksat tv-luvat..ja tosta aiemmasta jäi pois semmonen,että kun erosit miehestäsi niin olisi kannattanut irtisanoa tv-lupa silloin..ihmettelen vaan,että jos tv-lupa oli nimelläsi,miten he tulevat kysymään tv-lupaa sulta?ei meillä ainakaan oo käyny tarkastaja ikinä,tv-lupaa on maksettu reilu 11 v..

TV lupa oli mun miehen nimellä. Kun muutin, niin saivat kai mun osoitteen väestörekisteristä (uusi asukas, talous ilman lupaa , niin kai ne automaattisesti tulee sit kyseleen..) MIes sanoi TV lupansa irti, mikä ei kuulu mulle grammaakaan..

Laskutusvälit se kysyi, laskut tulee siis kerran kuussa, vaikka kalliiksihan se käy, mutta sopii parhaiten mun talouteen. Mutta mitään mainintaan ei ollut MILLOIN se 60E olisi pitänyt maksaa. TAI se 100E josta en edes tiennyt. Se äijä mainitsi sen 60E, ja tottakai mä sen maksan, oma mokanihan se on, etten vaan jaksanut töllöä heti ilmoittaa. Mutta kun ei siitä 60E saaatika 100E tullut laskuja ennenkuin NYT ja noi laskut on jo statuksella MAKSUKEHOITUS. Ja eräpäivä 5.2. Ja siel jo lukee, että voidaan laittaa ulosottoon ilman erillistä päätöstä ja plaa plaa. Luottotietojen meno vaaka laudalla! :'(

Perustelu: Opiskelijoille pitää saada huomattava alennusTv-lupamaksuihin. Koska he todella vähän ehtivät katsoa sitä esim. lääkisessä opiskelevat, kun on niin hrvittävän paljon luettavaa ja aikaa ei riitä tv: n katseluun kuin aniharvoin. Miksi opiskelijat joutuvat maksamaan saman pienistä rahoistaan kuin isot rikkaat porhot- se ei ole oiken ja sen tajuaa vähäjärkinenkin. Olisiko joku politikko joka saisi asian hoidettua oikeuden mukaisemmakasi. Voisi saada ÄÄNIÄ vaaleissa.

Yhteistyössä