Pärjäisinkö mä kolmen lapsen kanssa? (vahinkoraskaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Abortti ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta, mutta oma pärjääminen mietityttää kovin. Olen kaupunkilaistyttö, joka on tottunut liikkumaan lasten kanssa kaupoissa ja kahviloissa bussilla kulkien. Mitenköhän mahtaisi onnistua kolmen kanssa? Lapseni ovat juuri 5-vuotias, 1,5-vuotias ja tämä kolmas syntyisi helmikuussa.

Tietenkin myös raha mietityttää. Minun työpaikkani on kovin vaatimaton, josta olen vielä hoitovapaalla. Mieskään ei tienaa miljoonia ja hänen palkkatulonsa ovat epäsäännölliset.

Niin paljon ajatuksia risteilee päässä..

uskon että pärjäisit,jos susta tuntuu että pärjäät noiden kahdenkin kanssa.jos oot nyt jo uupunut yms. niin sillon tietysti vois olla oma jaksaminen aika siinä ja siinä jos yks lapsi lisää tulis..

Ollaan vähän samassa veneessä. Meillä 3 v, 10 kk ja nyt vahinkoraskaus, jonka la helmikuussa. Mun pitäis jäädä syksyllä opintovapaalle ja suorittaa tutkintoni loppuun. Kuopuskin on vielä tosi pieni, tosin 1,5 v kun vauva syntyisi. Aborttiin tuskin pystyn, mutta tämä ajankohta on vain huono. Raskausajassa on se hyvä puoli, että siinä on aikaa sopeutua. Itselle vielä tunteet ja ajatukset risteilee, että miten meille voi käydä näin. Meillä petti minipillerit, ensi viikolla olis ollut aika kierukan laittoon. Pillereitä olen aika säännöllisesti syönyt, joskus harvakseltaan yksi saattanut unohtua, mutta en uskonut että niin helposti vahinko voisi sattua. Ihan mielenkiinnosta, mikä ehkäisy teillä petti? ja tsemppiä ajatustyöhön

Pärjäät!!!! Mikähän siinä on että nää kolmoset tuntuu nyt olevan usein vahinkoja.. Meillä kolmosen syntyessä isommat 4v ja 2,5v..

En usko että tuo kaupungissa liikkuminenkaan hirveästi hankaloituu jos sulla hyvät rattaat ja isoin jo tulee siinä aika hyvin muutenkin mukana...

[QUOTE="kaisa";23991201]Jos sä mietit et pärjäätkö... ni silloin et ole valmis aborttiin!! Pärjäät sinä siinä ku muutki ja nuorinki on siihen mennessä jo yli 2v[/QUOTE]

Jaa, mistäs sinä sen tiedät?
Ihan normaaliahan tuo on miettiä ja harkita pärjäisikö vai tekisikö abortin, harva pystyy tuosta vaan suoralta kädeltä valitsemaan ehdottoman abortin.

[QUOTE="Laura";23991350]Ollaan vähän samassa veneessä. Meillä 3 v, 10 kk ja nyt vahinkoraskaus, jonka la helmikuussa. Mun pitäis jäädä syksyllä opintovapaalle ja suorittaa tutkintoni loppuun. Kuopuskin on vielä tosi pieni, tosin 1,5 v kun vauva syntyisi. Aborttiin tuskin pystyn, mutta tämä ajankohta on vain huono. Raskausajassa on se hyvä puoli, että siinä on aikaa sopeutua. Itselle vielä tunteet ja ajatukset risteilee, että miten meille voi käydä näin. Meillä petti minipillerit, ensi viikolla olis ollut aika kierukan laittoon. Pillereitä olen aika säännöllisesti syönyt, joskus harvakseltaan yksi saattanut unohtua, mutta en uskonut että niin helposti vahinko voisi sattua. Ihan mielenkiinnosta, mikä ehkäisy teillä petti? ja tsemppiä ajatustyöhön[/QUOTE]

En ollut vielä kerinnyt hakemaan lääkäriltä ehkäisyä (lääkäriaikaa odoteltiin). Harrastettiin keskeytettyä, yritettiin laskeskella ja olla oviksen aikaan erityisen varovaisia.. yksi jälkiehkäisypillerikin tuli otettua ja 10. päivä aloitin ehkäisyrenkaankin.. luulin oireideni johtuvan siitä.

Yhteistyössä