Parjaan taas pph:ta, mutta....

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kyllä tämä Suomen laki on kummallinen, kun yksityiseksi pph:ksi saa ruveta kuka vaan.... siis ihan ilman koulutusta.... Ja käytännössä kukaan ei valvo yhtään mitään. Hieman kyseenalaista koko homma. Ja anteeksi pyydän teiltä, jotka hyvin lapset hoidatte ja ihan ammattitaitoisia olette!!!! Itse ole sitä mieltä, että koulutus ja alalle soveltuvuus täytyisi olla ehdottomasti!!!!

Nimim. juuri ilmoituksen pph:ta tehnyt ja omat lapset hoidosta pois ottanut
 
Kaakkois-Suomesta ollaan
Kyllä mun luona ainakin kävi päivähoitotoimistosta joku virkailija tutustumiskäynnillä kun meinasin alkaa yksityiseksi pph:ksi. Katsoi, että asunto täytti vaatimukset ja keskustelimme pitkän tovin kaikesta aiheeseen liittyvästä, täytin myös joitakin papereita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kaakkois-Suomesta ollaan:
Kyllä mun luona ainakin kävi päivähoitotoimistosta joku virkailija tutustumiskäynnillä kun meinasin alkaa yksityiseksi pph:ksi. Katsoi, että asunto täytti vaatimukset ja keskustelimme pitkän tovin kaikesta aiheeseen liittyvästä, täytin myös joitakin papereita.
Alkuhaastattelu joo, mutta sitten jäädään ihan ilman mitään valvontaa...
 
muuttanut
No kun se palkka on niin huono ja vastuu suuri, niin ei siihen kovin moni ammattitaitoinen nykyää halua alkaa. Itellä oli opettamisen kanssa sama juttu, et ennen koulutusta opetuskeikkoja tein aika heikoilla esivalmisteluilla, ku se oli mun mielestä niin helppoa. Opettajan koulutuksen myötä tajusin vasta et miten asiat voi tehdä hyvin ja rima kyllä on noussu sen suhteen, et millasilla eväillä sinne luokan eteen marssii...
 
Kaakossa asuva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaakkois-Suomesta ollaan:
Kyllä mun luona ainakin kävi päivähoitotoimistosta joku virkailija tutustumiskäynnillä kun meinasin alkaa yksityiseksi pph:ksi. Katsoi, että asunto täytti vaatimukset ja keskustelimme pitkän tovin kaikesta aiheeseen liittyvästä, täytin myös joitakin papereita.
Alkuhaastattelu joo, mutta sitten jäädään ihan ilman mitään valvontaa...
En tiedä miten tuo 'suhde' olisi jatkunut, mutta tämä ainakin sanoi, että yhteyksiä pidetään, ei ihan niin tiiviisti kuin kunnallisiin hoitajiin, mutta kuitenkin yhteistyötä on eikä yksin jätetä ongelmissakaan. Kertoi, että valvontaa on.

 
kitty
kyllähän sitä voi perustaa minkä tahansa yrityksenkin, se minkä laatuista työtä/tuotetta yritys tarjoaa onkin eri juttu, mutta se miten ko. yritys menestyy on kiinni asiakkaista eli pph ei ole sen kummempi yrittäjä kun muutkaan
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tämä Suomen laki on kummallinen, kun yksityiseksi pph:ksi saa ruveta kuka vaan.... siis ihan ilman koulutusta.... Ja käytännössä kukaan ei valvo yhtään mitään. Hieman kyseenalaista koko homma. Ja anteeksi pyydän teiltä, jotka hyvin lapset hoidatte ja ihan ammattitaitoisia olette!!!! Itse ole sitä mieltä, että koulutus ja alalle soveltuvuus täytyisi olla ehdottomasti!!!!

Nimim. juuri ilmoituksen pph:ta tehnyt ja omat lapset hoidosta pois ottanut
No ittehän ne vanhemmat sinne kouluttamattomalle pph:lle lapsensa vievät. Yksityiselle ei ole kenenkään pakko mennä.
 
meidän neidin pph aloittaa meidän neidin joidon 1.12 ja on aivan ihana tapaus koko perhe, aivan ihana! hänellä on oma alle kolmivuotias meidän neidille leikkikveriksi, ja hän juuri valmistuu pph , ja heitä valvotaan kokoajan, ja hän kyllä on yksityinen pph, ja koulu pitää nykyään käydä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
nykyään täytyy käydä kyllä koulutusta vastaava tutkinto siihen tehtävään, laki on muuttunut .
Ehkä nukyään, mutta jos jo vuosia on lapsia hoitanut, ei häntä pakoteta koultukseen.... valiettavasti näin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tämä Suomen laki on kummallinen, kun yksityiseksi pph:ksi saa ruveta kuka vaan.... siis ihan ilman koulutusta.... Ja käytännössä kukaan ei valvo yhtään mitään. Hieman kyseenalaista koko homma. Ja anteeksi pyydän teiltä, jotka hyvin lapset hoidatte ja ihan ammattitaitoisia olette!!!! Itse ole sitä mieltä, että koulutus ja alalle soveltuvuus täytyisi olla ehdottomasti!!!!

Nimim. juuri ilmoituksen pph:ta tehnyt ja omat lapset hoidosta pois ottanut
No ittehän ne vanhemmat sinne kouluttamattomalle pph:lle lapsensa vievät. Yksityiselle ei ole kenenkään pakko mennä.
Niinpä, mutta kun sitä luottaa, että ihminen, joka lupaa hoitaa lapsiani hyvin, myös tekee niin. Karu totuus paljastuu vasta aikojen myötä. Ei tässä ole helppoa itellä nyt muutenkaan, saati myöntää että teki virhearvioinnin hoitajan suhteen ja lapset joutui siitä väärästä valinnasta kärsimään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tämä Suomen laki on kummallinen, kun yksityiseksi pph:ksi saa ruveta kuka vaan.... siis ihan ilman koulutusta.... Ja käytännössä kukaan ei valvo yhtään mitään. Hieman kyseenalaista koko homma. Ja anteeksi pyydän teiltä, jotka hyvin lapset hoidatte ja ihan ammattitaitoisia olette!!!! Itse ole sitä mieltä, että koulutus ja alalle soveltuvuus täytyisi olla ehdottomasti!!!!

Nimim. juuri ilmoituksen pph:ta tehnyt ja omat lapset hoidosta pois ottanut
En tie yksityisistä noista mutta esikoisen aikan on kokemusta ja ikinä mä en lastani pph:lle laita! Johtuen tuosta yhdestä! Toki kaikki ei semmoisia ole! Kiitos niille jotka tekee sitä antaumuksella lapsia rakastaen eikä niin kun täytyy jotain tehdä niinkuin meillä oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
Alkuperäinen kirjoittaja :
nykyään täytyy käydä kyllä koulutusta vastaava tutkinto siihen tehtävään, laki on muuttunut .
silloin vain kun on yksityinen valvottu pph

no onneksi meillä alkaa sitten näin valvotusti meidän neidin hoito, kävin kyllä aika monta paikkaa lävitsse, ja kaikkea kyllä näin, yhdeessä paikassa vastaan tuli bubiruusu, joka ei ollut päivääkään tehnyt töitä muuta kuin pph, ja sisällä haisi tupakka pinttyneesti, paikka asunto oli maaterassilla varustettu, varmaan vetää joka perjantai klo 16.30 naamat, jotta jaksaa taas hoitaa, siellä ei ollut edes leluja, ja kauheen näköinen renttuu oli kyllä se nainen, anteeksi vaan =(


onneksi on varaa valita kun ottaa yksityiseltä puolelta hoitajan =)
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tämä Suomen laki on kummallinen, kun yksityiseksi pph:ksi saa ruveta kuka vaan.... siis ihan ilman koulutusta.... Ja käytännössä kukaan ei valvo yhtään mitään. Hieman kyseenalaista koko homma. Ja anteeksi pyydän teiltä, jotka hyvin lapset hoidatte ja ihan ammattitaitoisia olette!!!! Itse ole sitä mieltä, että koulutus ja alalle soveltuvuus täytyisi olla ehdottomasti!!!!

Nimim. juuri ilmoituksen pph:ta tehnyt ja omat lapset hoidosta pois ottanut
Miksi otit lapsesi pois hoidosta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tämä Suomen laki on kummallinen, kun yksityiseksi pph:ksi saa ruveta kuka vaan.... siis ihan ilman koulutusta.... Ja käytännössä kukaan ei valvo yhtään mitään. Hieman kyseenalaista koko homma. Ja anteeksi pyydän teiltä, jotka hyvin lapset hoidatte ja ihan ammattitaitoisia olette!!!! Itse ole sitä mieltä, että koulutus ja alalle soveltuvuus täytyisi olla ehdottomasti!!!!

Nimim. juuri ilmoituksen pph:ta tehnyt ja omat lapset hoidosta pois ottanut
En tie yksityisistä noista mutta esikoisen aikan on kokemusta ja ikinä mä en lastani pph:lle laita! Johtuen tuosta yhdestä! Toki kaikki ei semmoisia ole! Kiitos niille jotka tekee sitä antaumuksella lapsia rakastaen eikä niin kun täytyy jotain tehdä niinkuin meillä oli.
Niin ja tässä ihan kunnallisesta kyse!
 

Yhteistyössä