Parisuuhteessa seksikumppaneiden määrä - sopimusasia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja been there, done that
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

been there, done that

Vieras
Asiallinen keskustelu seksistä tahtoi jäädä pyörimään yhden aiheen ympärille, parisuhteessa olevien seksikumppaneiden määrään.Aihe on laaja ja jakaa voimakkaasti mielipiteitä, joten mielestäni siitä voisi keskustella ihan omana aiheenaan.

Voiko ja saako parisuhteessa ollessa olla muita seksipartnereita, vai tuleeko kaiken seksin tapahtua parisuhteen osapuolien kesken? Kuka tämän asian määrittelee, parisuhteessa olevat itse vai joku muu taho?

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Voiko ja saako parisuhteessa ollessa olla muita seksipartnereita, vai tuleeko kaiken seksin tapahtua parisuhteen osapuolien kesken? Kuka tämän asian määrittelee, parisuhteessa olevat itse vai joku muu taho?

Eikö tämä ole juurikin pariskunnan itsensä päätettävissä! Tiedän, ettei mieheni enkä myöskään minä hyväksyisi minkäänlaisia liittomme ulkopuolisia suhteita, sillä olemme parisuhdekeskeinen pariskunta, MUTTA jos pariskunnan molemmille osapuolille sopivat myös liiton ulkopuoliset seksisuhteet, niin eihän siihen ulkopuolisilla pitäisi olla mitään sanomista.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Asiallinen keskustelu seksistä tahtoi jäädä pyörimään yhden aiheen ympärille, parisuhteessa olevien seksikumppaneiden määrään.Aihe on laaja ja jakaa voimakkaasti mielipiteitä, joten mielestäni siitä voisi keskustella ihan omana aiheenaan.

Jos on avioliitossa ei voi olla muita sexikumppaneita,avioliitonsopimus kieltää sen.

Alkuperäinen kirjoittaja monarkia:
Jos on avioliitossa ei voi olla muita sexikumppaneita,avioliitonsopimus kieltää sen.

Mikäs se sellainen sopimus on? Ja missä tarkalleen ottaen puututaan seksikumppaneiden määrään?

*syvä huokaus*

Alkuperäinen kirjoittaja Parisuhdekeskeinen:
Eikö tämä ole juurikin pariskunnan itsensä päätettävissä! Tiedän, ettei mieheni enkä myöskään minä hyväksyisi minkäänlaisia liittomme ulkopuolisia suhteita, sillä olemme parisuhdekeskeinen pariskunta, MUTTA jos pariskunnan molemmille osapuolille sopivat myös liiton ulkopuoliset seksisuhteet, niin eihän siihen ulkopuolisilla pitäisi olla mitään sanomista.

Kyllähän se pitäisi olla vain kahden kauppa, kolmannen korvapuusti. Yleensä eniten sanomista tuntuu olevan niillä, jotka asiasta vähiten tietävät ja eniten sitä vastustavat.

Aika harva pystyy avoimeen liitton. Siihen ehkä useampi, että seksielämään otetaan mukaan kolmas tai neljäskin pyörä ja seksiä pidetään kivana harrastuksena. Luulisin, että monet kimppakivan pitäjistä eivät kuitenkaan pidä ajatuksesta, että omilla tahoillaan käydään harrastamassa. Tämä mutu lähtee omasta tuntemuksesta,

Kuinkahan paljon mahtaa riippua myös kumppanista tämä asia ja rakkauden/ välittämisen määrästä? Tarkoitan sitä, että sama ihminen olisi voinut harrastaa kimppailua jonkun kanssa, mutta toinen suhde on sellainen, jossa ei tulisi mieleenkään näin tehdä. Vai onko niin, että jotkut suhteet ovat luonnostaan jo niin paljon seksuuliviritteisempiä, että lähes kaikki seksiin liittyvä koetaan luontevana osana liittoa, eikä sitä nosteta jalustalle.

Määrittelyn parisuhteessa tekee mielestäni vain ja ainostaan pari itse ja niin, että päätös on yhteinen. Jos vain toinen kannattaa vapauksia suhteeseen, on mielestäni sen enemmän yhteiskunnan normien mukaan menevän pillin mukaan tanssittava.

Mielestäni sen määrittelee vain pariskunta itse. Määritelmä ei saa tulla ulkoapäin, vaan se pitää olla sellainen, jossa päätöksessä kumpikin voi seisoa.

Meillä on se tilanne, että itse olisin valmis 3-kimppaan tai jopa ulkopuolisiin juttuihinkin, kunhan tilanteesta sovitaan etukäteen. Mieheni ei halua puhua aiheesta. Hänellä kuitenkin (kuten minullakin) on ollut paljon yhden yön juttuja aiemmin. Pelkään, että hän harrastaa yhden yön juttuja salaa eikä salli samaa minulle. Ehkäpä toistaiseksi menemme näin eteenpäin ja kun suhde alkaa vähän väljehtymään 1-2 vuoden päästä, niin katsomme tilannetta uudestaan. Pettämään en aio ryhtyä, vaan avoliittomme ulkopuoliset seksisuhteet täytyy olla sellaisia, että niihin on lupa toiselta.

Minä en omassa liitossani hyväksy muita seksikumppaneita, en itseni enkä mieheni kohdalla.Olemme tästä puhuneetkin ja olen sanonut etten sitä pettämistä varmaan osaisi antaa anteeksikaan.Mieheni on edellisessä suhteessaan joutunut petetyksi, niin en edes usko hänen harkitsevan sitä vaihtoehtoa.Mielestäni parisuhteessa elävien ihmisten pitää olla uskollisia ja tämä taas minun mielestäni tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä yhtä rakastajaa.

Meillä ainakin sovittiin etukäteen, että jos toinen alkaa tahallaan pihtaamaan seksiä, niin toisella on ennenpitkään oikeus käydä vieraissa. Vastaavasti jos seksiä on säännöllisesti, ei syrjähyppyjä sallita. Seksillä ei myöskään ole saanut kiristää, eikä se em. sopimuksen nojalla olisi toiminutkaan. Tämä sopimus on pitänyt, eikä myös ole ollut tarvetta sitä rikkoa. Haluja kyllä olisi ollut paljonkin, muttei syytä. Siksi olenkin pitänyt sen minkä olen luvannut. Täytyy sanoa, että jos olisi mennyt vieraisiin, niin syy olisi ollut ihan puhtaasti vieraiden houkutus, eikä missään nimessä mitenkään vaimon vaikutusmahdollisuksien rajoissa. Tai onhan tuo ollut vaimonkin vaikutusta, rakkaus häneen on aina ylittänyt vieraiden naisten houkutukset.

Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Tarkoitan suhdetta jossa olisi muitakin seksipartreneita kuin puoliso. Mikä siinä on sellainen teko joka katsotaan pettämiseksi?

Vaikea puhua kenenkään muun suhteen kannalta, mutta omassani se lienee hyvin paljon samankaltainen kuin missä tahansa muussakin suhteessa:

• Jos kävisi ilmi, että kumppani ei noudatakaan tehtyä sopimusta, vaan tekee jotain muuta tai jättää tekemättä jotain sovittua.

Silloin tuntisin oloni petetyksi, minua olisi petetty.

Alkuperäinen kirjoittaja mokkeli:
Mielestäni sen määrittelee vain pariskunta itse. Määritelmä ei saa tulla ulkoapäin, vaan se pitää olla sellainen, jossa päätöksessä kumpikin voi seisoa.

Kyllä, tämä on erittäin olennaista asiassa. Sen lisäksi on oltava valmis miettimään monenlaisia seurauksia hyviä ja huonoja, sekä hyväksyttävä se tosiasia, että kaikesta sopimisesta huolimatta voivat monenlaiset, negatiivisetkin, tunteet nousta silti esiin. Niitä pitää olla valmis työstämään. Luottamuksen kumppaniin on oltava aivan ehdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja mokkeli:
Meillä on se tilanne, että itse olisin valmis 3-kimppaan tai jopa ulkopuolisiin juttuihinkin, kunhan tilanteesta sovitaan etukäteen. Mieheni ei halua puhua aiheesta.
... ... ...
Pelkään, että hän harrastaa yhden yön juttuja salaa eikä salli samaa minulle.

Ylläolevassa tekstissä on ristiriita: Kirjoittaja sanoo olevansa valmis, mutta kuitenkin pelkää miehen tekevän jotain, mitä hän ei voisi tehdä. Luottamuksen on kuitenkin oltava pelkoa vahvempi, mikäli suhdetta meinataan laajentaa seksuaalisesti avoimempaan suuntaan. Ennen sitä ei kannata edes yrittää toteuttaa asiaa käytännössä.

Noh - jo heti islamilaisessa ja mormoniliitossa voi olla enemmän kuin 2. Eli ei ole perusteltu väite tuokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vänkääjä.:
Noh - jo heti islamilaisessa ja mormoniliitossa voi olla enemmän kuin 2. Eli ei ole perusteltu väite tuokaan.
Noh, kelle on, kelle ei. Joidenkin on parasta pitää vain Jumala mielessä ja housut jalassa.

-Terveisiä Lintulasta-

Yhteistyössä