ap
Tilanteita eiliseltä:
-Mies ja nainen ovat makuuhuoneessa käymässä nukkumaan, lapsi nukkuu viereisessä sängyssä. Nainen alkaa puhua miehelle kuiskaamalla ihan normaalisti, mies suhisee kovaa ja kiukkuisesti. Mies suhisee samalla tavalla lähes joka päivä naiselle kun lapsi nukkuu lähistöllä. Itse saattaa kuiskata vielä kovempaa, tai esim. puhua puhelimessa nukkuvan lapsen lähellä. Lapsi nukkuu aina sikeästi, eikä herää kuiskaamisesta eikä edes hiljaisesta puheesta, pystyy nukkumaan jopa rattaissa kaupungin hälinässä tai kauppakeskuksessa.
-Mies ja nainen ovat autossa, nainen ajaa. He ovat parkkialueella pois lähdössä, kun autoja tulee heistä katsottuna oikealta. Nainen antaa autoille tietä. Mies alkaa vaatia "mene, mene" suureen ääneen, ja paasaa että ihan hyvin olisit voinut mennä noita ennen. Se olisi siis vaatinut autojen eteen kiilaamista, väistämissäännöt pätevät myös parkkialueella.
- Mies ja nainen ovat lähdössä ostoksille, nainen on pitkästä aikaa laittanut meikkiä, ihan miehenkin mieliksi, ja tietää näyttävänsä hyvältä. Nainen pyörähtää miehen edessä ja kysyy että kulta, miltä näytän. Mies vilkaisee puolihuolimattomasti ja tokaisee, että naama on liian kalpea.
Itse olen tuo nainen, ja tuossa oli asiat joista eilen pahoitin miehelleni. Tiedän olevani ( välillä liiankin ) herkkä, mutta tykkään harmoniasta ja ystävällisistä ihmisistä, ja itse osaan käyttäytyä miestäni kohtaan niin. Minusta mies käyttäytyy usein minua kohtaa epäkohteliaasti eikä arvosta minua, usein pahoitan mieleni niin että tulee itku. Rakastan miestäni, ja tuntuu pahalta että hän on minulle töykeä. Tykkäisin miehestä joka kohtelee naista kuin kukkaa kämmenellä, ja mieheni olikin joskus sellainen. Minusta hänestä on tulut jotenkin karkea minua kohtaan. Miehen mielestä minä vaan loukkaannun liian herkästi, ja eilen tiuskaisi että hänestä minun pitäisi mennä lääkäriin.
En vaan ymmärrä, kun olemme keskustelleet asiasta monesti. Jos mies rakastaa minua, niin hänen pitäisi myös tietää mitkä asiat loukkaavat minua. Miehen mielestä loukkaannun liian herkästi, mutta minkä sitten taas toisaalta minä sille mahdan? Olisiko minun vaan alettava kovettaa itseäni ja olla välittämättä, koittaa hyväksyä mies sellaisena kuin hän on? Hän kun vaan ei tuollainen ollut ensimmäisten parin vuoden aikana. Olemme olleet kolme vuotta ja 3 kk yhdessä, ja meillä on pieni lapsi.
Onko tämä vaan luonne-eroista johtuvaa teistä? Millä konsteilla oppisimme välttämään nuo tilanteet? Noita oli eilen kolme, joskus nykyään useamminkin. Ei tunnu kovin mukavalta. :-((