parisuhdeterapia???!!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
lisää terapiaa
Siellä istutaan ja keskustellaan :) Ensimmäisellä kerralla terapeutti kysyy että minkä vuoksi olette tulleet parisuhdeterapiaan. Ja sitten kerrotaan oma näkemys siitä mikä on parisuhteen laita, ongelmat ym. Ja sitten koitetaan ratkoa niitä ongelmia.

Paljon riippuu myös paikasta, en olen huomannut.

Lähinnä kai aloitetaan siitä miksi olettte apua hakeneet, mitä terapialta odotatte ja siiten aletaan purkamaan niitä ongelmien syitä.

Jotta homma ei olisi liian helppoa, ei niitä ongelmia kukaan teidän puolesta ratko, vaan itse saatte tehtäviä ikäänkuin kotiläksyiksi ja asioista puhutaan ja niitä puretaan.

Opetellaan keskustelemaan ja puhumaan asioista oikein.
Lähinnä jotakin tämmöistä.

Me ollaan joskus jouduttu sellaisille henilöiöe, jotka kirjaimellisesti lietsovat meidän välille niin hirveän riidan, että kolmen kerran jälkeen oli molempien pakko todeta, että jos meinataa pysyä yhdessä on tämä homma lopetettava ja haettava apua muualta.

"aloittaja"
Okei, kiitos vastauksista.
Me olemme menossa ihan kunnan perheneuvolaan. Paikalla kuulemma kaksi heidän työntekijäänsä sekä minä ja mieheni. Kuinka siellä pitäisi analysoida suhdetta? Voiko sanoa vaan että kaikki on päin helvettiä? Enkä mä kyllä totuuden nimissä tiä yhtään että mitä koko tapaamiselta haluan.. voivoi kun on vaikeaa :(

lisää terapiaa
Terapeutti kertoo myös omia näkemyksiään kuinka hän näkee asiat, joita kerroimme. Meillä on nyt ongelmana se, että vaikka terapeutti ei suoranaisesti miestä mollannut, niin mies ei suostu enää jatkamaan terapiaa. Taisi miehelle valjeta se, kuinka typerästi sitä on tullut vaimoa kohdeltua. Joskus se totuus satuttaa :)

Yhteistyössä