Parisuhdekriisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *huokaus*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

*huokaus*

Vieras
Täälläö on näitä yhtenään ja monia aiheet ärsyttää ja tulee kommentoitua miten sattuu mihinkin, mutta haluaisin kuitenkin yrittää selventää mieltäni, löytää ehkä vanhempia ja viisaampia ihmisiä ottamaan kantaa.

Meillä aika-ajoin tulee mitättömistä asoista kauhea sota. Itse aina teen riidassa sen virheen, että kyseenalaista miehen aiemmat sanomiset omasta asemastani ja sillä saan sen jatkuvasti suuttumaan. Miehen heikkous on se, ettei se kestä sitä, että olen pahalla tuulella ajoittain työn takia, sen takia että joku vie haluamani asunnon nenän edestä. Meillä on ollut vuoden asunnon metsästys käynnissä. Saisimme lainaa yli 200 000e, mutta kumpikaan ei halua niin kallista ottaa. Lisäksi asunnossa tulisi olla oikeanlainen pohja ja vastike tarpeeksi pieni, emme halua taloyhtiöön jossa on pihojen lakaisu palkatun huoltomiehen hommaa. Näkemyksemme tässä on siis samat. Mutta sellaisia asuntoja vaan tulee kovin vähän myyntiin ja kun tulee, joku kerkeää ensin. Meillä ei ole suhteita mihinkään välitystoimistoon.

No, koska aikaa on kulunut paljon ja harmittaa tehdä töitä todella v-mäisinä aikoina, melkein joka päivä viikossa petyn suunnattoman paljon kun ei onnista. Se purkautuu pahantuulisuutena ja kiukutteluna kaikkea kohtaan. Eilen suutuin imuroinnista, kun mies ei ollut sitä tehnyt. Aloin nalkuttamaan "enkö ansaitse mitään, onko niin, että meijen tasa-arvo on talousmenot puoliksi ja kaikki muu ja mulle sit valtaosa kotitöistä lisäksi jne." mies myönsi, että joo, eihän se oo kun kahdesti tänä vuonna imuroinut. Ja mä en oikeesti valita näistä asioista pahemmin, olen vaan pettynyt, kun se ei tee spontaanisti mitään "palkitsevaa". Olen aiemmin suoraan sanonut, että tykkään syödä ravintolas ja sellasia muita pieniä juttuja. Kyllähän mies välistä tekee ruokaa, mutta sekin on pääsääntösesti mun hommaa. Passaan kyllä liikaa, koska usein tuon ruuan suoraan eteen. Saan toki kiitoksen siitä ja kehuja.

Mutta sitten kun itselläni on huono ajanjakso, kaikki tuntuukin romahtavan. Elämä on helvettiä, jos pari viikkoa on mennyt huonosti. Ei kannata jatkaa ja sitä rataa. Korostetaan, että kuvioissa ei ole toisia osapuolia. Toki sellaista mahdollisuutta pelkään aina, koska en ole se kedon kaunein kukka ja oikeastaan valttejani on tehokkuus, hyvät kotitaloustaidot, pieni kulutus ja kiltti luonne.

Loppujen lopuksi aina käy niin, että minä joudun sovittelijan osaan, oli niin tai näin. En haluaisi luopua suhteesta, missä enimmäkseen on asiat hyvin, missä ei tarvitse pelätä väkivaltaa ja ajoittaa pitkiin aikoihin ei ole erimielisyyksiäkään. Mutta ristiriitoja tulee joskus, kaikille tulee ja koen todella suurta tuskaa, kun puhuttavassa olevasta asiasta väännetään aihe eroon.

Ei vielä olla erottu, mies taas "miettii".
Mä joutusin vastaamaan nyt niin, että "erottiin sen takia kun suutuin imuroimatta jättämisestä 10 työpäivän jälkeen". tai "normaaleja tunnetiloja ei saa osoittaa ja tein sen virheen, että ten niin".

Kirjoituksesi perusteella saan vaikutuksen, että teillä on asiat hyvin. Ongelmia tulee sinun pahasta olosta ja siitä miten sen purat. Koet että miehesi ei tee niitä asioita joita toivoisit hänen tekevän.

kunnes saa siitä tarpeekseen ja lähtee suhteesta.
Mies ei ole mikään likasanko jolle kiukutellaan kun työasiat menee päin persettä.
En minäkään jaksaisi sellaista suhdetta missä toinen on aina pahalla tuulella ja purkaa kiukkunsa minuun asioissa joihin en voi vaikuttaa.
Minä en kiukuttele enkä nalkuta miehelle koskaan enkä pidä likasankona.
Sen vuoksi ehkä meillä menee niin hyvin.

Voisit kertoa miehellesi, että olet miettinyt käytöstäsi ja sitä että et saisi purkaa pahaa oloasi häneen niin, sillä eihän hän ole se perimmäinen syy sinä päivänä miksi olet kiukkuinen. Kannattaa jatkossa kertoa selvästi miehelle että: "Minusta tuntuu niin pahalta ja suututtaa kun taas talo meni ohi suun/ työ päivä oli rankka".. mene miehesi syliin ja kerro päivästäsi ja pura pahaa oloasi hänelle syyttämättä häntä mistään, mitä hän ei ole tehnyt tai on tehnyt. Kun olet rauhoittunut ja saanut tukea ja läheisyyttä mieheltäsi, imuroimattomuus ei ehkä olekkaan niin vakava asia. Toki molempien pitää tehdä töitä kodin ja suhteen eteen, mutta kai miehesikin nyt jotain tekee, imurointi ei ehkä ole hänen juttunsa, mutta joku muu on. Ketään ei voi muuttaa tai pakottaa tekemään mitään ilman hänen omaa tahtoaan.

Kyllä mieskin ilmaisee huonotuulisuuttaan. Työvitutus tulee usein kotiin ja usein joudun kysymään olenko tehnyt jotain, mistä hän on suuttunut - eli antaa minusta johtumattoman pahantuulisuuden vaikuttaa ilmapiiriin - mutta sanoo kuitenkin, ettei johdu minusta. Haluaa olla tuolloin rauhassa. Olen opetellut antaa olla rauhassa, koitan jotain ruokaa laittaa ja tuottaa hyvää mieltä ja usein onnistunkin siinä. Toimin niinkuin hän on pyytänyt plus teen jotain, mistä tulee hyvää mieltä. Olen myös kertonut miten minun pahaolo purkautuisi hyvin, joka on sitten päinvastaista kun miehellä, eli pitäisi jututtaa, pitää hyvänä "häätää pahamaailma hetkeks pois", mutta tähän mies sitten on todennut ettei tunnu luontevalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mieskin ilmaisee huonotuulisuuttaan. Työvitutus tulee usein kotiin ja usein joudun kysymään olenko tehnyt jotain, mistä hän on suuttunut - eli antaa minusta johtumattoman pahantuulisuuden vaikuttaa ilmapiiriin - mutta sanoo kuitenkin, ettei johdu minusta. Haluaa olla tuolloin rauhassa. Olen opetellut antaa olla rauhassa, koitan jotain ruokaa laittaa ja tuottaa hyvää mieltä ja usein onnistunkin siinä. Toimin niinkuin hän on pyytänyt plus teen jotain, mistä tulee hyvää mieltä. Olen myös kertonut miten minun pahaolo purkautuisi hyvin, joka on sitten päinvastaista kun miehellä, eli pitäisi jututtaa, pitää hyvänä "häätää pahamaailma hetkeks pois", mutta tähän mies sitten on todennut ettei tunnu luontevalta.

Voit kertoa miehellesi, että ihmiset eivät ole samanlaisia, ette tekään. Käsittelemme asiat eri tavalla ja asiat ratkeavat omalla tavallaan. Voisit sanoa, että sinulle siinä tilanteessa olisi tärkeää jos hän ottaisi sinut huomioon ja tekisi niin kuin olet kertonut, sinäkin ymmärrät hänen pahoja päiviään ja teet niin kuin hän haluaa, jotta hänelle tulee parempi mieli, vaikka se ei sinusta tunnu luontevalta siinä tilanteessa ( jos ajattelist itsesi hänen asemaansa). Kysy mitä se on mieheltäsi pois jos hän opettelisi rauhoittamaan sinut ja saamaan rakastamansa naisen taas hymyilemään?

Yhteistyössä