parisuhde/seksi dilemma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
meillä siis ongelmana se ettei mies halua kun ehkä kerran viikossa ja minä vähintäänkin kerran päivässä :ashamed:

tulipas alkuviikosta esille ihan asiallisesti että mitä minä voisin tehdä että miestä ehkä himottaisi useammin. ( hän kun ennen on ollut "tarpeiltaan" samanlainen kun minäkin")
Mies sitte puolhuolimattomasti siihen vastas että mitä jos kokeilisit joskus pukea jotain seksikästä päälles ? ( ei siis sanonu mitenkää törkeesti tai ilkeesti )
no ymmärtäähän tuon, minä kotiäitinä ku pyörin täällä päivät colitsihousuissa ja löysissä paidoissa.
No,, ostin sitte korsetin, sukkanauhaliivit, verkko stay upit, koko setin siis.
Tänään iltasuihkusta tullessani puin ne päälleni ja niiden päälle kylpytakin. Mies oli juuri mennyt pitkälleen makuuhuoneeseen ja minä tulin sitten siihen kylpytakki päällä ja nakkasin takin pois.
Alkoi hillitön nauru. Kun minä siinä seisoin koko mahtavassa seksiasussani ja mies kuoli nauruun, se sai viimein sanottua, "otatko sie iha kaiken tosissaan mitä mie sanon ?"
Ja nauru jatkuu.
Tulipa aika halpa ja nöyryytetty olo. Ja ei, se ei siis kiihottanut miestäni, kävi vaan nukkumaan. Annoin sille kyllä lämärin suutuspäissäni, ikinä minua ei ole näin nöyryytetty.

Kysynkin nyt mitä itse olisit tehnyt, olisitko ottanut jutun huumorilla, ylireagoinko mielestäni kun minusta nyt tuntuu ettei mies ollenkaan kunnioita, pitää vaan pellenä.

Rakel Liekki on leppoisan seksin asialla

Hyväksy itsesi

Oman kehon hyväksyminen on olennainen osa oman seksuaalisuuden hyväksymistä.

- Nuorilla ja aikuisillakin on usein ongelmana armollisena oleminen omalle itselle eli oman kehon hyväksyminen. Ei hyväksytä sitä, miltä näyttää tai mitä halutaan. Omista haluista ei kommunikoida edes itsen saati toisen kanssa, Liekki sanoo.

Itsensä kuunteleminen on ratkaisevaa, sillä yleisiä niksejä ei ole.

- Ihmiset ovat seksuaalisesti kuin lumihiutaleita: jokainen on yksilöllinen ja erilainen, ja parhaiten omaan seksuaalisuuteensa voi tutustua kuuntemalla itseään ja kumppaniin kuuntelemalla kumppania.

Kommunikoimisen vaikeus

Usein pariskuntien seksiongelmat liittyvät kommunikoimisen vaikeuteen. Kaveriporukassa seksistä voi olla helppo puhua ja mediassa seksiaiheita on paljon esillä. Silti intiimi puhuminen kumppanin kanssa voi olla hankalaa suhteeseen heijastuvien jännitteiden takia.

Puhumisesta ei kuitenkaan kannata tehdä pakkoa.

- Oikea tapa ratkaista asia ei välttämättä ole se, että ottaa seksin pakonomaisesti puheeksi tyyliin "nyt meidän täytyy puhua". Kiireetön läsnäolo toisen kanssa voi tehdä seksistä puhumisesta helpompaa.

Kommunikoida voi muillakin keinoin.

- On asioita, joita käsi tai syli välittää paremmin kuin puhe.

- Seksi liittyy suhteen muuhun laatuun. Kun kokee rakastavaa kokonaisläsnäoloa toisen kanssa, silloin myös seksielämä voi hyvin.

Haparoiminen kuuluu seksiin

- Seksi ei ole toimintaa, joka täytyy suorittaa täydellisinä liikesarjoina. Se on luonteeltaan haparoivaa etsimistä, jossa edetään yrityksen ja erehdyksen kautta, Liekki muistuttaa.

Hän pyrkii riisumaan seksiltä täydellisyyteen pyrkimisen verhoa. Huutia saavat myös liika yhdyntä- ja orgasmikeskeisyys.

- Se on kuin lähtisi interrailille ja ilahtuisi, kun pääsee takaisin Helsingin asemalle.

Asentokikkailun sijaan muutosta voi hakea pienistä asioista.

- En koe saavani mitään seksioppaista, joissa on asento joka päivälle ja avain seksuaaliseen hyvään oloon tulee loputtoman vaihtelun hakemisesta tai pakonomaisesta kehollisten harjoitteiden suorittamisesta. Seksuaalisuus tapahtuu paljon korvien välissä. Usein haetaan vaihtelua eri asennoista, mutta eri mielentila tai eri tapa koskettaa toista samassa asennossa voi olla paljon mielekkäämpää.

Sori, mulla on kiire

Seksiongelmat voivat juontaa myös ajankäytöstä.

- Ihmisillä on niin hirveä kiire, että siinä missä työpaikalla järkeistetään ajankäyttöä, kotona voi käydä niin, että myöhään illalla tarkistetaan Facebook-statuksia ja katsellaan tv-ohjelmia, Liekki toteaa.

Kannattaa siis miettiä, kuinka tärkeäksi seksin on elämässään ajankäytöllisesti asettanut ja vastaako se sitä, kuinka tärkeänä seksiä pitää.

Unohda auktoriteetit ja tutkimukset

Seksuaaliset halut ja mieltymykset ovat yksilöllisiä. Näin ollen kenenkään ei kannata tuijottaa keskimääräisiä tilastoja yhdyntätiheydestä tai verrata itseään muihin.

- Eri ihmiset haluavat seksiä eri verran. Ei tarvitse katsoa kuinka paljon tutkimusten mukaan toiset harrastavat tai naapurit harrastavat. Riittää, että harrastaa seksiä niin paljon kuin pariskunnan molemmat osapuolet haluavat.

Ulkoisten auktoriteettien kuunteleminen ei Liekin mukaan ole myöskään järkevää. Miksikään auktoriteetiksi ei hänkään halua asettautua, vaan puhuu mieluummin tutkimusmatkasta. Kirjassakin korostetaan jo nimensä mukaisesti hyvää oloa.

- Se ei tarkoita, että seksi olisi tantrista hivelyä, seksi voi olla monipuolista, rajua ja mieltymyksiä vastaavaa, Liekki huomauttaa.

Voi ei.. :( Voin vain kuvitella miten nöyryytetty olo sulla on ollut vaikka ymmärrän myös ettei mies ole asiaa ihan siten nähnyt. En voi suositella kuin yrittää puhumista kun pystyt taas hänet tuossa asiassa kohtaamaan. Kaivat siitä pihalle rehellisen vastauksen mistä nykyinen meno johtuu niin asioita pystyy ehkä muuttamaankin. Ettei sun tarvitse kokea tuollaisia nöyryytyksiä uudelleen :hug:

Nolaa se vastavuoroisesti seuraavan kerran kun olette jossain bileissä sanomalla, että tämä minun ukko se pystyy vaan kerran viikossa vaikka olis useammin tarjolla

Alkuperäinen kirjoittaja tööt;22000052:
Nolaa se vastavuoroisesti seuraavan kerran kun olette jossain bileissä sanomalla, että tämä minun ukko se pystyy vaan kerran viikossa vaikka olis useammin tarjolla

Se varmaan auttaa ongelmaan tosi paljon..

Olisin itse ollut todella nolostunut ja häpeissäni, jos toinen olisi nauranut minulle noin:( Jos miehesi olisi arvostanut sinua, hän olisi voinut vaikka hihittelyjensä lomassa todeta jotakin sellaista kuin: "Olet kulta ihana, kun näit noin paljon vaivaa, mutta en minä ihan tuota tarkoittanut...". Ei sille voi mitään jos naurattaa, mutta on tosi törppöä esittää toive, jonka ei usko tai edes toivo toteutuvan ja koittaa sen varjolla päästä seksin antamisesta.

Mulle on kyllä sattunut kaikenlaista noloa myös itselle kun nainen on yrittänyt olla ihan helvetin seksikäs, joskus on pitänyt purra huultaa niin että tulee verta. Jotenkin jos se homma ei mene luontevasti, niin se voi saada aika koomisiakin piirteitä, olemme myös yhdessä nauraneet toistemme touhuille. Toi oli kyllä aika helvetin loukkaavaa käytöstä mitä tässä avauksessa kerrottiin, itse olisin otettu ja mielissäni jos nainen pukeutuu seksikkäästi.

Olen mies enkä voi käsittää miehesi reaktiota. Itse en osaa yleensä olla pitkään vihainen, mutta kyllä omalle kohdalle mietittynä saisi puoliso nukkua toisaalla toistaiseksi.

Miten asiaa sitten lähtisi korjaamaan? Sitten kun miehesi on pyytänyt ja saanut anteeksi, keskustelkaa. En oikein muuta neuvoa keksi.

Kysy siltä mieheltäs että jos seksi ei sun kanssa kiinnosta ne "paremmat ja makeemmat vaatteet päällä" niin koska sitä sitten kiinnostaa? Vai käykö panemassa jossakin muualla. kyllä tuollainen selvittää täytyy jos mies on ennen halunnu naida useammin kuin kerran kuussa. Keskustelkaa hyvät ihmiset!!!

Kyllä minä olisin armasti kanssa tuossa tilanteessa lämäyttänyt miestäni! :hug:

Itse tod.näk tekisin niin, että en pyytäis mieheltä seksiä lainkaan (muuten käyttäytyisin normaalisti hellyydessä), rupeisin laittaan itteäni enempi ja hommaisin omia menoja kaupungilta....Antaisin siis miehen olettaa, et mulla on parempaa tekemistä, kuin notkua nurkissa. Rupeis se mies aatteleen, et sulla on jotain "vientiä"...tämäkin on tehonnut muutamalla kaverillani!!

On kyllä aika tökerö reaktio kaverilta. Herää ajatus, että eipä jeppe taida juuri välittää AP:n tunteista.

Teidän parisuhteen ongelmat saattavat olla syvemmällä kuin epätasaisesti jakaantuneissa seksihaluissa?

Yhteistyössä