Parisuhde rakoilee? En tiedä mistä kyse...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oonan äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oonan äiti"

Vieras
Tuo mies nyt vaan tuntuu ärsyttävän koko ajan. Tuntuu ettei välitä minusta tai lapsista pätkän vertaa vaan työpäivän jälkeen siivoilee kotia ( vaikka minä pidänkin täällä 3:n lapsen kanssa järjestystä yllä päivisin niin ei miehelle kelpaa vaan lattiat pitäisi 'nuolla' kolme kertaa päivässä että riittäisi!!!! ), lähtee pihalle hommiin eikä IKINÄ ota lapsia mukaan tai touhua heidän kanssaan sisälläkään mitään. Yövaatteet patistaa lapset pukemaan ja hammaspesun hoitaa. Unisadun lukee tai sitten antaa lapsille vaihtoehdoksi katsoa 10-15min telkkaria ja jättää sadunkin lukematta.
Karjuu ja mäkättää lähes joka asiasta. Mikään ei kelpaa eikä mikään ole hyvin. Lapset 6v, 3v ja 1v.
Minä olen jo varmaan ainakin vuoden koettanu sanoa että tekisi lasten kanssa yhdessä edes joskus jotain mutta kun miehen mielestä ei millään ehdi kun koti ei muka ole siisti jos hän ei siivoa.
Eikö riitä jos joka toinen päivä luuttuaa lattiat? Tiskit on aina koneessa, ruoka on liki joka päivä valmiina kun mies kotiutuu. Pyykit pyykkituvassa, puhtaat pyykit viikattuna kaapissa. Leluja lähinnä leikkihuoneessa mutta joskus saattaa olla muuallakin ( 1v:n lelut on kaikki olohuoneessa kun hänellä ei omaa huonetta ole ). Mutta iltaisin olen huomannut että on helpoin siivota. Eli ei koko päivää tarvia hönkiä lasten niskaan että "joo, kiva leikki sinulla mutta kohta joudut siivoamaan". Se vie lapsilta innon edes aloittaa yhtään mitään.

Seksielämää ei ole. Kerran kuussa mies saa tyydytyksen - minä en silloinkaan. Kerran vuodessa saatan saada.

Jätä se kodin siivoaminen kokonaan miehes hommaks, jos siitä kerran niin tykkää. Onkos teillä ollut seksielämä aiemmin kukoistavampaa?

Siis en ole ikinä ollut mitenkään kovin seksuaalinen ihminen. Minulle se ei ole kovinkaan tärkeää mutta kyllä nyt kuitenkin sen verran että olisi kiva sitä läheisyyttä ja ehkä jopa nautintoa saada useammin ku kerran pari vuoteen? Se että mies saa ei tarkoita sitä että olisi millään tavalla lähellä minua. Siis 'lähellä'. Se on vain sellainen suoritus minkä teen jos mies on ollut liian kauan puutteessa. Levitän kinttuni ja se siitä.
Minulla on hirveän huono itsetuntokin.

Siivoamisessa minua ärsyttää se että olen miehelleni kertonut, ehdottanut, pyytänyt jopa vaatinut että toisinaan keskittyisi LAPSIIN sen tiskirätin tai lattiaharjan sijaan. Ja mies taas sanoo että kukaan ei muka kuuntele hänen haluaan ( siivota koko ajan ). Vaikka hän on kaikki nämä vuodet siivonnut tasan niin paljon kun häntä on huvittanut - eikä lapsiin ole 'tuhlattu' hyvää siivousaikaa ikinä.
Hän ei ymmärrä tätä asiaa lasten kannalta ollenkaan. Tai minun.

Ja kun meillä ei ole mitenkään sotkuista ikinä. Itsekin pidän siitä että tavarat on paikoillaan eikä pölyt vilise nurkissa MUTTA en siivoa koko ajan. Vietän päivän lasten kanssa, kun pienin nukkuu ja keskimmäinen touhuilee omiaan niin pesen ikkunoita, laitan pyykkiä/tiskiä, pöllytän matot, lakasen jne. mutta olen MYÖS lasten kanssa. Tuntuu että mies laittaa aina lapset joko kattomaan dvd:tä tai telkkaria tai sitten komentaa "kyllä teidän pitää yksinkin osata leikkiä" lapset leikkihuoneeseen ja siivoilee yksikseen. Ei siis ota siivoiluun koskaan edes lapsia mukaan vaan lapsetkin on enemmänkin sellanen pieni paha joka vähän häiritsee hommia. Mieluiten veisi lapset johonkin mummolaan hoitoon ja siivoaisi kaikessa rauhassa. Sitte lapset kotiin ja suoraan nukkumaan ja seuraavana päivänä sama homma.... ARGH!

Ja lasten lisäksi siis ... minäkin olen olemassa :( Tässä näin. Vaikka ei sitä kerkeä huomaamaan vissiin.

Meilläkin ukko vaan siivoaa. AIna joku esiliina tai hame päällä ja moppi kädessä. Vessaa pesee päivittäin vahvoilla liuottimella ja työntää väkisin kanssani vessaan ja heta alkaa pesemään jos kakkaan. Välillä imuroi koko yön ja mattoja hakkaa monta tuntia. OStaa tv shopista kaikki siivouskoneet ja pölkkäri kauppialta ostanut velaksi 5 imuria. eräs päivä oli hankkinut Nilfisk ammatti-imurin huutokaupasta. Seksiä ei ole koskaan. Joskus mies suostuu tyydyttämään minut imurin putkella. Lasten takia olaan enään yhdessä.

Oletko puhunut miehellesi asiasta? Siis kertonut että sinua ahdistaa ja sinulla on paha olla suhteessanne? Olet toivonut miehesi olevan siivoamisen sijaan enemmän lasten kanssa, mutta oletko puhunut mm. seksiasiasta hänen kanssaan suoraan?
Hieman kuulostaa siltä että jonkinlaisen parisuhdeavun tarpeessa olisitte...
Voimia!

Suostuisko miehes parisuhdeterapiaan? Se on yllättävän avaava kokemus :) Ja siitä on ihan oikeasti hyötyä :)
Ei kuulosta ollenkaan hyvältä tuo teidän arki.. Tuo siivoushomma menee yli hilseen..

Pelkästään se että saa seksiä armosta niin että toinen naama norsunveellä levittää armollisesti jalkansa kerran kuussa,riittää tappamaan kaikki halut tehdä yhtään mitään.
Mies tuntee itsensä varmasti tosi huonoksi ja mitättömäksi ja surkeaksi jos saa armosta kerran kuussa ja tietää että toista ei vois vähempää kiinnostaa.

Yhteistyössä