Parisuhde ja herpes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erittäin maassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erittäin maassa

Vieras
Ei taida ihan oikealle palstalle tämä keskustelu tulla, mutta johonkin on pakko purkaa tuntojaan.
Olen erittäin masentuneessa tilassa tällä hetkellä, koska tajusin juuri että minulla nähtävästi on genitaaliherpes. Yhtäkkiä alkoi kuumotus ja kutina alapäässä ja sinne ilmaantui muutama rakkula häpyhuuleen. Nyt ovat haavautumisvaiheessa ja toivon mukaan paranevat pian.

Olen ollut suhteessa kohta 8 kk :tta ja on ollut monenlaista vastoinkäymistä vähän väliä... nyt sitten vielä tämä :((

Mieheni on sitä mieltä että seksielämämme on täysin loppu tällä hetkellä ja itse olen täynnä kysymysmerkkejä asian suhteen. En tiedä onko miehelläni tämä herpes ei-aktiivisena, itse muistelin että sain ihme oireita mitä ei kunnolla tutkittu lääkärin puolesta n. 2 vuotta sitten.

Tämä taitaa olla seksielämäni loppu?? Ehkä suhteen loppu, ellei mies pysty hyväksymään asiaa. Olemme olleet seksielämässä erittäin aktiivisia, yksi suhteen peruspilareita- nyt sekin vietiin meiltä pois.

Kokemuksia kellään?

terv. erittäin masentunut :(((

Ikävää että olet saanut tämän pirun riesaksesi. Olet kuitenkin onnekas, sillä jos olet sen jo 2 vuotta sitten saanut, ja ensimmäisen kerran uusii vasta nyt. Ensimmäinen kerta siis yleensä sisältää myös yleisoireita, flunssamaisia oireita, kipuja myös selässä ym. Itsellä oli tosi raju, toisilla kuulemma lievempi. Sain sen oireettomalta mieheltä (olin 35v vasta toinen seksisuhde koko elämäni aikana), tai ainakin hän sanoi ettei ollut koskaan tiennyt sellaista itsellään olevankaan. Minulla on ollut jo 8 vuotta tuo riesa, aluksi tuli tosi usein, ja oli pirullisen kipeä. Estolääkkeillä pysyi välillä pois. Nyt vasta on luonnostaan harventunut, yli puoli vuotta on mennyt ilman sitä riesaa. Parisuhteita on ollut tuon jälkeen kaksi, molemmille olen kertonut ennen seksiä, kumpikaan ei pitänyt sitä minään tutkittuaan asiaa netistä.
Tosiasiassahan riesa on paljon yleisempi kuin ihmiset tajuaa, on oireettomana niin monilla tai oireillut vain kerran ja unohdettu. Voi siis tarttua oireettomanakin, mutta harvemmin käsittääkseni. Toinen asia mitä moni ei hoksaa, on että huuliherpes voi yhtälailla tarttua alapäähän. Käsistä, ja suuseksissä tietenkin. Jotkut on aika holtittomia huuliherpeksen kanssa, mutta pelkää hullunlailla genitaaliherpestä. Itselleenkin sen voi huulesta alapäähän tartuttaa, ihan vahingossa!
Tämä riesa ei aiheuta syöpäriskiä, ei mitään muutakaan vakavaa. On tottakai kamalan inhottava, eikä ole moraalisesti oikein jättää uusille potentiaalisille kumppaneille kertomatta. Minä kuitenkin ajattelen niin, että meillä ihmisillä on valtava määrä sellaisia taakkoja kannettavana, jotka voivat parisuhteen syntymisen estää, kun tämä riesa jonkun suhteen estää tai lopettaa, ei siinä ollut riittävästi potentiaalia. Kun ei tästä eroonkaan pääse, täytyy vaan opetella sen kanssa elämään. Mikään elämänloppu se ei ole :) Toivottavasti olet sen itsekin tähän mennessä todennut :)

Yhteistyössä