Parinvaihto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanneliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanneliisa

Vieras
Hei Ellit!

Haluaisin kuulla kokemuksia parinvaihtajilta. Tilanne on uusi, kutkuttava ja kiihottava, keskusteluja on käyty ja säännöt on selvillä. Nyt sitten olisi käytännön toteutuksen aika. Etsimme ihan n+m-paria kaiken kivan seksin merkeissä. NO, osaisiko joku teistä Elli-frendeistä sanoa ensinnäkin, että löytyykö Helsingistä (tai muualta Etelä-Suomesta) klubeja / ravintoloita / bileitä parinvaihtajille? Entä jos ei, niin mitä www-sivustoa suosittelette luotettavien kontaktien saamiseen? Entäs sitten kun eka kerta on ohi, mitä sitten tapahtui? Oliko mustia sukkia, outoa oloa, jotain mitä pitäisi tietää? Meidän pariskunnassa mies on tehnyt tätä ennenkin, mutta itselleni ihan uusi juttu ja vaikka se kiinnostaa ja kiihottaa kovin, on monenlaisia epäilyksiä tullut mieleen ja mennyt ja tullut takaisin. En ole täysin varma omasta vartalostani, en ole varma mitä tapahtuu kun näen mieheni toisen naisen kanssa, pelkään että nyt sataprossainen luottamus muuttuu joksikin muuksi... samoja pelkoja joita kaikilla vasta-alkajilla varmasti ja luettuani aiheesta paljon ilmeisesti on. Olisi silti hienoa kuulla mielipiteitä, rohkaisun sanoja, vinkkejä ja muuta teiltä ihanilta Elleiltä! Kiitos jo etukäteen, kerron mielelläni mitä tapahtui ekan kerran jälkeen, jos se teitä kiinnostaa.

Iloista syksyä, vaihdellen kenties?

Parinvaihto asiaa kannattaa miettiä tarkkaan.Sinkkuna voisin hyvinkin vaihdella mutta parisuhteessa jos olisin,tuskin edes haluaisin .Fantasioina ihan jeeees,käytäntö toinen.Miettikää tarkoin ettei jälkeen päin kaduta.

Parinvaihtoon on olemassa ihan suomalainen sivusto, jäsenyys on maksullinen, mutta ei mikään kenenkään taloutta kaatavalla summalla. Sitä kautta saa myös tietoa bileistä ja tapahtumista, joihin voi osallistua. Itse aiheeseen perehtynyttä ravintolaa ei mielestäni ole, siinä olisi ehkä markkinarakoa kokonaiselle ravintolalle tai teemailloille.

Vaikka swingaamisesta olisi etukäteen puhetta, voi kuitenkin olla hyvä varautua keskustelemaan erilaisista tuntemuksista, joita se jälkikäteen ehkä herättää. Myös negatiivisille tunteille (mustasukkaisuus) on hyvä varata tilaa, koska normaali mustasukkaisuus suhteessa on ihan terve tunne ja sen tarkoituksena on suojella suhdetta.

Kaikista epäilyksistä ja arveluista on hyvä puhua etukäteen kumppanin kanssa, eikä jättää mitään oletusten tai arvailujen varaan. Kaikki säännöt on parasta tehdä etukäteen selväksi ihan ensin keskenään ja sitten mahdollisten vaihtokumppaneiden kanssa. On myös hyvä miettiä, minkälaisia rajotteita ja toiveita asettaa vaihtokumppaneilleen, mm. seksuaalisen suuntautuneisuuden suhteen. Yllättävän monissa swingaajissa vaihdon motiivi on jomman kumman tai molempien, biseksuaalisuus.

Itse tapaamista suunnitellessa on hyvä varmistaa, että vastapuoli on todella pariskunta, eikä vain yksinäinen mies. Yleensä jossain vaiheessa tulee puhelinkontakti ajankohtaiseksi, jolloin on hyvä puhua molempien osapuolien kanssa. Jos naispuolinen kumppani on aina 'töissä' tai 'shoppailemassa', eikä tunnu olevan paikalla koskaan, on syytä suhtautua varauksella koko tilanteeseen. Varsinkin valokuvia vaihdellessa, joka on varsin tavallinen menettely ja mm. tällä suomalaisella sivustolla on jokaiselle rekisteröityneelle oma kuvagalleriansa, jossa voi itse päättää, ovatko kuvat näkyvissä kaikille vai pelkästään ns. kutsuvieraille. Kuvia myös voidaan varastaa ja laittaa toiselle sivustolle esiin olevinaan omina kuvina. Kuvat, mikäli niitä on, kannattaa tekijänoikeusmerkitä ennen julkaisua.

Useimmat ovat jollain tavoin epävarmoja kehostaan tai yleensä ulkonäöstään. Ja eihän se tietenkään täysin merkityksetöntä ole, mutta useimmat eivät kuitenkaan hae mitään Suomen huippumalleja tai Mr.Finlandioita vaihtokumppaneikseen, koska eivät ole sitä itsekään. Aivan tavallinen peruspuhdas ja terve ihminen, ei liian humalainen tai huonokäytöksinen on ihan kelpo ainesta vaihteluun. Ujo ja hermostunut saa olla, eikä mikään velvoite ole lähteä harrastamaan seksiä livetapaamisella, jos ei siltä tunnu. Eikä se aina ensimmäisellä tapaamisella edes ole odotettuakaan.

Livetapaamisessa yleensä aika pian selviää, ovatko vaihtokumppanit sellaisia, jotka kiinnostavat vaihdon merkeissä. Haasteellista onkin löytää sellainen kokoonpano, jossa kaikki 4 (tai mahdollisesti vielä useampi) on samalla aaltopituudella. Kenen tahansa lausuma 'ei' on ehdoton ja sitä on kunnioitettava.

Kaikesta haasteellisuudestaan huolimatta parinvaihto voi olla erittäin nautinnollista ja avartava kokemus. Se voi myös vakauttaa ja lähentää parisuhdetta ja luottamuksen puutteen sijasta se voi lujittaa luottamusta toiseen aivan valtavasti. Eräs osa nautintoa on nähdä oman kumppaninsa nauttivan ja mukava tunne on sekin, että molemmat ovat yhä viehättäviä muidenkin kuin vain toistensa silmissä. Monesti parinvaihdon jälkeen voi olla kahdestaan hyvin aktiivinen ja antoisa kausi seksin saralla.

Voit hakea finnswingers , nimellä, kun tuo edellinen viittasi sen olevan olemassa mutta jätti kertomatta tuon.
Tottakai halutaan, että kerrot miten kävi.
Tai suoraan [email moderoitu] voidaan jutella.

Kiitos asiallisista vastauksista! Olen luonteeltani sellainen, että haluan aina etsiä kaiken mahdollisen ja mahdottoman tiedon kaikesta uudesta mitä eteen tulee, varsinkin kun kyseessä on näin iso asia. En ole enää ihan nuori ja vuosikaudet olen mielestäni ollut ihan sinut oman vartaloni kanssa, siksi tämä epävarmuus yllätti pahasti, samoin kuin muutkin mieleen tulevat asiat. Mutta mitä enemmän olen asiaa mielessäni kypsytellyt, miehen kanssa keskustellut keskustelemasta päästyäni ja tietoa hakenut, olen tullut tulokseen, että voisin ainakin kokeilla ja nyt tuo mitä sanotte vahvistaa tätä ajatusta. Jännittää ja pelottaa eka kerta ihan kuin joskus aikanaan eka kerta miehen kanssa, kun sen tiesi tapahtuvaksi, mutta se jännitys oli ennenkaikkea kutkuttavaa ja ihanaa, ja pelkokin sellaista jota tuntee aina, kun tekee jotain mikä on ihan uutta... mitä vanhemmaksi tulee, sitä harvemmin tuota täysin uuden jännitystä ja pelkoa eteen tulee ja ehkä siksi olen reagoinut tilanteeseen varsin rajusti ja miehen mukaan yllättävästi, ensin negatiivisesti, sitten kyseenalaistaen, sitten asioita miettien, tietoa hakien, vähitelen ajatuksen ymmärtäen ja sille syttyen... saas sitten nähdä kuinka käy, kun tässä lähiaikoina toivottavasti tulee eteen todellinen "koetus". Kiitos teille ja iloista syksyä!

Parinvaihto kiihottavaa.Mutta jos epäröitte,harkitkaa.Seksisession jälkeen aamukahvipöydässä,entä nyt?Itse jättäsin fantasian tasolle.En jakaisi "omaani".

Tuo on asia jota minä mietin kovasti, ollaan siitä puhuttu todella paljon, miehelle se ei tunnu olevan ongelma, tosin sanoo ettei ole koskaan kokeillut parinvaihtoa sellaisen henkilön kanssa, johon on todella sitoutunut... joten sen lisäksi että mietin omaa reaktiotani, mietin toki myös miehen reaktiota, koska sehän voi olla ihan toinen kuin aiemmissa suhteissa, joissa sitoutumisen taso kaikin puolin on ollut jotain muuta, ei ole missään kohtaa ollut tarkoituskaan jakaa koko elämää nyt aina ja ikuisesti, kuten meillä (ja joo, tiedän toki että tuollainen nyt ja aina ja ikuisesti on utopiaa, on avioero takana eli en elele missään ruusupilvissä), joten se voi muuttaa asioita. Olemme jutelleet kovasti siitä, että mitä jos tuo kokeilu muuttaa kaiken? Nyt on hyvä, luottamus on 110% ja kaikin puolin ollaan onnellisia, mutta tällainen kokeilu voi muuttaa suhteen laatua, parempaan tai sitten ei. Veikkaan, että kohta joku sanoo mulle että miksi edes mietit kokeilua, jos kerran olet noin epäröivällä kannalla, mutta sen mitä olen aiheesta lukenut, on suunnilleen kaikki kokeilleet tai parinvaihtoa säännöllisesti harrastavat käyneet läpi kaikki nämä asiat hyvin tarkkaan ennenkuin ollaan menty pidemmälle kuin fantasiatasolle. Tai jos ei, niin yleensä tulos on ollut entinen pari. Ja sitä emme tahdo. MIes sanoo olevansa valmis jättämään homman fantasiatasolle, jos en tunne oloani turvalliseksi ja hyväksi jatkaakseni oikean toteutuksen tasolle. Olen toki itsekin kiinnostunut ja ajatus on kiihottava ja toisaalta myös tunnen itseni kovin ahdasmieliseksi jos suoralta kädeltä sanon ei jollekin ajatukselle, joka ei koskaan ennen ole tullut elämässä vastaan, siksi näitä keskusteluja käydään ja siksi yritän nyhtää tietoa joka paikasta mistä sitä on saatavilla. Tieto ei lisää tuskaa, ainakaan omalla kohdallani, koska haluan olla tietoinen kaikista mahdollisista riskeistä. Ja tietysti myös hyvistä puolista, tällä hetkellä olen vähän liikaa keskittynyt kaikkeen negatiiviiseen, pitää kääntää ajatus myös niinpäin, että mitä hyvää siitä seuraisi. Kiitos teille taasen.

Alkuperäinen kirjoittaja hanneliisa:
Olemme jutelleet kovasti siitä, että mitä jos tuo kokeilu muuttaa kaiken? Nyt on hyvä, luottamus on 110% ja kaikin puolin ollaan onnellisia, mutta tällainen kokeilu voi muuttaa suhteen laatua, parempaan tai sitten ei. Veikkaan, että kohta joku sanoo mulle että miksi edes mietit kokeilua, jos kerran olet noin epäröivällä kannalla, mutta sen mitä olen aiheesta lukenut, on suunnilleen kaikki kokeilleet tai parinvaihtoa säännöllisesti harrastavat käyneet läpi kaikki nämä asiat hyvin tarkkaan ennenkuin ollaan menty pidemmälle kuin fantasiatasolle. Tai jos ei, niin yleensä tulos on ollut entinen pari. Ja sitä emme tahdo. MIes sanoo olevansa valmis jättämään homman fantasiatasolle, jos en tunne oloani turvalliseksi ja hyväksi jatkaakseni oikean toteutuksen tasolle.

Niin, pelissähän ei ole pelkästään vain sinun ja miehesi tunteet, vaan myös sen toisen pariskunnan tuntemukset myöskin. Niitäkään ette voi täysin huomiotta jättää. Kiusallisinta, mitä voitte sille toiselle pariskunnalle tehdä, on lähteä selvittelemään ja testailemaan välejänne muiden ihmisten sekaan.

Niin kauan kun epäröitte, pidättäytykää tekemästä mitään.Turvallisuus ja luottamus on missä tahansa suhteessa olennaisia tekijöitä, myös parinvaihdossa. Liiallinen mustasukkaisuus on ehdottomasti este parinvaihdolle, ja hallitsematon mustasukkaisuus jo kertoo omaa tarinaansa ongelmista suhteessa.

Tarkasta miettimisestä ja suunnittelusta huolimatta asiassa voi tulla yllätyksiä ja sekin on vain hyväksyttävä, että ihan kaiken hyvin sujumisesta ei mitään takuuta saa. Parinvaihto ei kuitenkaan ole mikään varma tae erolle, toki sitä on helppo käyttää lyömäaseena ja selityksenä, jos suhde näyttää johtavan eroon. Yleensä kuitenkin missä tahansa erossa syitä on useampia kuin vain yksi, vaikkei olisi edes parinvaihtoa harrastettu.

Meillä ei ole parinvaihdosta seurannut ongelmia, kaikki ajatukset ja tunteet on keskusteltu läpi aina sitä mukaa, jos ja kun niitä on tullut. Olemme edelleen yhtä sitoutuneita toisiimme kuin aiemminkin, suhteemme on pitkä ja vakaa, yhteistä historiaa on jo paljon. En näe ainakaan tällä hetkellä mitään syytä, että asia olisi muuttumassa.

Sivuston nimi muuten parinvaihtajille ja kolmansien pyörien etsijöille on finswingers, yhdellä n-kirjaimella. Löytynee internetin hakukoneella varsin vaivattomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Parinvaihtoon on olemassa ihan suomalainen sivusto, jäsenyys on maksullinen, mutta ei mikään kenenkään taloutta kaatavalla summalla. Sitä kautta saa myös tietoa bileistä ja tapahtumista, joihin voi osallistua. Itse aiheeseen perehtynyttä ravintolaa ei mielestäni ole, siinä olisi ehkä markkinarakoa kokonaiselle ravintolalle tai teemailloille.

Vaikka swingaamisesta olisi etukäteen puhetta, voi kuitenkin olla hyvä varautua keskustelemaan erilaisista tuntemuksista, joita se jälkikäteen ehkä herättää. Myös negatiivisille tunteille (mustasukkaisuus) on hyvä varata tilaa, koska normaali mustasukkaisuus suhteessa on ihan terve tunne ja sen tarkoituksena on suojella suhdetta.

Kaikista epäilyksistä ja arveluista on hyvä puhua etukäteen kumppanin kanssa, eikä jättää mitään oletusten tai arvailujen varaan. Kaikki säännöt on parasta tehdä etukäteen selväksi ihan ensin keskenään ja sitten mahdollisten vaihtokumppaneiden kanssa. On myös hyvä miettiä, minkälaisia rajotteita ja toiveita asettaa vaihtokumppaneilleen, mm. seksuaalisen suuntautuneisuuden suhteen. Yllättävän monissa swingaajissa vaihdon motiivi on jomman kumman tai molempien, biseksuaalisuus.

Itse tapaamista suunnitellessa on hyvä varmistaa, että vastapuoli on todella pariskunta, eikä vain yksinäinen mies. Yleensä jossain vaiheessa tulee puhelinkontakti ajankohtaiseksi, jolloin on hyvä puhua molempien osapuolien kanssa. Jos naispuolinen kumppani on aina 'töissä' tai 'shoppailemassa', eikä tunnu olevan paikalla koskaan, on syytä suhtautua varauksella koko tilanteeseen. Varsinkin valokuvia vaihdellessa, joka on varsin tavallinen menettely ja mm. tällä suomalaisella sivustolla on jokaiselle rekisteröityneelle oma kuvagalleriansa, jossa voi itse päättää, ovatko kuvat näkyvissä kaikille vai pelkästään ns. kutsuvieraille. Kuvia myös voidaan varastaa ja laittaa toiselle sivustolle esiin olevinaan omina kuvina. Kuvat, mikäli niitä on, kannattaa tekijänoikeusmerkitä ennen julkaisua.

Useimmat ovat jollain tavoin epävarmoja kehostaan tai yleensä ulkonäöstään. Ja eihän se tietenkään täysin merkityksetöntä ole, mutta useimmat eivät kuitenkaan hae mitään Suomen huippumalleja tai Mr.Finlandioita vaihtokumppaneikseen, koska eivät ole sitä itsekään. Aivan tavallinen peruspuhdas ja terve ihminen, ei liian humalainen tai huonokäytöksinen on ihan kelpo ainesta vaihteluun. Ujo ja hermostunut saa olla, eikä mikään velvoite ole lähteä harrastamaan seksiä livetapaamisella, jos ei siltä tunnu. Eikä se aina ensimmäisellä tapaamisella edes ole odotettuakaan.

Livetapaamisessa yleensä aika pian selviää, ovatko vaihtokumppanit sellaisia, jotka kiinnostavat vaihdon merkeissä. Haasteellista onkin löytää sellainen kokoonpano, jossa kaikki 4 (tai mahdollisesti vielä useampi) on samalla aaltopituudella. Kenen tahansa lausuma 'ei' on ehdoton ja sitä on kunnioitettava.

Kaikesta haasteellisuudestaan huolimatta parinvaihto voi olla erittäin nautinnollista ja avartava kokemus. Se voi myös vakauttaa ja lähentää parisuhdetta ja luottamuksen puutteen sijasta se voi lujittaa luottamusta toiseen aivan valtavasti. Eräs osa nautintoa on nähdä oman kumppaninsa nauttivan ja mukava tunne on sekin, että molemmat ovat yhä viehättäviä muidenkin kuin vain toistensa silmissä. Monesti parinvaihdon jälkeen voi olla kahdestaan hyvin aktiivinen ja antoisa kausi seksin saralla.

Parinvaihdosta kiinnostuneille uusi todella mielenkiintoinen ryhmä facebookissa nimeltä 'villit parit'.
Liittykää siihen ja kertokaa muillekin swingauksesta kiinnostuneille.

Yhteistyössä