Parin tunnin päästä pitäs taas työkkäriin raahautua

Juu siis en mä kusettamaan rupee. Toi on sellanen sovittu tapaaminen. Näitä hienoja kolmikantakeskusteluja, joissa mukana myös sossunedustaja (God knows why...). Hienoo.

Kai mä vaan sanon samaa ku ennenki eli "joo, oon hakenu töitä. Juu, ei oo vielä tärpänny". Viimeks eilen soitin yhteen paikkaan. Mulla ois vielä matalampaa palkkatukea 6kk jäljellä. Ja ei hitto vie edes sillä pääse mihkään!
 
"oiva"
Juu siis valehtelemaanhan ei ainakaan kannata alkaa. Periaatteessa jos olisi intomielinen virkailija, niin se voisi esim. oppilaitoksesta tarkistaa, oletko varmasti hakenut sinne. Karenssia napsahtaisi, kun totuus paljastuisi.
 
[QUOTE="oiva";21977227]Juu siis valehtelemaanhan ei ainakaan kannata alkaa. Periaatteessa jos olisi intomielinen virkailija, niin se voisi esim. oppilaitoksesta tarkistaa, oletko varmasti hakenut sinne. Karenssia napsahtaisi, kun totuus paljastuisi.[/QUOTE]

Juu, ei mulla oo mitään tarvetta valehtelemaan alkaa. Eikä sitä ois mitään hyötyäkään. Töitä mä vaan tahtosin. Ja sitä myöten sit taloudellista helpotustakin sais :)
 
Se taas on pelkästään hyvä asia. Ehkä osa kansasta valitsee sen töihinmenon sitten, siellä olemisen sijaan. Tämä mitenkään alottajan tapaukseen kantaa ottamatta, mutta ei sen pidä hauskaakaan olla.
Ei kyllä voi aivan noin tiukkaan kärjistää, että on VALINTAKYSYMYS tuo työkkärissäkäyminen. Kyllä mäkin tuhat krt mieluummin kävisin töissä ja saisin palkkaa ja oisin muiden(kin) silmissä ns. normaali kansalainen. Vaan kun se töiden löytäminen ei kaikkialla ole aivan yksinkertaista.

Eikä se työttömän leima otsassa oikeuta kohtelemaan mua tai ketään muutakaan kuin halpaa makkaraa.
 
pitkäaikaistyötön
Juu,työkkäritstä saa aina ns. kakkaa silmille ja kohdellaan kuin 2.luokan kansalaista
Ja aina se samat v... kysymykset..oletko hakenut töitä? miten menee?
Siis voi että! Mitä ne tätit siellä työttömän arjesta tietää!! Joo,kyllä töitä haetaan
ei lusmuilla, mutta ei vaan löydy töitä!
 
Aaaahhhh! Ohi on :D Samat kuviot kuin ennenkin. "kiinnostaisko sua työmarkkinatuella työskentely, niihin ois helppo päästä?" Juu, takuulla on. Kukapa ei ilmasta työvoimaa ottais. Mut sori, en lähe kun ne firmat joita oli tarjolla, pyörittää toimintaansa tuolla tuella suurelta osin. Ei siis jatkoa ajatellen ois mitään saumaa. Palkkatukityö kiinnostaa enemmänkin kiitos. "no sillä voikin sit olla vaikeampaa päästä, kun siinä työnantajalle tulee osa palkkakustannuksista itselleen". No niinpä, on huomattu. Eilenkin soittelin erääseen firmaan ja ei kiinnostanut heitä. "entäs jos kouluun hakisit?" se on vaan taloudellisesti melko mahdotonta just nyt. Pudottas mun tulot nykyisestä noin puoleen. Ja tälleenkin tekee tiukkaa.

Noh, ei auta kuin jatkaa yrittämistä. Johonkin uraohjaajalle se mut laittaa haastatteluun. Samapa tuo kai sit. Samaa hommaa ne tekee kuin työkkärissäkin kyllä, joten en ymmärrä miten se mua auttas sen enempää...
 
"Tarmo"
Suomessa kaikki virastot ovat tehty nöyryyttämään ihmisiä ja tekemään heidän elämästään helvettiä ja vaikeaa. Niiden alkuperäinen tarkoitus oli yrittää auttaa ihmisiä, mutta nyt nämä toimivat ihmisiä vastaan eikä heidän hyväkseen.
 
nikitön
[QUOTE="Tarmo";21978465]alkuperäinen tarkoitus oli yrittää auttaa ihmisiä, mutta nyt nämä toimivat ihmisiä vastaan eikä heidän hyväkseen.[/QUOTE]

Alunperin niitä käytti vain oikeasti tarvitsevat, nyt on niitä kusettajia. Pakkohan niitten on jotenkin selvittää ketkä on niitä oikeesti tarvitsevia, kun rahaa ja resursseja ei riitä kaikille halukkaille.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö;21977340:
Ei kyllä voi aivan noin tiukkaan kärjistää, että on VALINTAKYSYMYS tuo työkkärissäkäyminen. Kyllä mäkin tuhat krt mieluummin kävisin töissä ja saisin palkkaa ja oisin muiden(kin) silmissä ns. normaali kansalainen. Vaan kun se töiden löytäminen ei kaikkialla ole aivan yksinkertaista.

Eikä se työttömän leima otsassa oikeuta kohtelemaan mua tai ketään muutakaan kuin halpaa makkaraa.
Avoimet ty
 
Alkuperäinen kirjoittaja kohtako työtön minäkin;21978482:
Oletko ollut pitkään työtön? Onko sinulla koulutusta?

Miksi siellä on sossunedustaja paikalla??
Helmikuun lopussa loppui työt. Mulla on amk-tason koulutus, insinööri olen. Sossunedustaja on paikalla, koska joitakin vuosia sitten tuli voimaan kuntouttavan työtoiminnan laki ja se vaatii kolmikantakeskustelun. Vissiin koskee kaikkia pidempään työttöminä olleita, koska mulla ei ole mitään kuntoutustarvetta :)
 
"Tarmo"
Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21978484:
Alunperin niitä käytti vain oikeasti tarvitsevat, nyt on niitä kusettajia. Pakkohan niitten on jotenkin selvittää ketkä on niitä oikeesti tarvitsevia, kun rahaa ja resursseja ei riitä kaikille halukkaille.
Salli mun nauraa, tavallisia suomalaisia syynätään kuin rikollisia ja asiakaspalvelusta ei tietoakaan, on se nyt kumma mehän heidän palkkansa maksamme prrrrkele. Heidän tarkoituksenaan on yrittää keksiä mitä mielikuvituksellisempia keinoja olla maksamatta sinulle kuuluvia etuuksia tai yrittää hukuttaa sinut byrokratiaan kunnes luovutat.
 
Mutta ei ole tässä noin 100km säteellä. vai meinaatko, että miehen pitäs luopua vakkarityöstään ja muuttaa mun mahdollisen määräaikaistyön vuoksi jonnekin päin Suomea? Ja talo myytäis ja lapset joutuis luopumaan kavereistaan?
 
nikitön
[QUOTE="Tarmo";21978512]Salli mun nauraa, tavallisia suomalaisia syynätään kuin rikollisia ja asiakaspalvelusta ei tietoakaan, on se nyt kumma mehän heidän palkkansa maksamme prrrrkele. Heidän tarkoituksenaan on yrittää keksiä mitä mielikuvituksellisempia keinoja olla maksamatta sinulle kuuluvia etuuksia tai yrittää hukuttaa sinut byrokratiaan kunnes luovutat.[/QUOTE]

Toistan: rahaa ja resursseja ei riitä kaikille halukkaille (eikä ilmeisesti ihan kaikille tarvitsevillekaan).
 

Yhteistyössä